IT/Web og Support i Østfold
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Østfold
Avsluttet
Klientutstyr som en tjeneste - prekvalifisering
Anskaffelsen omfatter en helhetlig løsning for leveranse av digitalt brukerutstyr og tjenester knyttet til drift og forvaltning av utstyret, i samarbeid med bærum arbeidssenter. bærum kommune ønsker med denne anskaffelsen å endre dagens ordning med kjøp av klienter til å inngå en kontrakt hvor klientutstyr og tilhørende livsløpstjenester i størst mulig grad kjøpes som en tjeneste fra markedet. Tilgang til digitalt utstyr er en forutsetning for store deler av saksbehandlingen og tjenesteproduksjonen i bærum kommune. Kommunen har løpende behov for å erstatte digitale komponenter. Økende grad av digital transformasjon gjør behovet for oppdaterte, brukervennlige og sikre digitale verktøy stadig viktigere. bærum kommune har omtrent 35 000 klienter totalt i drift. Dette omfatter blant annet PCer, telefoner, nettbrett og periferiutstyr med tilhørende tjenester. Disse klientene brukes også av andre brukere enn direkte ansatte, som for eksempel elever på skolene i bærum. Oppdragsgiver har til hensikt å inngå én kontrakt om leie og kjøp av klientutstyr og tjenester knyttet til drift og forvaltning av utstyret. Oppdragsgiver vil inngå en helhetlig tjenestekontrakt ssa-l, til bruk for hele kommunen, med hovedvekt på leveranse av tjenester i form av administrering- og leie av klientutstyr, men det vil også være behov for varekjøp i form av skjermer og tilleggsutstyr til det enkelte tjenestested som vil inngå i det helhetlige tjenestekonseptet, som da vil være brukerstedets eiendom med hjemmel i Anskaffelsesforskriften §13-4 bokstav b (info fjernet) vurderes som hensiktsmessig å anskaffe leie og kjøp av klientutstyr fra samme leverandører, da det er tett sammenheng mellom utstyret og de livsløpstjenester man ønsker levert, og dette vanskelig kan leveres på tvers av leverandører. Det vil derfor være uforholdsmessig vanskelig å oppnå en effekt av livsløpstankegangen ved å dele leie og kjøp mellom mer enn en leverandør. Avtalen inneholder i tillegg opsjoner på drift av sentrale deler av utstyret som ikke kan leveres på tvers av leverandører. Utstyret som er gjenstand for kjøp, utgjør en mindre andel av det totale volumet på (info fjernet) å oppnå effekt og gevinst av livsløpet med tanke på avhending og erstatning av utgått utstyr, vurderes det som både nødvendig og samfunnstjenlig for begge parter å inngå en avtale med en varighet som ivaretar formålet. Avtaleforholdet vil bli regulert av vedlagte kontrakt Statens standardavtale ssa-l (avtale om løpende tjenestekjøp). Kjøp av skjermer og tilleggsutstyr vil bli regulert av Statens standardavtale ssa-k (Kjøpsavtalen) og ligger som vedlegg til hovedavtalen ssa-l. Avtalens varighet er på 3 år med opsjon på forlengelse en eller flere ganger inntil 5 år. Maksimal avtaleperiode er 8 år.
Anbud id:
887669
-
Sted:Bærum
-
Registrert:Lørdag 19. August 2023
Er du interessert i dette oppdraget?