Kjøp av konsulentbistand på kartlegging og utredning av naturmangfold og forurensningsbelastning
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
Kjøp av konsulentbistand på kartlegging og utredning av naturmangfold og forurensningsbelastning
Oppdragsgiver vil inngå rammeavtale med flere Leverandører om levering av konsulentbistand på kartlegging og utredning av naturmangfold og forurensningsbelastning i Region sør. Formålet med rammeavtalen er å bistå Oppdragsgiver faglig og prosessmessig i forbindelse med oppdrag dersom Oppdragsgiver selv ikke har kapasitet til å utføre arbeidet. Oppdragsgiver skal på kort varsel kunne bestille tjenester med betingelser i henhold til denne konkurransen. Avtalene vil i hovedsak administreres av plan- og prosjekteringsseksjonen og kjøp av konsulenttjenester som beskrevet i kapittel a. Prosjektavdelingen og andre avdelinger /seksjoner i regionen vil også benytte seg av rammeavtalene som inngås. Behovet vil hovedsakelig være i forbindelse med arbeid innen: -Utredninger og kartlegginger i forbindelse med vegnettet -Forprosjekter/mulighetsstudier -Kommunedelplaner -Konsekvensutredninger -Reguleringsplaner -Konkurransegrunnlag -Drift- og vedlikehold -Innleie av fagressurser til oppdragsgivers disposisjon Rammeavtalen omfatter 8 kompetanseområder. Leverandøren må levere kompetanse på alle disse områdene. Disse er nærmere beskrevet i kapittel d kravspesifikasjon: 1. Naturtyper; kartlegging og beskrivelse/vurdering 2. Artskunnskap funga og flora 3. Fugl, pattedyr og krypdyr, kartlegging og rådgivning 4. Invertebrater på land og i ferskvann; artskunnskap 5. Ferskvann; undersøkelser og rådgivning 6. Forurensning til jord og vann, resipientvurderinger 7. Konsekvensutredning naturmangfold, naturmangfoldloven, økologisk kompensasjon 8. Kartarbeid, digitalisering og gis-analyser Oppdragsgiver kan ha behov for innleie i et kortere eller lengre tidsrom der rådgiver/konsulent er midlertidig plassert hos Oppdragsgiver i ett av de oppgitte fylkene i Region sør. Dette er nærmere beskrevet i kapittel d. 1. 8. Oppdragsgiver vil inngå likelydende rammeavtale med 3 Leverandører.
Anbud id:
429825
-
Sted:
-
Registrert:Tirsdag 6. September 2016
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
Servitører til bryllupHei igjen! Vi på utkikk etter servitører og bartender(e) til bryllupet. Det blir ca. 100 gjester, 10 bord og en variant av grillbuffet til hovedrett, så der er det drikkeserving som gjelder. Det gje...
-
Bjørnafjorden
-
Tirsdag 4. Februar 2025
-
-
Monterer dusj kabinettMonterer dusj kabinett, ønsker kjøper og få montert ett dusjkabinett med mål 1 x 1 meter i hjørne. Det er armatur / dusj på rommet.
-
Sola
-
Tirsdag 4. Februar 2025
-
-
Brosjyreproduksjon i fargerBrosjyre 52 sider, farget, stift i rygg.
-
Grimstad
-
Tirsdag 4. Februar 2025
-
-
-
Skifte krane på kjøkkenKjøkkenkranen drypper. Jeg ønsker hjelp til å skifte den
-
Molde
-
Tirsdag 4. Februar 2025
-