Betong, Elektriker, Entreprenør, Maskinentreprenør, Murer, Stålarbeider i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
Lørenbanen - U1 - Underbygningsentreprise
Prosjektet lørenbanen omfatter en 1, 6 km lang dobbeltsporet t-banestrekning i tunnel mellom Sinsen på Centrumsbanen (t-baneringen) og Økern på Grorudbanen, med en underjordisk stasjon på løren hvorav ca 1100 m i fjelltunnel og ca 500 m i dagsone (inkl betongtunnel). i tillegg skal det etableres ny under- og overbygning på ca. 500 m strekning på Grorudbanen mellom Hasle stasjon og kulvert mot Økern. Planlagt ferdigstillelse av prosjektet er i løpet av 2016.
Gjennomføring av prosjektet gir grunnlag for å utnytte t-banesystemets samlede kapasitet bedre enn i dag, innenfor tre hovedområder:
1. Avlaste fellesstrekningen (tøyen? Majorstuen) gjennom bykjernen med ett tog fra Grorudbanen, slik at Østensjøbanen kan få økt frekvens fra ett til to tog pr kvarter.
2. Etablere ny sporforbindelse for en direkte linje mellom Grorudbanen og t-baneringen mot nord.
3. Etablere løren stasjon i byutviklingsområdet på løren og knytte de nye boligområdene til t-banen.
Prosjektet utføres i flere entrepriser.
Denne anskaffelsen gjelder entreprise "lørenbanen - U1 - Underbygningsentreprise" som omfatter blant annet:
- Driving og sikring av fjelltunnel inkludert stasjonshall for løren stasjon. 470 m tosporstunnel, 2 x 450 m ettspors tunnel, samt en adkomsttunnel og sprengning av to sjakter i fra dagen og ned til underjordisk stasjon. Fjellarbeider i påkoblingssone mot Centrumsbanen inngår i en annen entreprise(U2).
- Ca 200 m betongtunnel og ca 70 m trau mellom Grorudbanen og fjellpåhugg. i tillegg skal det bygges støttemurer langs Grorudbanen. Mye av arbeidene i dette området vil foregå nær Grorudbanen med t-bane i drift.
- Ca. 10. 000 m2 spunt og 2000 lm stålkjernepeler.
- på ca halve stekningen av fjelltunnelen inngår også vann- og frostsikring og underbygning. i betongtunnelen og trau inngår underbygning i denne entreprisen.
- 2 spors Grorudbane i dagsonen, strekning på ca 500 m hvor det inngår over- og underbygning, (inkludert etablering av veksler og overkjøringsspor) kjørestrøm, elektro/tele og automasjon.
- Omlegging av kabler og ledninger samt etablering av nye va ledninger.
- Midlertidige og permanente veiomlegginger.
Entreprisen vil ha en hektisk oppstart hvor mye arbeider må gjøres i en 3 måneders togstansperiode sommeren (24/6? 22/9) 2013. i togstansperioden skal det blant annet etableres deler av byggegrop og klargjøres for ettsporsdrift forbi anleggsområdet. Antatt byggetid for denne entreprisen er ca 2, 5 år.
Se kvalifikasjonsgrunnlaget
Gjennomføring av prosjektet gir grunnlag for å utnytte t-banesystemets samlede kapasitet bedre enn i dag, innenfor tre hovedområder:
1. Avlaste fellesstrekningen (tøyen? Majorstuen) gjennom bykjernen med ett tog fra Grorudbanen, slik at Østensjøbanen kan få økt frekvens fra ett til to tog pr kvarter.
2. Etablere ny sporforbindelse for en direkte linje mellom Grorudbanen og t-baneringen mot nord.
3. Etablere løren stasjon i byutviklingsområdet på løren og knytte de nye boligområdene til t-banen.
Prosjektet utføres i flere entrepriser.
Denne anskaffelsen gjelder entreprise "lørenbanen - U1 - Underbygningsentreprise" som omfatter blant annet:
- Driving og sikring av fjelltunnel inkludert stasjonshall for løren stasjon. 470 m tosporstunnel, 2 x 450 m ettspors tunnel, samt en adkomsttunnel og sprengning av to sjakter i fra dagen og ned til underjordisk stasjon. Fjellarbeider i påkoblingssone mot Centrumsbanen inngår i en annen entreprise(U2).
- Ca 200 m betongtunnel og ca 70 m trau mellom Grorudbanen og fjellpåhugg. i tillegg skal det bygges støttemurer langs Grorudbanen. Mye av arbeidene i dette området vil foregå nær Grorudbanen med t-bane i drift.
- Ca. 10. 000 m2 spunt og 2000 lm stålkjernepeler.
- på ca halve stekningen av fjelltunnelen inngår også vann- og frostsikring og underbygning. i betongtunnelen og trau inngår underbygning i denne entreprisen.
- 2 spors Grorudbane i dagsonen, strekning på ca 500 m hvor det inngår over- og underbygning, (inkludert etablering av veksler og overkjøringsspor) kjørestrøm, elektro/tele og automasjon.
- Omlegging av kabler og ledninger samt etablering av nye va ledninger.
- Midlertidige og permanente veiomlegginger.
Entreprisen vil ha en hektisk oppstart hvor mye arbeider må gjøres i en 3 måneders togstansperiode sommeren (24/6? 22/9) 2013. i togstansperioden skal det blant annet etableres deler av byggegrop og klargjøres for ettsporsdrift forbi anleggsområdet. Antatt byggetid for denne entreprisen er ca 2, 5 år.
Se kvalifikasjonsgrunnlaget
Anbud id:
222026
-
Sted:Oslo
-
Registrert:Mandag 22. Oktober 2012
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Oslo
6 anbud
-
LekkasjesøkVi har fått fuktgjennomtrenging i kjeller og garasje i et sameie med 11 leiligheter. Vi trenger hjelp til å påvise lekkasjene og tetting av disse.
-
Oslo
-
Tirsdag 7. Mai 2024
-
-
Elektroarbeider hage - Nordstrand/Oslo(Installere spotter, bokser, stikk, trekking av ledninger i rør og kobling til strøm.) Det ligger ferdiglagte rør i grunnen og blomsterkasser. Kabler må trekkes. Strøm trekkes fra utelampe på vegg....
-
Oslo
-
Mandag 6. Mai 2024
-
-
Sameiet i Lørenskog kommune vurderer nytt vaktmester firmaHei Vi er et sameie med 66 leiligheter se etter et nytt firma til vedlikehold av området. Ønsker firma med gode referanser. Mvh Jean-Yves
-
Oslo
-
Tirsdag 7. Mai 2024
-
-
Installering av elbillader i garasjeBor i et sameie med 3 husstander. Det er satt opp kurser til hver enhet for å montere elbillader i garasjen. Vi vil anskaffe lader selv. Trolig Teslas Wall Connector. Oppdraget gjelder kun installerin...
-
Oslo
-
Tirsdag 7. Mai 2024
-
-
Totalentreprise 3 nye boliger i rekkeØnsker å få tilbud på en totalentreprise for oppføring av 3 nye boliger i rekke i bydel Østensjø, Oslo. Oppstart 3/4 kvartal 2024. Vi oversender mer informasjon dersom dette er av interesse.
-
Oslo
-
Tirsdag 7. Mai 2024
-
-
Bygge tilbyggØnsker pristilbud på tilbygg på hytte i Trysil. Tilbygget er ca 40M" med bad og soverom, div vinduer og terassedør, stående panel utvendig. såle vil ligge ferdig ved oppstart i august.
-
Oslo
-
Tirsdag 7. Mai 2024
-