Transport i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
Kjørekontortjenester og korttjenester for tilrettlagt transportordningen for Oslo kommune (TT)
Beskrivelse av tjenesten og anskaffelsen
tt-tjenesten i Oslo kommune:
tt-tjenesten skal legge til rette for at personer med forflytningsvansker, som ikke kan benytte annen kollektivtransport, skal ha et alternativt transporttilbud. Tjenesten er regulert av forskrift om tilrettelagt transport for personer med forflytningsvansker i Oslo, for-2015-08-26-1007. Oslo kommune har ca. 16 000 tt-brukere.
Anskaffelsen omfatter i hovedsak bestillingsmottak, planleggingstjeneste, bruker- og turregister og korttjeneste.
Bestillingsmottaket:
Bestillingsmottaket mottar og registrerer bestillinger fra tt-brukerne i spesialbiltransporten og i samkjørt drosje, det vil si faste reiser med vanlig drosje. i 2016 ble det gjennomført 126 000 turer med spesialbil og 133 300 faste turer med drosje.
Brukerne bestiller som hovedregel faste reiser for et halvt år av gangen, men kan også bestille tett før avreisetidspunkt. i tillegg kommer fritidsreiser med spesialbil som bestilles fortløpende. i bestillingen opplyser tt-bruker om på- og avstigningssted, på- eller avstigningstidspunkt og eventuelt sørvisbehov.
Det er ønskelig at leverandøren beskriver hvordan bestillingene kan mottas og registreres og muligheter som leverandøren mener best ivaretar behovene som er beskrevet.
Planleggingstjenesten:
Planleggingstjenestens oppgaver omfatter planlegging, samkjøring og videreformidling av bestillinger. Tjenesten styrer timeuttaket i spesialbiltransporten og kapasiteten for samkjørt drosje med grunnlag i bestillingene. Planleggingstjenesten skal til enhver tid ha oversikt over tilgjengelig setekapasitet og samkjøre brukerne der det er mulig. Transporten planlegges slik at brukers behov for sørvis og hjelpemidler blir ivaretatt.
Det er ønskelig at leverandøren informerer om og beskriver hvordan planleggingen kan gjennomføres i praksis.
Bruker- og turregister
Velferdsetaten har behov for et register for å kunne registrere informasjon per tt-bruker. Informasjonen skal inneholde personopplysninger, sørvisbehov og planlagte og gjennomførte turer for hver enkelt tt-bruker. Bruker- og turregisteret må kunne kommunisere med andre systemer. Det må være mulig å ta ut statistikk.
Det er ønskelig at leverandøren beskriver mulige tekniske løsninger som best ivaretar behovene som er beskrevet.
Korttjeneste:
Hver tt-bruker skal ha tt-kort. tt-kortene skal kunne kommunisere med bruker- og turregisteret og kunne leses i bilene. tt-kortene skal produseres basert på informasjonen som er registrert i bruker- og turregisteret. Velferdsetaten har egen nasjonal nummerserie som skal benyttes.
Det er ønskelig at leverandøren beskriver hvordan produksjonen og kommunikasjonen kan foregå og muligheter som leverandøren mener best ivaretar behovene som er beskrevet.
Generelt
Markedsundersøkelsen er kun veiledende og vil ikke forplikte hverken leverandør eller Velferdsetaten i forhold til en eventuell senere anskaffelse.
Velferdsetaten er åpen for å dele kontrakten i flere oppdrag. Velferdsetaten ønsker innspill på eventuelle hensiktsmessige inndelinger og synspunkter vedrørende dette.
tt-tjenesten i Oslo kommune:
tt-tjenesten skal legge til rette for at personer med forflytningsvansker, som ikke kan benytte annen kollektivtransport, skal ha et alternativt transporttilbud. Tjenesten er regulert av forskrift om tilrettelagt transport for personer med forflytningsvansker i Oslo, for-2015-08-26-1007. Oslo kommune har ca. 16 000 tt-brukere.
Anskaffelsen omfatter i hovedsak bestillingsmottak, planleggingstjeneste, bruker- og turregister og korttjeneste.
Bestillingsmottaket:
Bestillingsmottaket mottar og registrerer bestillinger fra tt-brukerne i spesialbiltransporten og i samkjørt drosje, det vil si faste reiser med vanlig drosje. i 2016 ble det gjennomført 126 000 turer med spesialbil og 133 300 faste turer med drosje.
Brukerne bestiller som hovedregel faste reiser for et halvt år av gangen, men kan også bestille tett før avreisetidspunkt. i tillegg kommer fritidsreiser med spesialbil som bestilles fortløpende. i bestillingen opplyser tt-bruker om på- og avstigningssted, på- eller avstigningstidspunkt og eventuelt sørvisbehov.
Det er ønskelig at leverandøren beskriver hvordan bestillingene kan mottas og registreres og muligheter som leverandøren mener best ivaretar behovene som er beskrevet.
Planleggingstjenesten:
Planleggingstjenestens oppgaver omfatter planlegging, samkjøring og videreformidling av bestillinger. Tjenesten styrer timeuttaket i spesialbiltransporten og kapasiteten for samkjørt drosje med grunnlag i bestillingene. Planleggingstjenesten skal til enhver tid ha oversikt over tilgjengelig setekapasitet og samkjøre brukerne der det er mulig. Transporten planlegges slik at brukers behov for sørvis og hjelpemidler blir ivaretatt.
Det er ønskelig at leverandøren informerer om og beskriver hvordan planleggingen kan gjennomføres i praksis.
Bruker- og turregister
Velferdsetaten har behov for et register for å kunne registrere informasjon per tt-bruker. Informasjonen skal inneholde personopplysninger, sørvisbehov og planlagte og gjennomførte turer for hver enkelt tt-bruker. Bruker- og turregisteret må kunne kommunisere med andre systemer. Det må være mulig å ta ut statistikk.
Det er ønskelig at leverandøren beskriver mulige tekniske løsninger som best ivaretar behovene som er beskrevet.
Korttjeneste:
Hver tt-bruker skal ha tt-kort. tt-kortene skal kunne kommunisere med bruker- og turregisteret og kunne leses i bilene. tt-kortene skal produseres basert på informasjonen som er registrert i bruker- og turregisteret. Velferdsetaten har egen nasjonal nummerserie som skal benyttes.
Det er ønskelig at leverandøren beskriver hvordan produksjonen og kommunikasjonen kan foregå og muligheter som leverandøren mener best ivaretar behovene som er beskrevet.
Generelt
Markedsundersøkelsen er kun veiledende og vil ikke forplikte hverken leverandør eller Velferdsetaten i forhold til en eventuell senere anskaffelse.
Velferdsetaten er åpen for å dele kontrakten i flere oppdrag. Velferdsetaten ønsker innspill på eventuelle hensiktsmessige inndelinger og synspunkter vedrørende dette.
Anbud id:
490505
-
Sted:Oslo
-
Registrert:Fredag 6. Oktober 2017
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Oslo
6 anbud
-
Kjøring av vedsekkerHente 25 vedsekker a 40 liter/15 kg pr. Stk. på Obs-Bygg Alnabru og levere dem til Askvikveien, 0276 Oslo. Settes i garasjen.
-
Oslo
-
Søndag 22. Desember 2024
-
-
LastesykkelJeg vurderer å kjøpe denne lastesykkelen, men er da avhengig av å få sykkelen fraktet fra Bergen til Oslo til en anstendig pris.
-
Oslo
-
Lørdag 21. Desember 2024
-
-
Tranportere seng fra privat adresse i Drammen til Oslo180 seng hentes fra enebolig og leveres i leilighet 6 etasje uten heis.
-
Oslo
-
Lørdag 21. Desember 2024
-
-
Bil transport fra Basel i Sveits til OsloNorsk registrert bil står i Sveits Basel. Ønsker denne transportert til Oslo. Kan hentes fra og med 28. Desember
-
Oslo
-
Fredag 20. Desember 2024
-
-
Frakt av ultralyd-maskinØnsker frakt av ultralydmaskin fra Karmsund til Oslo (helst Drammen/Kongsberg). Snarest mulig. Vekt 70 kilo. høyde 95 cm. Bredde 55 cm.
-
Karmøy
-
Fredag 20. Desember 2024
-
-
Frakte bil fra Trondheim til Drammen/OsloHar kjøpt bil fra en bilforhandler i Trondheim. Forventet levering er 30. 12/01. 01. 2025. Vil se mulighetene for å få bilen fraktet før den datoen og helst før 24. 12. 2024
-
Oslo
-
Torsdag 19. Desember 2024
-