Anleggsgartner, Betong, Elektriker, Entreprenør, Maskinentreprenør, Murer, Stålarbeider i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
Lørenbanen - U1 - Underbygningsentreprise
Prosjektet lørenbanen omfatter en 1, 6 km lang dobbeltsporet t-banestrekning i tunnel mellom Sinsen på Centrumsbanen (t-baneringen) og Økern på Grorudbanen, med en underjordisk stasjon på løren hvorav ca 1100 m i fjelltunnel og ca 500 m i dagsone (inkl betongtunnel). i tillegg skal det etableres ny under- og overbygning på ca. 500 m strekning på Grorudbanen mellom Hasle stasjon og kulvert mot Økern. Planlagt ferdigstillelse av prosjektet er i løpet av 2016.
Gjennomføring av prosjektet gir grunnlag for å utnytte t-banesystemets samlede kapasitet bedre enn i dag, innenfor tre hovedområder:
1. Avlaste fellesstrekningen (tøyen? Majorstuen) gjennom bykjernen med ett tog fra Grorudbanen, slik at Østensjøbanen kan få økt frekvens fra ett til to tog pr kvarter.
2. Etablere ny sporforbindelse for en direkte linje mellom Grorudbanen og t-baneringen mot nord.
3. Etablere løren stasjon i byutviklingsområdet på løren og knytte de nye boligområdene til t-banen.
Prosjektet utføres i flere entrepriser.
Denne anskaffelsen gjelder entreprise "lørenbanen - U1 - Underbygningsentreprise" som omfatter blant annet:
- Driving og sikring av fjelltunnel inkludert stasjonshall for løren stasjon. 470 m tosporstunnel, 2 x 450 m ettspors tunnel, samt en adkomsttunnel og sprengning av to sjakter i fra dagen og ned til underjordisk stasjon. Fjellarbeider i påkoblingssone mot Centrumsbanen inngår i en annen entreprise(U2).
- Ca 200 m betongtunnel og ca 70 m trau mellom Grorudbanen og fjellpåhugg. i tillegg skal det bygges støttemurer langs Grorudbanen. Mye av arbeidene i dette området vil foregå nær Grorudbanen med t-bane i drift.
- Ca. 10. 000 m2 spunt og 2000 lm stålkjernepeler.
- på ca halve stekningen av fjelltunnelen inngår også vann- og frostsikring og underbygning. i betongtunnelen og trau inngår underbygning i denne entreprisen.
- 2 spors Grorudbane i dagsonen, strekning på ca 500 m hvor det inngår underbygning, elektro/tele og automasjon.
- Omlegging av kabler og ledninger samt etablering av nye va ledninger.
- Midlertidige og permanente veiomlegginger.
Entreprisen vil ha en hektisk oppstart hvor mye arbeider må gjøres i en 3 måneders togstansperiode sommeren (24/6? 22/9) 2013. i togstansperioden skal det blant annet etableres deler av byggegrop og klargjøres for ettsporsdrift forbi anleggsområdet. Antatt byggetid for denne entreprisen er ca 2, 5 år.
Se kvalifikasjonsgrunnlaget
Gjennomføring av prosjektet gir grunnlag for å utnytte t-banesystemets samlede kapasitet bedre enn i dag, innenfor tre hovedområder:
1. Avlaste fellesstrekningen (tøyen? Majorstuen) gjennom bykjernen med ett tog fra Grorudbanen, slik at Østensjøbanen kan få økt frekvens fra ett til to tog pr kvarter.
2. Etablere ny sporforbindelse for en direkte linje mellom Grorudbanen og t-baneringen mot nord.
3. Etablere løren stasjon i byutviklingsområdet på løren og knytte de nye boligområdene til t-banen.
Prosjektet utføres i flere entrepriser.
Denne anskaffelsen gjelder entreprise "lørenbanen - U1 - Underbygningsentreprise" som omfatter blant annet:
- Driving og sikring av fjelltunnel inkludert stasjonshall for løren stasjon. 470 m tosporstunnel, 2 x 450 m ettspors tunnel, samt en adkomsttunnel og sprengning av to sjakter i fra dagen og ned til underjordisk stasjon. Fjellarbeider i påkoblingssone mot Centrumsbanen inngår i en annen entreprise(U2).
- Ca 200 m betongtunnel og ca 70 m trau mellom Grorudbanen og fjellpåhugg. i tillegg skal det bygges støttemurer langs Grorudbanen. Mye av arbeidene i dette området vil foregå nær Grorudbanen med t-bane i drift.
- Ca. 10. 000 m2 spunt og 2000 lm stålkjernepeler.
- på ca halve stekningen av fjelltunnelen inngår også vann- og frostsikring og underbygning. i betongtunnelen og trau inngår underbygning i denne entreprisen.
- 2 spors Grorudbane i dagsonen, strekning på ca 500 m hvor det inngår underbygning, elektro/tele og automasjon.
- Omlegging av kabler og ledninger samt etablering av nye va ledninger.
- Midlertidige og permanente veiomlegginger.
Entreprisen vil ha en hektisk oppstart hvor mye arbeider må gjøres i en 3 måneders togstansperiode sommeren (24/6? 22/9) 2013. i togstansperioden skal det blant annet etableres deler av byggegrop og klargjøres for ettsporsdrift forbi anleggsområdet. Antatt byggetid for denne entreprisen er ca 2, 5 år.
Se kvalifikasjonsgrunnlaget
Anbud id:
223334
-
Sted:Oslo
-
Registrert:Tirsdag 30. Oktober 2012
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Oslo
6 anbud
-
Tilbud på montering av efp nordic komfyrvakt i kjøkken med kjøkkenøyJeg har mottatt en efp Nordic komfyrvakt fra nav. Jeg må betale monteringen selv. Ønsker et forpliktende tilbud uten reservasjoner. Er det uklarheter kan det gjennomføres en besiktelse på mitt kjøkken...
-
Oslo
-
Onsdag 8. Januar 2025
-
-
Trenger blåseisolasjonTrenger blåse isolasjon på lofte skro vegger tipper rund 5÷7 cm. Trenger gratis befaring for konsultasjon
-
Oslo
-
Onsdag 8. Januar 2025
-
-
Bytte termostat til varmekabler på badet, bytte dimmer til spotlight og sette opp to taklamperSikringen til varmekabler har gått, og nå virker ikke gulvvarmen på bad nr. 2 heller. Den øverste dimmeren til spotlight er ødelagt. i tillegg ønsker vi å bytte to taklamper i soverommet. De er like.
-
Oslo
-
Tirsdag 7. Januar 2025
-
-
Defekte varmekabler i badegulv.Varmekablene i mitt badegulv sluttet å virke uten forvarsel. Jeg trenger hjelp til å finne ut hvorfor. Noe med kontakten eller er selve kablene defekte?
-
Oslo
-
Tirsdag 7. Januar 2025
-
-
Radonsikring av nybyggHei, Vi bygger 2 tomannsboliger i Nordre Aker (Oslo) og ønsker å få inn et godt og konkurransedyktig tilbud på radonsikring av nybygg. Bygg 1 har en grunnflate på ca 210 kvm og er horisontaldelt. Byg...
-
Oslo
-
Tirsdag 7. Januar 2025
-