Kassettbaserte blodgassinstrumenter med tilhørende instrumentavhengig forbruksmateriell for levering til Helse Bergen HF
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
Kassettbaserte blodgassinstrumenter med tilhørende instrumentavhengig forbruksmateriell for levering til Helse Bergen HF
Oppdragsgiver ønsker tilbud på rammeavtale for kjøp av kassettbaserte blodgassinstrumenter til Haukeland universitetssjukehus. Avtalen skal ha en varighet på 2 år fra siste elektroniske signeringsdato, med mulighet for 1+1 års forlengelse. Total avtalevarighet for kjøp av instrumenter vil være 4 år. i tillegg ønskes det tilbud på instrumentavhengig forbruksmateriell med varighet så lenge instrumentene kjøpt fra rammeavtalen for utstyret er i bruk hos Kunden.
Forventet omfang
Helse Bergen hf estimerer at det vil være behov for kjøp av ca. 10 - 14 instrumenter i avtaleperioden. Det er vanskelig å estimere nøyaktig hvor mange instrumenter som vil bli kjøpt, og når disse vil bli kjøpt, da dette avhenger av det konkrete behovet i perioden og til enhver tid tilgjengelige investeringsmidler. Oppdragsgiver har derfor behov for en viss fleksibilitet i avtalen, og det understrekes at oppgitt antall kun er et estimat som ikke forplikter til kjøp.
Per i dag er det planlagt kjøp av instrumenter til avdelingene som er listet opp i konkurransebestemmelsene pkt. 1. 3, men både fordeling, antall og plassering kan endre seg i løpet av avtaleperioden.
følgende parametere må kunne måles på instrumentene:
pH, pCO2, pO2, Hb, MetHb, COHb, Natrium, Kalium, Klor, Ionisert kalsium, Glukose og Laktat.
følgende parametere må kunne måles eller beregnes:
Base excess, Bikarbonat, Aniongap, Effektiv osmolalitet, pH korrigert iCa, pO2/fO2 ratio, p50 og Oksygen metning.
Opsjoner
Se pkt. 1. 8 i konkurransebestemmelsene.
Instrumentavhengig forbruksmateriell
Tilbyder skal fylle inn instrumentavhengig forbruksmateriell inkl. Antatt forbruk pr. Instrument i Bilag 1 - Prisskjema. Se kommentar fra Oppdragsgiver i Bilag 1 - Prisskjema, samt instruks for utfylling i dokumentet.
Tilbyder skal vurdere nødvendig forbruksmateriell for hvert av instrumentene. Dersom det f. Eks. Tilbys ulike kassetter til ulik pris, skal Tilbyder legge inn anbefalt kassett for de aktuelle instrumentene basert på estimert prøveomfang pr. måned. Det er viktig at Tilbyder baserer estimatene på et så realistisk forbruk som mulig, da dette kan være vanskelig for Oppdragsgiver å etterprøve i forbindelse med evalueringen. Dette betyr f. Eks. At det ikke alltid er mulig å bruke alt forbruksmateriellet iht. Det som er teoretisk mulig, og at man må påregne noe svinn.
Det understrekes at det er usikkerhet knyttet til antall instrumenter som vil bli kjøpt i avtaleperioden, og at dette vil ha innvirkning på forbruk av instrumentavhengig forbruksmateriell i avtaleperioden.
Vi viser for øvrig til Bilag 1 - Prisskjema og Bilag 2 - Kravspesifikasjon for mer informasjon om hva som skal inngå i avtalen.
Avtalens maksimale verdi/volum
De to rammeavtalene som skal inngås har følgende maksimale verdier:
Rammeavtale utstyr:
Det skal kunne kjøpes inntil 14 instrumenter på avtalen.
Rammeavtale forbruksmateriell:
Det skal kunne kjøpes instrumentavhengig forbruksmateriell til å gjennomføre det antall analyser som er oppgitt i tabellen over planlagte instrumenter (jfr. Konkurransebestemmelsene pkt. 1. 3). Dette tilsvarer ca. 5 250 analyser i måneden og 63 000 analyser årlig. Over 9 år tilsvarer dette 567 000 analyser.
Ettersom instrumentene skal kunne benyttes i lang tid (minimum 9 år) er det vanskelig å fastslå eksakt maksimal ramme for avtalen. Det legges derfor til grunn at rammeavtalen skal være gyldig for inntil 50 % økning av estimert volum. Maksimalt antall analyser som kan kunne analyseres i avtaleperioden er derfor 850 500 analyser.
Forventet omfang
Helse Bergen hf estimerer at det vil være behov for kjøp av ca. 10 - 14 instrumenter i avtaleperioden. Det er vanskelig å estimere nøyaktig hvor mange instrumenter som vil bli kjøpt, og når disse vil bli kjøpt, da dette avhenger av det konkrete behovet i perioden og til enhver tid tilgjengelige investeringsmidler. Oppdragsgiver har derfor behov for en viss fleksibilitet i avtalen, og det understrekes at oppgitt antall kun er et estimat som ikke forplikter til kjøp.
Per i dag er det planlagt kjøp av instrumenter til avdelingene som er listet opp i konkurransebestemmelsene pkt. 1. 3, men både fordeling, antall og plassering kan endre seg i løpet av avtaleperioden.
følgende parametere må kunne måles på instrumentene:
pH, pCO2, pO2, Hb, MetHb, COHb, Natrium, Kalium, Klor, Ionisert kalsium, Glukose og Laktat.
følgende parametere må kunne måles eller beregnes:
Base excess, Bikarbonat, Aniongap, Effektiv osmolalitet, pH korrigert iCa, pO2/fO2 ratio, p50 og Oksygen metning.
Opsjoner
Se pkt. 1. 8 i konkurransebestemmelsene.
Instrumentavhengig forbruksmateriell
Tilbyder skal fylle inn instrumentavhengig forbruksmateriell inkl. Antatt forbruk pr. Instrument i Bilag 1 - Prisskjema. Se kommentar fra Oppdragsgiver i Bilag 1 - Prisskjema, samt instruks for utfylling i dokumentet.
Tilbyder skal vurdere nødvendig forbruksmateriell for hvert av instrumentene. Dersom det f. Eks. Tilbys ulike kassetter til ulik pris, skal Tilbyder legge inn anbefalt kassett for de aktuelle instrumentene basert på estimert prøveomfang pr. måned. Det er viktig at Tilbyder baserer estimatene på et så realistisk forbruk som mulig, da dette kan være vanskelig for Oppdragsgiver å etterprøve i forbindelse med evalueringen. Dette betyr f. Eks. At det ikke alltid er mulig å bruke alt forbruksmateriellet iht. Det som er teoretisk mulig, og at man må påregne noe svinn.
Det understrekes at det er usikkerhet knyttet til antall instrumenter som vil bli kjøpt i avtaleperioden, og at dette vil ha innvirkning på forbruk av instrumentavhengig forbruksmateriell i avtaleperioden.
Vi viser for øvrig til Bilag 1 - Prisskjema og Bilag 2 - Kravspesifikasjon for mer informasjon om hva som skal inngå i avtalen.
Avtalens maksimale verdi/volum
De to rammeavtalene som skal inngås har følgende maksimale verdier:
Rammeavtale utstyr:
Det skal kunne kjøpes inntil 14 instrumenter på avtalen.
Rammeavtale forbruksmateriell:
Det skal kunne kjøpes instrumentavhengig forbruksmateriell til å gjennomføre det antall analyser som er oppgitt i tabellen over planlagte instrumenter (jfr. Konkurransebestemmelsene pkt. 1. 3). Dette tilsvarer ca. 5 250 analyser i måneden og 63 000 analyser årlig. Over 9 år tilsvarer dette 567 000 analyser.
Ettersom instrumentene skal kunne benyttes i lang tid (minimum 9 år) er det vanskelig å fastslå eksakt maksimal ramme for avtalen. Det legges derfor til grunn at rammeavtalen skal være gyldig for inntil 50 % økning av estimert volum. Maksimalt antall analyser som kan kunne analyseres i avtaleperioden er derfor 850 500 analyser.
Anbud id:
775670
-
Sted:
-
Registrert:Fredag 24. Desember 2021
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
Bytte dusjbatteriBytte av dusjbatteri. Har allerede kjøpt nytt dusjbatteri, så man trenger bare å skru av det gamle og på med det nye. En enkel jobb. Bildene er slik det ser ut nå
-
Oslo
-
Fredag 27. Desember 2024
-
-
Montering av komfyrvakt, feste av ledningHar hatt el-sjekk hjemme. fått noen bemerkninger. Ledninger i gang er festet etter at det ble malt. Ellers trenger jeg en komfyrvakt samt feste en liten ledning i kjeller.
-
Tromsø
-
Fredag 27. Desember 2024
-
-
Bytte dreneringCa 46 meter drenering rundt hus. Litt komplisert graving mellom hus og garasje. Lett tilkomst.
-
Trondheim
-
Fredag 27. Desember 2024
-
-
Endre og sette opp el. punkter i en hybelelilighet. Montere lys i taket. noen flere stikkontakter.Se over. Jobben ønskes gjort i løptet av januar 2025. Ønsker befarting med tilbud.
-
Lørenskog
-
Fredag 27. Desember 2024
-
-
Service E-golf60. 000 km service på e-Golf. Utbudet service. Bil er 2020 modell.
-
Bergen
-
Fredag 27. Desember 2024
-