Transport i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
Kjørekontortjenester og korttjenester for tilrettlagt transportordningen for Oslo kommune (TT)
Beskrivelse av tjenesten og anskaffelsen
tt-tjenesten i Oslo kommune:
tt-tjenesten skal legge til rette for at personer med forflytningsvansker, som ikke kan benytte annen kollektivtransport, skal ha et alternativt transporttilbud. Tjenesten er regulert av forskrift om tilrettelagt transport for personer med forflytningsvansker i Oslo, for-2015-08-26-1007. Oslo kommune har ca. 16 000 tt-brukere.
Anskaffelsen omfatter i hovedsak bestillingsmottak, planleggingstjeneste, bruker- og turregister og korttjeneste.
Bestillingsmottaket:
Bestillingsmottaket mottar og registrerer bestillinger fra tt-brukerne i spesialbiltransporten og i samkjørt drosje, det vil si faste reiser med vanlig drosje. i 2016 ble det gjennomført 126 000 turer med spesialbil og 133 300 faste turer med drosje.
Brukerne bestiller som hovedregel faste reiser for et halvt år av gangen, men kan også bestille tett før avreisetidspunkt. i tillegg kommer fritidsreiser med spesialbil som bestilles fortløpende. i bestillingen opplyser tt-bruker om på- og avstigningssted, på- eller avstigningstidspunkt og eventuelt sørvisbehov.
Det er ønskelig at leverandøren beskriver hvordan bestillingene kan mottas og registreres og muligheter som leverandøren mener best ivaretar behovene som er beskrevet.
Planleggingstjenesten:
Planleggingstjenestens oppgaver omfatter planlegging, samkjøring og videreformidling av bestillinger. Tjenesten styrer timeuttaket i spesialbiltransporten og kapasiteten for samkjørt drosje med grunnlag i bestillingene. Planleggingstjenesten skal til enhver tid ha oversikt over tilgjengelig setekapasitet og samkjøre brukerne der det er mulig. Transporten planlegges slik at brukers behov for sørvis og hjelpemidler blir ivaretatt.
Det er ønskelig at leverandøren informerer om og beskriver hvordan planleggingen kan gjennomføres i praksis.
Bruker- og turregister
Velferdsetaten har behov for et register for å kunne registrere informasjon per tt-bruker. Informasjonen skal inneholde personopplysninger, sørvisbehov og planlagte og gjennomførte turer for hver enkelt tt-bruker. Bruker- og turregisteret må kunne kommunisere med andre systemer. Det må være mulig å ta ut statistikk.
Det er ønskelig at leverandøren beskriver mulige tekniske løsninger som best ivaretar behovene som er beskrevet.
Korttjeneste:
Hver tt-bruker skal ha tt-kort. tt-kortene skal kunne kommunisere med bruker- og turregisteret og kunne leses i bilene. tt-kortene skal produseres basert på informasjonen som er registrert i bruker- og turregisteret. Velferdsetaten har egen nasjonal nummerserie som skal benyttes.
Det er ønskelig at leverandøren beskriver hvordan produksjonen og kommunikasjonen kan foregå og muligheter som leverandøren mener best ivaretar behovene som er beskrevet.
Generelt
Markedsundersøkelsen er kun veiledende og vil ikke forplikte hverken leverandør eller Velferdsetaten i forhold til en eventuell senere anskaffelse.
Velferdsetaten er åpen for å dele kontrakten i flere oppdrag. Velferdsetaten ønsker innspill på eventuelle hensiktsmessige inndelinger og synspunkter vedrørende dette.
tt-tjenesten i Oslo kommune:
tt-tjenesten skal legge til rette for at personer med forflytningsvansker, som ikke kan benytte annen kollektivtransport, skal ha et alternativt transporttilbud. Tjenesten er regulert av forskrift om tilrettelagt transport for personer med forflytningsvansker i Oslo, for-2015-08-26-1007. Oslo kommune har ca. 16 000 tt-brukere.
Anskaffelsen omfatter i hovedsak bestillingsmottak, planleggingstjeneste, bruker- og turregister og korttjeneste.
Bestillingsmottaket:
Bestillingsmottaket mottar og registrerer bestillinger fra tt-brukerne i spesialbiltransporten og i samkjørt drosje, det vil si faste reiser med vanlig drosje. i 2016 ble det gjennomført 126 000 turer med spesialbil og 133 300 faste turer med drosje.
Brukerne bestiller som hovedregel faste reiser for et halvt år av gangen, men kan også bestille tett før avreisetidspunkt. i tillegg kommer fritidsreiser med spesialbil som bestilles fortløpende. i bestillingen opplyser tt-bruker om på- og avstigningssted, på- eller avstigningstidspunkt og eventuelt sørvisbehov.
Det er ønskelig at leverandøren beskriver hvordan bestillingene kan mottas og registreres og muligheter som leverandøren mener best ivaretar behovene som er beskrevet.
Planleggingstjenesten:
Planleggingstjenestens oppgaver omfatter planlegging, samkjøring og videreformidling av bestillinger. Tjenesten styrer timeuttaket i spesialbiltransporten og kapasiteten for samkjørt drosje med grunnlag i bestillingene. Planleggingstjenesten skal til enhver tid ha oversikt over tilgjengelig setekapasitet og samkjøre brukerne der det er mulig. Transporten planlegges slik at brukers behov for sørvis og hjelpemidler blir ivaretatt.
Det er ønskelig at leverandøren informerer om og beskriver hvordan planleggingen kan gjennomføres i praksis.
Bruker- og turregister
Velferdsetaten har behov for et register for å kunne registrere informasjon per tt-bruker. Informasjonen skal inneholde personopplysninger, sørvisbehov og planlagte og gjennomførte turer for hver enkelt tt-bruker. Bruker- og turregisteret må kunne kommunisere med andre systemer. Det må være mulig å ta ut statistikk.
Det er ønskelig at leverandøren beskriver mulige tekniske løsninger som best ivaretar behovene som er beskrevet.
Korttjeneste:
Hver tt-bruker skal ha tt-kort. tt-kortene skal kunne kommunisere med bruker- og turregisteret og kunne leses i bilene. tt-kortene skal produseres basert på informasjonen som er registrert i bruker- og turregisteret. Velferdsetaten har egen nasjonal nummerserie som skal benyttes.
Det er ønskelig at leverandøren beskriver hvordan produksjonen og kommunikasjonen kan foregå og muligheter som leverandøren mener best ivaretar behovene som er beskrevet.
Generelt
Markedsundersøkelsen er kun veiledende og vil ikke forplikte hverken leverandør eller Velferdsetaten i forhold til en eventuell senere anskaffelse.
Velferdsetaten er åpen for å dele kontrakten i flere oppdrag. Velferdsetaten ønsker innspill på eventuelle hensiktsmessige inndelinger og synspunkter vedrørende dette.
Anbud id:
490505
-
Sted:Oslo
-
Registrert:Fredag 6. Oktober 2017
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Oslo
6 anbud
-
Transport Sandnes til Oslo skuffseksjon. Privat.Ønsker evt transport på en skuffseksjon ikke pakket. Ca 40 cm x 90 cm x, 1 m. Mulig den kan deles i top siden det er to skuffer. En plate som dekker begge skuffseksjonene. må hentes i Sandnes og leve...
-
Oslo
-
Onsdag 8. Januar 2025
-
-
Hente et litet skapNoen som har lyst til å hente et skap for meg, helst i dag? h: 140 l: 120 d: 48
-
Oslo
-
Onsdag 8. Januar 2025
-
-
Transportere en sofa fra Oslo til RisørTransportere en sofa fra Oslo til Risør
-
Oslo
-
Tirsdag 7. Januar 2025
-
-
Kjøring fra Løkkaskogen - 0773 OsloVi er 4 personer som skal til Oslo Flyplass Gardermoen. Vi har med 4 golfbagger, 4 kofferter. Vi skal reise 1. Februar og flyet går kl 0930, slik at vi må hentes ca kl 06. 00 Retur er 15. Februar og...
-
Oslo
-
Tirsdag 7. Januar 2025
-