Rengjøring i Trøndelag
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Trøndelag
Avsluttet
Leverandørkonferanse - Leie av tøy og vaskeritjenester til helse og velferd
I løpet av høsten 2020 skal det gjennomføres en anbudskonkurranse for vaskeritjenester og leie av tøy til enheter innen helse og omsorg i Trondheim kommune. De største brukerne av denne avtalen er kommunens helse og velferdssenter, helsehus, hjemmetjenesten, produksjonskjøkkenet, enheter for rus-, ergoterapi- og fysioterapitjenester, avlastningsboliger, bo- og aktivitetstilbud, samt andre enheter innenfor helse og omsorg. Det er behov for leie av arbeidstøy, pasienttøy, institusjonstøy og flattøy.
Formålet med markedsdialogen er innspill fra eksisterende og potensielt nye leverandører til hvordan den kommende kontrakten kan forbedres. Trondheim kommune har som mål at kontraktene som inngås skal være balanserte og gode for både oppdragsgiver og leverandører. De skal også bidra til at de ansatte får tilgang til det de trenger av utstyr og arbeidsredskap til å gi byens innbyggere gode tjenester.
Punkter vi ønsker innspill på fra leverandørene:
1) Kontroll av tøybeholdning. Hvilke systemer finnes? Leveres det av vaskeri eller er det noe vi bør ordne selv? Mulig å koble id-kort til ansatte mot id-merking på plagg?
2) Stoff som er egnet for å arbeide i - hva finnes i markedet? Har det kommet nye stofftyper som puster bedre siden sist anbudskonkurranse? Er noen typer stoff mer miljøvennlig enn andre med tanke på holdbarhet, produksjon, mengde vann som kreves til vasking, energi til tørking osv? Hva bør vi stille som krav for å få tøy som ikke loer/avgir støv?
3) Prismodell. Dagens kontrakter har pris pr vask pr plagg. Alternative modeller?
4) Bestillingssystem. Hvis ikke kommunens e-handelsløsning (lift) skal brukes, hva kan leverandørene tilby?
5) Miljøkrav til kjøretøy og transport fra vaskeri til enhet - er det mulig å få ned antall kjørte km?
6) Hvordan eventuelt ta høyde for en ny pandemi i kontrakten?
Det er ønskelig med skriftlige innspill i etterkant av dialogkonferansen. Det vil også være mulighet til å melde seg på en-til-en møter i etterkant om det er ønskelig.
Deltakere fra Trondheim kommune vil være avtaleansvarlig fra Innkjøpstjenesten, og medlemmer av konkurranseutvalget.
Formålet med markedsdialogen er innspill fra eksisterende og potensielt nye leverandører til hvordan den kommende kontrakten kan forbedres. Trondheim kommune har som mål at kontraktene som inngås skal være balanserte og gode for både oppdragsgiver og leverandører. De skal også bidra til at de ansatte får tilgang til det de trenger av utstyr og arbeidsredskap til å gi byens innbyggere gode tjenester.
Punkter vi ønsker innspill på fra leverandørene:
1) Kontroll av tøybeholdning. Hvilke systemer finnes? Leveres det av vaskeri eller er det noe vi bør ordne selv? Mulig å koble id-kort til ansatte mot id-merking på plagg?
2) Stoff som er egnet for å arbeide i - hva finnes i markedet? Har det kommet nye stofftyper som puster bedre siden sist anbudskonkurranse? Er noen typer stoff mer miljøvennlig enn andre med tanke på holdbarhet, produksjon, mengde vann som kreves til vasking, energi til tørking osv? Hva bør vi stille som krav for å få tøy som ikke loer/avgir støv?
3) Prismodell. Dagens kontrakter har pris pr vask pr plagg. Alternative modeller?
4) Bestillingssystem. Hvis ikke kommunens e-handelsløsning (lift) skal brukes, hva kan leverandørene tilby?
5) Miljøkrav til kjøretøy og transport fra vaskeri til enhet - er det mulig å få ned antall kjørte km?
6) Hvordan eventuelt ta høyde for en ny pandemi i kontrakten?
Det er ønskelig med skriftlige innspill i etterkant av dialogkonferansen. Det vil også være mulighet til å melde seg på en-til-en møter i etterkant om det er ønskelig.
Deltakere fra Trondheim kommune vil være avtaleansvarlig fra Innkjøpstjenesten, og medlemmer av konkurranseutvalget.
Anbud id:
654532
-
Sted:Trondheim
-
Registrert:Fredag 26. Juni 2020
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Trøndelag
6 anbud
-
Utvask 82 kvadratmeter stor leilighetSkal flytte. så dette dreier seg om flyttevask av leilighet i blokk. Sannsynlig behov i uke 6(overtagelse 7 februar ).
-
Trondheim
-
Søndag 22. Desember 2024
-
-
FlyttevaskTrenger hjelp til flyttevask den 30. Desember. 63 kvadrat leilighet.
-
Trondheim
-
Søndag 22. Desember 2024
-
-
Vask av kjøkken og badVask ( også innvendig i skap) av ca 10 kvm svært skittent kjøkken ( noe rydding må medregnes), og ca 6 kvm bad med flis på vegger golv.
-
Trondheim
-
Mandag 16. Desember 2024
-
-
Nedvask av leilighetLeiligheten er 100 kvm. Tre soverom. 9 vinduer må vaskes innenfra. Flislagt bad med badekar må vaskes ned. Kjøkken med skap og skuffer som vil være tømt må vaskes innvendig. Parkettgulv.
-
Trondheim
-
Torsdag 12. Desember 2024
-