IT/Web og Support i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
Konkurransegjennomføringsverktøy
Jernbaneverket har til hensikt å inngå kontrakt med eu-Supply for en periode på 1+1 år for levering av konkurransegjennomføringsverktøy. Avtalen baseres på tidligere inngått avtale med endringsordre samt løpende oppdrag.
Kontrakt vil bli inngått dersom ingen potensielle tilbydere stopper kontraktsinngåelsen ved begjæring om midlertidig forføyning.
Den gjelder inngåelse av kontrakt med leverandør som tilbyr løsning som understøtter prosessen for konkurransegjennomføring.
Jernbaneverket foretok et avrop på difi`s rammeavtale med visma våren 2008 og inngikk abonnementsavtale på konkurransegjennomføringsverktøyet juni 2008. Avtalen gjelder tilgang til elektronisk konkurransegjennomføringsverktøy, og som i tillegg også gir muligheter og funksjonalitet for integrasjon med Jernbaneverkets øvrige systemer, for eksempel TransQ, Saksrom mm.
Jernbaneverket mener at tjenestens innhold og kompleksitet, økonomi, samt tid til disposisjon gjør at anskaffelsen i dette tilfelle bare kan fortas hos eksisterende leverandør Ref Lov og forskrift om offentlige anskaffelser. § 14-4 bokstav c? Dersom ytelsen av tekniske eller kunstneriske grunner eller for å beskytte en enerett, bare kan presteres av en bestemt leverandør.
En inngåelse av kontrakt om videre drift sikrer at Jernbaneverket nyttiggjør seg de investeringer og tilpasninger gjort i fm implementeringen av tjenesten som er utført gjennom en 4 års periode. Investerte midler samt bruk av ressurser internt forsvarer videre bruk av verktøyet ut over difi`s avtaleperiode.
Verktøyet er valgt fordi det innehar funksjonalitet som er viktig for at Jernbaneverket skal møte krav til lov og forskrift om offentlig anskaffelse mm, gir oss muligheten til å etterkomme eksterne pålegg, fra blant annet Riksrevisjonen. Verktøyet understøtter videre prosesser internt i Jernbaneverket.
Verktøyet har blant annet følgende funksjonalitet:
1 Funksjonelle behov
1. 1 Oppstart og anskaffelsesstrategi
1. 2 Utarbeide og publisere grunnlaget for konkurransen
1. 3 Svare på konkurranse og dialog med leverandør
1. 4 Evaluering
1. 5 Innlevering revidert tilbud
1. 6 Kontrakt
1. 7 Anskaffelsesprotokoll
1. 8 Auksjon
2 Behov for kommunikasjon med andre systemer
2. 1 Kommunikasjon med (info fjernet)
2. 2 Kommunikasjon med dokumenthåndteringssystem (360)
2. 3 Kommunikasjon med styringssystem (aris)
2. 4 Kommunikasjon med kontraktsoppfølgingssystem med automatisk overføring av dokumentasjon(360)
2. 5 Kommunikasjon med arbeidsrom (Microsoft SharePoint)
3 Andre behov
3. 1 Elektronisk kommunikasjon
3. 2 Tilgangsstyring med nivåregulering
3. 3 Godkjenningsfunksjon
3. 4 Sikkerhet iso 27001 godkjenning
3. 5 Kryptering
Kontrakt vil bli inngått dersom ingen potensielle tilbydere stopper kontraktsinngåelsen ved begjæring om midlertidig forføyning.
Den gjelder inngåelse av kontrakt med leverandør som tilbyr løsning som understøtter prosessen for konkurransegjennomføring.
Jernbaneverket foretok et avrop på difi`s rammeavtale med visma våren 2008 og inngikk abonnementsavtale på konkurransegjennomføringsverktøyet juni 2008. Avtalen gjelder tilgang til elektronisk konkurransegjennomføringsverktøy, og som i tillegg også gir muligheter og funksjonalitet for integrasjon med Jernbaneverkets øvrige systemer, for eksempel TransQ, Saksrom mm.
Jernbaneverket mener at tjenestens innhold og kompleksitet, økonomi, samt tid til disposisjon gjør at anskaffelsen i dette tilfelle bare kan fortas hos eksisterende leverandør Ref Lov og forskrift om offentlige anskaffelser. § 14-4 bokstav c? Dersom ytelsen av tekniske eller kunstneriske grunner eller for å beskytte en enerett, bare kan presteres av en bestemt leverandør.
En inngåelse av kontrakt om videre drift sikrer at Jernbaneverket nyttiggjør seg de investeringer og tilpasninger gjort i fm implementeringen av tjenesten som er utført gjennom en 4 års periode. Investerte midler samt bruk av ressurser internt forsvarer videre bruk av verktøyet ut over difi`s avtaleperiode.
Verktøyet er valgt fordi det innehar funksjonalitet som er viktig for at Jernbaneverket skal møte krav til lov og forskrift om offentlig anskaffelse mm, gir oss muligheten til å etterkomme eksterne pålegg, fra blant annet Riksrevisjonen. Verktøyet understøtter videre prosesser internt i Jernbaneverket.
Verktøyet har blant annet følgende funksjonalitet:
1 Funksjonelle behov
1. 1 Oppstart og anskaffelsesstrategi
1. 2 Utarbeide og publisere grunnlaget for konkurransen
1. 3 Svare på konkurranse og dialog med leverandør
1. 4 Evaluering
1. 5 Innlevering revidert tilbud
1. 6 Kontrakt
1. 7 Anskaffelsesprotokoll
1. 8 Auksjon
2 Behov for kommunikasjon med andre systemer
2. 1 Kommunikasjon med (info fjernet)
2. 2 Kommunikasjon med dokumenthåndteringssystem (360)
2. 3 Kommunikasjon med styringssystem (aris)
2. 4 Kommunikasjon med kontraktsoppfølgingssystem med automatisk overføring av dokumentasjon(360)
2. 5 Kommunikasjon med arbeidsrom (Microsoft SharePoint)
3 Andre behov
3. 1 Elektronisk kommunikasjon
3. 2 Tilgangsstyring med nivåregulering
3. 3 Godkjenningsfunksjon
3. 4 Sikkerhet iso 27001 godkjenning
3. 5 Kryptering
Anbud id:
262218
-
Sted:Oslo
-
Registrert:Fredag 2. August 2013
Er du interessert i dette oppdraget?