Anleggsgartner, Betong, Elektriker, Entreprenør, Maskinentreprenør, Murer, Rørlegger, Snekker, Stålarbeider i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
Kollektivtiltak Bispegata med Oslo torg
Bymiljøetaten skal anskaffe entreprenør for bygge- og anleggsarbeider for prosjektet Kollektivtiltak Bispegata med Oslo torg.
Hensikten med prosjektet er å tilrettelegge for kollektivtrafikken, samt å sikre gata som en viktig sykkeltrasé. Prosjektet skal i tillegg etablere Oslo torg, samt utføre omleggingsarbeid av va. Bispegata er regulert som kollektivgate på strekningen mellom Trelastgate og fram til St. Halvards gate.
Trikkenettets forbindelse mellom Ekebergbanen og Oslo sentrum går i dag via Schweigaards gate. Ruter, Sporveien og Oslo kommune har lenge planlagt en omlegging av Ekebergbanen fra Schweigaards gate til Dronning Eufemias gate og Bispegata. Dronning Eufemias gate er ferdig bygget, mens ny trikketrasé i Bispegata gjenstår.
Prosjektet omfatter en total oppgradering av Bispegata, fra Dyvekes bru til Kong håkon 5 gt. Det skal etableres ny trikketrasè fra Oslo torg som skal kobles på eksisterende spor i krysset KH5 gt. – Dronning Eufemias gate. Vest for BaneNor sin kulvert skal gaten fundamenteres i hele sin bredde med betongplate på stålkjernepeler som geoteknisk sikringstiltak. Det skal etableres separate holdeplasser for buss og trikk mellom kulverten og Trelastgata. Mellom Trelastgata og Oslo torg skal hele gaten etableres med betongdekke. Oslo gate og strekningen mellom KH5 gt. Og Trelastgata skal etableres med asfaltdekke. Det skal etableres ny va kryssing over kulverten til BaneNOR og etableres nytt va-anlegg i forbindelse med bygging av pelet plate.
Bispegata er regulert som kollektivgate på strekningen mellom Trelastgate og fram til St. Halvards gate. Prosjektet skal bygge opphøyde sykkelfelt ihht Oslo standard og fortau skal belegges med granitt. Prosjektet skal i tillegg etablere Oslo torg.
Eksisterende bygninger og deres fasader inngår ikke i prosjektet, med unntak av oppheng for lys, trikkestrøm, eventuelle tilknytninger for lehus eller annet.
Hensikten med prosjektet er å tilrettelegge for kollektivtrafikken, samt å sikre gata som en viktig sykkeltrasé. Prosjektet skal i tillegg etablere Oslo torg, samt utføre omleggingsarbeid av va. Bispegata er regulert som kollektivgate på strekningen mellom Trelastgate og fram til St. Halvards gate.
Trikkenettets forbindelse mellom Ekebergbanen og Oslo sentrum går i dag via Schweigaards gate. Ruter, Sporveien og Oslo kommune har lenge planlagt en omlegging av Ekebergbanen fra Schweigaards gate til Dronning Eufemias gate og Bispegata. Dronning Eufemias gate er ferdig bygget, mens ny trikketrasé i Bispegata gjenstår.
Prosjektet omfatter en total oppgradering av Bispegata, fra Dyvekes bru til Kong håkon 5 gt. Det skal etableres ny trikketrasè fra Oslo torg som skal kobles på eksisterende spor i krysset KH5 gt. – Dronning Eufemias gate. Vest for BaneNor sin kulvert skal gaten fundamenteres i hele sin bredde med betongplate på stålkjernepeler som geoteknisk sikringstiltak. Det skal etableres separate holdeplasser for buss og trikk mellom kulverten og Trelastgata. Mellom Trelastgata og Oslo torg skal hele gaten etableres med betongdekke. Oslo gate og strekningen mellom KH5 gt. Og Trelastgata skal etableres med asfaltdekke. Det skal etableres ny va kryssing over kulverten til BaneNOR og etableres nytt va-anlegg i forbindelse med bygging av pelet plate.
Bispegata er regulert som kollektivgate på strekningen mellom Trelastgate og fram til St. Halvards gate. Prosjektet skal bygge opphøyde sykkelfelt ihht Oslo standard og fortau skal belegges med granitt. Prosjektet skal i tillegg etablere Oslo torg.
Eksisterende bygninger og deres fasader inngår ikke i prosjektet, med unntak av oppheng for lys, trikkestrøm, eventuelle tilknytninger for lehus eller annet.
Anbud id:
546385
-
Sted:Oslo
-
Registrert:Fredag 14. September 2018
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Oslo
6 anbud
-
Bytte stoppekran i leilighet GrünerløkkaVi behøver å bytte stoppekran da den gamle visstnok er skjør og usikker mtp alder (fra ca 1990). Helst i begynnelsen av februar.
-
Oslo
-
Mandag 27. Januar 2025
-
-
Lydisolasjon av lettveggLydisolere/sette opp nytt lettvegg med bedre lydisolering inn på et soverom. Veggen skal være av slett gips. Lengde 3m og høyde 2m.
-
Oslo
-
Mandag 27. Januar 2025
-
-
Etablere privat avløpsanleggØnsker å etablere avløpsanlegg på fritidseiendom (slamavskiller med direkte utslipp til sjø). Anlegget må på et tidspunkt krysse vei. Trenger hjelp med utforming av anlegg og søknad. Ønsker å gjøre gr...
-
Oslo
-
Mandag 27. Januar 2025
-
-
Legge gulv og male to soveromVi har to soverom ; Soverom 1: 15 m2 Soverom 2: 5x5. 52= 25 m2 Vi trenger tilbud på noen som kan hjelpe oss med følgende i vår loftsleiliget 1, rive og bære vekk gulv 2. Legge nytt gulv 3. Male to s...
-
Oslo
-
Mandag 27. Januar 2025
-
-
Tre tilpassede møbler i leilighet på TonsenhagenHer i leiligheten har vi tre prosjekter som vi ønsker utført i ett, se bildene og tegninger: Stor hylle på barnerom, mindre bokhylle i hulrom under kjøkkenbenken, og en slagbenk ved spisebordet med...
-
Oslo
-
Mandag 27. Januar 2025
-
-
Montere Silverglans lys og Rodnet fjernkontroll til faxælven speilskap fra IkeaJeg har fått montert et speilskap fra Ikea, men trenger hjelp til å få tilknyttet lyset som følger med. Det mangler støpsel og jeg vet ærlig talt ikke hvordan man gjør det
-
Oslo
-
Mandag 27. Januar 2025
-