IT/Web og Support i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
Kvalifisering - Anskaffelse av løsning for tildeling, budsjett og prognose, og oppfølging av disse
Tildelings-, budsjett- og prognoseprosessene, og oppfølgingen av disse, består av en rekke delprosesser og aktiviteter som har svært varierende struktur og forutsetninger, men som likevel har er et sterkt behov for utveksling og samkjøring av data og informasjon. Og, selv om økonomiske data og tall står sentralt, så omfatter prosessene også arbeid med målsettinger, nøkkeltall, kostnadsdrivere og KPIer, og tilhørende rapportering på disse.
Modellerbar systemstøtte skal gjøre nav i stand til å utvikle, videreutvikle og vedlikeholde en rekke beste praksis modeller (point solutions). Hver for seg vil disse dekke en mindre del av tildelings-, budsjett- og prognoseprosessene, men ved å etablere sterke koblinger mellom dem, ivaretar de samlet sett de helhetlige ende-til-ende prosessene. Det er videre en forutsetning at oppsett, konfigurering og vedlikehold kan gjøres uten programmering, men i stedet i grafiske grensesnitt ved hjelp av formler og parametersetting.
For å få til dette har nav behov for en standard skytjenesteløsning som er modellerbar og som bl. a. Inkluderer følgende produkter og tjenester:
- Brukertilganger
- Lagring og prosesseringskraft
- Integrasjoner og overføring av data, til og fra både andre skytjenester og on-premis (info fjernet) oppstart og frem til utgangen av 2022 vil Kunden ventelig skalere opp til 500 brukere. Videre tar Kunden sikte på å skalere opp inntil 2000 lisenser i løpet av avtaleperioden.
i tillegg trenger nav bistand under implementeringen av løsningen, og det er derfor viktig at tilbydere kan stille kompetent og relevant personell til disposisjon i et tilstrekkelig omfang.
nav akter å bygge og utvikle egen kompetanse på modellering, konfigurering og forvaltning av systemløsningen, og vil derfor selv ta ansvar for implementering av systemløsningen. Men, for å få dette til, vil man ha behov for bistand fra leverandør i form av ekspertkompetanse, teknisk kompetanse og/eller kapasitet, slik at en sikrer at løsningen kan tas i bruk best mulig og at NAVs krav til sikkerhet, tilgjengelighet, monitorering, logging og tilgangskontroll blir ivaretatt. Etter endt implementering vil det være behov for å kunne trekke på bistand fra Leverandør når, og i det omfang, det oppstår behov for det i arbeidet med å vedlikeholde og videreutvikle løsningen.
Se ytterligere beskrivelse i 01 Kvalifikasjonsgrunnlag
Modellerbar systemstøtte skal gjøre nav i stand til å utvikle, videreutvikle og vedlikeholde en rekke beste praksis modeller (point solutions). Hver for seg vil disse dekke en mindre del av tildelings-, budsjett- og prognoseprosessene, men ved å etablere sterke koblinger mellom dem, ivaretar de samlet sett de helhetlige ende-til-ende prosessene. Det er videre en forutsetning at oppsett, konfigurering og vedlikehold kan gjøres uten programmering, men i stedet i grafiske grensesnitt ved hjelp av formler og parametersetting.
For å få til dette har nav behov for en standard skytjenesteløsning som er modellerbar og som bl. a. Inkluderer følgende produkter og tjenester:
- Brukertilganger
- Lagring og prosesseringskraft
- Integrasjoner og overføring av data, til og fra både andre skytjenester og on-premis (info fjernet) oppstart og frem til utgangen av 2022 vil Kunden ventelig skalere opp til 500 brukere. Videre tar Kunden sikte på å skalere opp inntil 2000 lisenser i løpet av avtaleperioden.
i tillegg trenger nav bistand under implementeringen av løsningen, og det er derfor viktig at tilbydere kan stille kompetent og relevant personell til disposisjon i et tilstrekkelig omfang.
nav akter å bygge og utvikle egen kompetanse på modellering, konfigurering og forvaltning av systemløsningen, og vil derfor selv ta ansvar for implementering av systemløsningen. Men, for å få dette til, vil man ha behov for bistand fra leverandør i form av ekspertkompetanse, teknisk kompetanse og/eller kapasitet, slik at en sikrer at løsningen kan tas i bruk best mulig og at NAVs krav til sikkerhet, tilgjengelighet, monitorering, logging og tilgangskontroll blir ivaretatt. Etter endt implementering vil det være behov for å kunne trekke på bistand fra Leverandør når, og i det omfang, det oppstår behov for det i arbeidet med å vedlikeholde og videreutvikle løsningen.
Se ytterligere beskrivelse i 01 Kvalifikasjonsgrunnlag
Anbud id:
703770
-
Registrert:Fredag 5. Mars 2021
Er du interessert i dette oppdraget?