Arkitekt, IT/Web og Support i Møre og Romsdal
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Møre og Romsdal
Avsluttet
Kjøp av elektronisk konkurransegjennomføringsverktøy til Møre og Romsdal fylkeskommune (KGV)
Møre og Romsdal fylkeskommune gjennomfører en intensjonskunngjøring i forbindelse med anskaffelse av elektronisk konkurransegjennomføringsverktøy (kgv).
1 Anskaffelsens formål og omfang
1. 1 Overordnet oppdragsbeskrivelse
Formålet med intensjonskunngjøringen er å inngå kontrakt på verktøy for elektronisk gjennomføring av konkurranser på anskaffelser i offentlig sektor. Dette omfatter utarbeidelse av konkurransegrunnlag, publisering (med integrasjon mot Doffin), utarbeidelse og innlevering av tilbud, evaluering av tilbud, samt kontraktsadministrasjon.
Oppdragsgiver ønsker et brukervennlig, intuitivt og fleksibelt verktøy, som kan brukes av alle innkjøpere i organisasjonen med følgende fortrinn:
? Mer strukturert, metodiske og effektive innkjøp
? Økt profesjonalisering av innkjøpere i egen organisasjon
? Økt grad av standardisering i innkjøpsarbeidet
? Vesentlig mindre arbeidskrevende for leverandører å gi tilbud til det offentlige
1. 2 Forankring/målsetting
Oppdragsgiver har siden 2007 brukt e-handelsløsning på flere av rammeavtalene ved bestilling av varer gjennom Visma Enterprise eHandel (tidligere Unique eHandel) og (info fjernet). Oppdragsgiver ser for seg bruk av e-handelsløsning på flere av sine rammeavtaler.
Satsing på bruk av elektroniske verktøy i anskaffelsesprosesser er forankret i den administrative ledelsen i fylkeskommunen.
1. 3 Status pr. i dag
møre og Romsdal fylkeskommune har i dag kontrakt med Mercell på konkurransegjennom-føringsverktøy (kgv). i tillegg har partene inngått tilleggskontrakt / leveranse på kontraktsadministrasjonsverktøy (kav) med fullintegrasjon mot sak-/arkivsystem (ePhorte).
Fylkeskommunenes kontrakt ble inngått januar 2011 etter gjennomført minikonkurranse mellom rammeleverandørene Mercell as og Visma as, under difi sin parallelle rammeavtale for elektronisk konkurransegjennomføring. Denne rammeavtale ble inngått i 2007 og utløp 30. November 2013 uten mulighet til forlengelse.
Dette medfører at avtaler som er inngått etter minikonkurranse under denne rammeavtalen, ikke kan forlenges ytterligere. Fylkeskommunen er dermed forpliktet til å gjennomføre ny anskaffelse på verktøy / programvare for elektronisk konkurransegjennomføring.
1. 4 Omfang
Innkjøpsverktøyet brukes av hele organisasjonen, men Juridisk avdeling / Innkjøpsseksjonen er systemeier og kontraktspart.
Oppdragsgiver er i ferd med å etablere fullskala bruk av systemet i hele organisasjonen, med dedikerte administratorer på de enkelte linjeavdelinger.
i tillegg er fylkeskommunen i ferd med å etablere funksjonalitet for at all informasjon om rammeavtaler, og bestilling/avrop på disse, skal skje via innkjøpsverktøyet. Mercell har allerede tilpasset funksjonalitet for dette. på sikt skal dette også gjelde eksterne virksomheter (for eksempel kommuner), som via fullmakter er tilsluttet våre rammeavtaler og dermed kan benytte seg av disse.
«Bestilling» av oppdrag/anskaffelsesbistand fra våre virksomheter til Innkjøpsseksjonen håndteres også via Mercell som egen modul/aktivitet.
1 Anskaffelsens formål og omfang
1. 1 Overordnet oppdragsbeskrivelse
Formålet med intensjonskunngjøringen er å inngå kontrakt på verktøy for elektronisk gjennomføring av konkurranser på anskaffelser i offentlig sektor. Dette omfatter utarbeidelse av konkurransegrunnlag, publisering (med integrasjon mot Doffin), utarbeidelse og innlevering av tilbud, evaluering av tilbud, samt kontraktsadministrasjon.
Oppdragsgiver ønsker et brukervennlig, intuitivt og fleksibelt verktøy, som kan brukes av alle innkjøpere i organisasjonen med følgende fortrinn:
? Mer strukturert, metodiske og effektive innkjøp
? Økt profesjonalisering av innkjøpere i egen organisasjon
? Økt grad av standardisering i innkjøpsarbeidet
? Vesentlig mindre arbeidskrevende for leverandører å gi tilbud til det offentlige
1. 2 Forankring/målsetting
Oppdragsgiver har siden 2007 brukt e-handelsløsning på flere av rammeavtalene ved bestilling av varer gjennom Visma Enterprise eHandel (tidligere Unique eHandel) og (info fjernet). Oppdragsgiver ser for seg bruk av e-handelsløsning på flere av sine rammeavtaler.
Satsing på bruk av elektroniske verktøy i anskaffelsesprosesser er forankret i den administrative ledelsen i fylkeskommunen.
1. 3 Status pr. i dag
møre og Romsdal fylkeskommune har i dag kontrakt med Mercell på konkurransegjennom-føringsverktøy (kgv). i tillegg har partene inngått tilleggskontrakt / leveranse på kontraktsadministrasjonsverktøy (kav) med fullintegrasjon mot sak-/arkivsystem (ePhorte).
Fylkeskommunenes kontrakt ble inngått januar 2011 etter gjennomført minikonkurranse mellom rammeleverandørene Mercell as og Visma as, under difi sin parallelle rammeavtale for elektronisk konkurransegjennomføring. Denne rammeavtale ble inngått i 2007 og utløp 30. November 2013 uten mulighet til forlengelse.
Dette medfører at avtaler som er inngått etter minikonkurranse under denne rammeavtalen, ikke kan forlenges ytterligere. Fylkeskommunen er dermed forpliktet til å gjennomføre ny anskaffelse på verktøy / programvare for elektronisk konkurransegjennomføring.
1. 4 Omfang
Innkjøpsverktøyet brukes av hele organisasjonen, men Juridisk avdeling / Innkjøpsseksjonen er systemeier og kontraktspart.
Oppdragsgiver er i ferd med å etablere fullskala bruk av systemet i hele organisasjonen, med dedikerte administratorer på de enkelte linjeavdelinger.
i tillegg er fylkeskommunen i ferd med å etablere funksjonalitet for at all informasjon om rammeavtaler, og bestilling/avrop på disse, skal skje via innkjøpsverktøyet. Mercell har allerede tilpasset funksjonalitet for dette. på sikt skal dette også gjelde eksterne virksomheter (for eksempel kommuner), som via fullmakter er tilsluttet våre rammeavtaler og dermed kan benytte seg av disse.
«Bestilling» av oppdrag/anskaffelsesbistand fra våre virksomheter til Innkjøpsseksjonen håndteres også via Mercell som egen modul/aktivitet.
Anbud id:
280993
-
Registrert:Tirsdag 17. Desember 2013
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Møre og Romsdal
1 anbud
-
Ansvarlig prosjekterende atkitektHei. Eg bor i et hus oppført i 1953. Overtok det i 2016. Vi planlegger nå å gjøre en del endringer som vil kreve at det søkes om fasadeendring, samt oppføring av tilbygg. Vi trenger derfor byggetegni...
-
Ålesund
-
Torsdag 24. Oktober 2024
-