Rengjøring i Østfold
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Østfold
Avsluttet
Konsesjonskontrakt brukervalg praktisk bistand og rengjøring
Om konsesjonskontrakter
En konsesjonskontrakt er en tjenestekontrakt, der vederlaget består enten utelukkende av retten til å utnytte tjenestene eller en slik rett sammen med betaling, og der driftsrisikoen er overført fra oppdragsgiveren til leverandøren. En konsesjon kjennetegnes dermed ved at leverandøren (konsesjonshaver) får retten til å utnytte tjenesten.
Konsesjonshaver er benevnelse på leverandør som får tildelt konsesjon og som tilbyr praktisk bistand og rengjøring til brukere som har fått innvilget dette i enkeltvedtak fra kommunen med grunnlag i lov om kommunale helse- og omsorgstjenester. Konsesjonshaver har risikoen for å etablere og drive tjenesten og å sikre inntjening.
Beskrivelse av denne konsesjonen
Formålet med konsesjonen er å videreføre en brukervalgsordning for praktisk bistand i Drammen kommune. Brukervalgsordningen skal omfatte alle brukere som har fått vedtak om praktisk bistand og/eller rengjøringstjenester. Ordningen sidestiller den kommunale tjenesten og den eller de leverandørene som får tildelt konsesjon.
Det har vært brukervalgordning i Drammen siden 2007, med to private tjenesteleverandører i tillegg til kommunen selv. i dag er det ca. 25 % av brukerne som har valgt private leverandører.
Totalt antall brukere av praktisk bistand er ca. 1000. Hver bruker har hjelp hver 2.-3. Uke. Et mindretall har hver uke eller hver 4. Uke. Gjennomsnittlig tid hos den enkelte bruker er 1, 5 timer. Bruker holder selv nødvendig rengjøringsutstyr.
Konsesjonshaver mottar ikke noe fast beløp fra kommunen (konsesjonsgiver), og konsesjonsgiver garanterer ikke noe minstevolum av tjenestene da dette er avhengig av brukers valg av leverandør.
Brukere som har fått vedtak om praktisk bistand, og som ikke aktivt velger en av de private tilbyderne, vil automatisk bli tildelt praktisk bistand fra kommunen.
Kontraktens varighet
Konsesjonskontrakten inngås for en periode på fem år. i konsesjonsperioden kan hver av partene si opp kontrakten skriftlig med 3 måneders oppsigelsestid.
En konsesjonskontrakt er en tjenestekontrakt, der vederlaget består enten utelukkende av retten til å utnytte tjenestene eller en slik rett sammen med betaling, og der driftsrisikoen er overført fra oppdragsgiveren til leverandøren. En konsesjon kjennetegnes dermed ved at leverandøren (konsesjonshaver) får retten til å utnytte tjenesten.
Konsesjonshaver er benevnelse på leverandør som får tildelt konsesjon og som tilbyr praktisk bistand og rengjøring til brukere som har fått innvilget dette i enkeltvedtak fra kommunen med grunnlag i lov om kommunale helse- og omsorgstjenester. Konsesjonshaver har risikoen for å etablere og drive tjenesten og å sikre inntjening.
Beskrivelse av denne konsesjonen
Formålet med konsesjonen er å videreføre en brukervalgsordning for praktisk bistand i Drammen kommune. Brukervalgsordningen skal omfatte alle brukere som har fått vedtak om praktisk bistand og/eller rengjøringstjenester. Ordningen sidestiller den kommunale tjenesten og den eller de leverandørene som får tildelt konsesjon.
Det har vært brukervalgordning i Drammen siden 2007, med to private tjenesteleverandører i tillegg til kommunen selv. i dag er det ca. 25 % av brukerne som har valgt private leverandører.
Totalt antall brukere av praktisk bistand er ca. 1000. Hver bruker har hjelp hver 2.-3. Uke. Et mindretall har hver uke eller hver 4. Uke. Gjennomsnittlig tid hos den enkelte bruker er 1, 5 timer. Bruker holder selv nødvendig rengjøringsutstyr.
Konsesjonshaver mottar ikke noe fast beløp fra kommunen (konsesjonsgiver), og konsesjonsgiver garanterer ikke noe minstevolum av tjenestene da dette er avhengig av brukers valg av leverandør.
Brukere som har fått vedtak om praktisk bistand, og som ikke aktivt velger en av de private tilbyderne, vil automatisk bli tildelt praktisk bistand fra kommunen.
Kontraktens varighet
Konsesjonskontrakten inngås for en periode på fem år. i konsesjonsperioden kan hver av partene si opp kontrakten skriftlig med 3 måneders oppsigelsestid.
Anbud id:
455461
-
Sted:Drammen
-
Registrert:Onsdag 8. Mars 2017
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Østfold
6 anbud
-
Hjep til vask av leilighetJeg trenger hel vask først og deretter hver eller a nnenhver uke.
-
Drammen
-
Onsdag 30. Oktober 2024
-
-
Husvask innvendigØnsker hovedrengjøring i tomt hus i 2 etasjer på 98 m2.
-
Drammen
-
Mandag 28. Oktober 2024
-
-
Leilighet ca 60kvmTrenger pris på vask av tom nedrøyka leilighet på ca 60 kvm i Krokstadelva
-
Drammen
-
Tirsdag 29. Oktober 2024
-
-
VaskehjelpHei, Jeg ønsker å få vaskehjelp for to etasjer. Arbeidet som skal utføres; - Hjelpe med å organisere skap/hylle - Vaske skap/hylle - Alt ekstra utstyr skal kastes - Vaske kjøkkenet og bad grundig
-
Drammen
-
Søndag 27. Oktober 2024
-
-
StorrengjøringRengjøring av gulv, tak, vegger, lister, kjøkken, soverom og bad i omsorgs-leilighet ca 50 kvm
-
Drammen
-
Tirsdag 15. Oktober 2024
-
-
Flyttevask før hussalg med fokus på bad, wc og vinduerFlyttevask før hussalg - det er nesten ikke møbler igjen - kjøkken er vasket - men bad og wc ingen mennesker bodd her - renovert hus mange vinduer - dette er det viktigste.
-
Drammen
-
Tirsdag 1. Oktober 2024
-