Anleggsgartner, Betong, Elektriker, Entreprenør, Maskinentreprenør, Murer, Stålarbeider i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
Lørenbanen - U1 - Underbygningsentreprise
Prosjektet lørenbanen omfatter en 1, 6 km lang dobbeltsporet t-banestrekning i tunnel mellom Sinsen på Centrumsbanen (t-baneringen) og Økern på Grorudbanen, med en underjordisk stasjon på løren hvorav ca 1100 m i fjelltunnel og ca 500 m i dagsone (inkl betongtunnel). i tillegg skal det etableres ny under- og overbygning på ca. 500 m strekning på Grorudbanen mellom Hasle stasjon og kulvert mot Økern. Planlagt ferdigstillelse av prosjektet er i løpet av 2016.
Gjennomføring av prosjektet gir grunnlag for å utnytte t-banesystemets samlede kapasitet bedre enn i dag, innenfor tre hovedområder:
1. Avlaste fellesstrekningen (tøyen? Majorstuen) gjennom bykjernen med ett tog fra Grorudbanen, slik at Østensjøbanen kan få økt frekvens fra ett til to tog pr kvarter.
2. Etablere ny sporforbindelse for en direkte linje mellom Grorudbanen og t-baneringen mot nord.
3. Etablere løren stasjon i byutviklingsområdet på løren og knytte de nye boligområdene til t-banen.
Prosjektet utføres i flere entrepriser.
Denne anskaffelsen gjelder entreprise "lørenbanen - U1 - Underbygningsentreprise" som omfatter blant annet:
- Driving og sikring av fjelltunnel inkludert stasjonshall for løren stasjon. 470 m tosporstunnel, 2 x 450 m ettspors tunnel, samt en adkomsttunnel og sprengning av to sjakter i fra dagen og ned til underjordisk stasjon. Fjellarbeider i påkoblingssone mot Centrumsbanen inngår i en annen entreprise(U2).
- Ca 200 m betongtunnel og ca 70 m trau mellom Grorudbanen og fjellpåhugg. i tillegg skal det bygges støttemurer langs Grorudbanen. Mye av arbeidene i dette området vil foregå nær Grorudbanen med t-bane i drift.
- Ca. 10. 000 m2 spunt og 2000 lm stålkjernepeler.
- på ca halve stekningen av fjelltunnelen inngår også vann- og frostsikring og underbygning. i betongtunnelen og trau inngår underbygning i denne entreprisen.
- 2 spors Grorudbane i dagsonen, strekning på ca 500 m hvor det inngår underbygning, elektro/tele og automasjon.
- Omlegging av kabler og ledninger samt etablering av nye va ledninger.
- Midlertidige og permanente veiomlegginger.
Entreprisen vil ha en hektisk oppstart hvor mye arbeider må gjøres i en 3 måneders togstansperiode sommeren (24/6? 22/9) 2013. i togstansperioden skal det blant annet etableres deler av byggegrop og klargjøres for ettsporsdrift forbi anleggsområdet. Antatt byggetid for denne entreprisen er ca 2, 5 år.
Se kvalifikasjonsgrunnlaget
Gjennomføring av prosjektet gir grunnlag for å utnytte t-banesystemets samlede kapasitet bedre enn i dag, innenfor tre hovedområder:
1. Avlaste fellesstrekningen (tøyen? Majorstuen) gjennom bykjernen med ett tog fra Grorudbanen, slik at Østensjøbanen kan få økt frekvens fra ett til to tog pr kvarter.
2. Etablere ny sporforbindelse for en direkte linje mellom Grorudbanen og t-baneringen mot nord.
3. Etablere løren stasjon i byutviklingsområdet på løren og knytte de nye boligområdene til t-banen.
Prosjektet utføres i flere entrepriser.
Denne anskaffelsen gjelder entreprise "lørenbanen - U1 - Underbygningsentreprise" som omfatter blant annet:
- Driving og sikring av fjelltunnel inkludert stasjonshall for løren stasjon. 470 m tosporstunnel, 2 x 450 m ettspors tunnel, samt en adkomsttunnel og sprengning av to sjakter i fra dagen og ned til underjordisk stasjon. Fjellarbeider i påkoblingssone mot Centrumsbanen inngår i en annen entreprise(U2).
- Ca 200 m betongtunnel og ca 70 m trau mellom Grorudbanen og fjellpåhugg. i tillegg skal det bygges støttemurer langs Grorudbanen. Mye av arbeidene i dette området vil foregå nær Grorudbanen med t-bane i drift.
- Ca. 10. 000 m2 spunt og 2000 lm stålkjernepeler.
- på ca halve stekningen av fjelltunnelen inngår også vann- og frostsikring og underbygning. i betongtunnelen og trau inngår underbygning i denne entreprisen.
- 2 spors Grorudbane i dagsonen, strekning på ca 500 m hvor det inngår underbygning, elektro/tele og automasjon.
- Omlegging av kabler og ledninger samt etablering av nye va ledninger.
- Midlertidige og permanente veiomlegginger.
Entreprisen vil ha en hektisk oppstart hvor mye arbeider må gjøres i en 3 måneders togstansperiode sommeren (24/6? 22/9) 2013. i togstansperioden skal det blant annet etableres deler av byggegrop og klargjøres for ettsporsdrift forbi anleggsområdet. Antatt byggetid for denne entreprisen er ca 2, 5 år.
Se kvalifikasjonsgrunnlaget
Anbud id:
223334
-
Sted:Oslo
-
Registrert:Tirsdag 30. Oktober 2012
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Oslo
6 anbud
-
Fjerne rot og planere ca 10m2Ønsker anbud på å fjerne en rot og planere et område på noen få kvadratmeter for å gjøre mer plass til parkering. Se bilde
-
Oslo
-
Fredag 10. Mai 2024
-
-
Reparasjon av frostskadede piperJeg ønsker tilbud på frostsikker utvendig reparasjon av 2 stk. Pussede piper. Jeg har lift fra 3. Til 7. Juni 2024. Hilsen Jan Petter Lofthusveien, 0587 Oslo
-
Oslo
-
Fredag 10. Mai 2024
-
-
To stk bed på ca 3 x 2 meter av granittØnsker en totalpris på to stk bed på eksisterende belagt belegningsstein av granittblokker. Begge bedene skal være på ca 2 x 3 meter. Befaring anbefales. Bedene skal stå forran ingangspartiet. Se bild...
-
Oslo
-
Torsdag 9. Mai 2024
-
-
Reparere sprekker i pipe og kle pipe med beslagØnsker pris på følgende: Pipe med sprekker ønskes inspisert, reparert og kledd med beslag etterpå.
-
Oslo
-
Torsdag 9. Mai 2024
-
-
Mure ferdig mur langs vei.Vi behøver en håndverker som kan bure ferdig muren langs veien ved år eiendom.
-
Oslo
-
Torsdag 9. Mai 2024
-
-
Innstallere batteri og måler til strømanlegg i forbindelse med salg av strømVi ønsker å innstallere batteri og måler til strømanlegg så vi kan selge strøm.
-
Oslo
-
Torsdag 9. Mai 2024
-