Regnskap i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
Markedsundersøkelse- samkjøpsavtale for oppfølging av krav satt til samfunnsansvar i offentlige kontrakter
Oslo kommune har i dag to parallelle rammeavtaler på konsulenttjenester for oppfølging av krav satt til samfunnsansvar i offentlige kontrakter.
En av disse avtalene retter seg mot oppfølging av lønns- og arbeidsvilkår i tjenestekontrakter, denne har 5 ulike leverandører og i overkant av 90 tilknyttede statlige, fylkeskommunale og kommunale virksomheter.
En annen avtale retter seg mot og sosiale- og miljøkrav i vareanskaffelser, denne har 3 ulike leverandører og i overkant av 160 tilknyttede statlige, fylkeskommunale og kommunale virksomheter.
på begge avtalene er det fastsatt en likelydende avropsmekanisme. Ved avrop under en estimert verdi på 50. 000 nok kan oppdragsgivere avrope direkte etter en fastsatt rangering. Ved avrop med en verdi som er forventet å overstige 50. 000 nok skal oppdragsgivere lyse ut minikonkurranse mellom leverandørene.
Krav til miljø kan være like relevante i tjenesteanskaffelser som i vareanskaffelse. Det kan også være risiko for brudd på lønns- og arbeidsvilkår i enkelte tjenestedeler av vareleveranser, blant annet i tilknytning til transport. Bistand til risikovurderinger av innkjøpsporteføljer og rådgivning i forhold til arbeid med krav knyttet til samfunnsansvar, vil i stor grad være uavhengig av om oppdragsgiver kjøper inn vare- eller tjenestekontrakter.
Oppdragsgiver ønsker derfor dialog med markedet for å kartlegge fordeler og ulemper ved å samle kontraktsområdene.
En av disse avtalene retter seg mot oppfølging av lønns- og arbeidsvilkår i tjenestekontrakter, denne har 5 ulike leverandører og i overkant av 90 tilknyttede statlige, fylkeskommunale og kommunale virksomheter.
En annen avtale retter seg mot og sosiale- og miljøkrav i vareanskaffelser, denne har 3 ulike leverandører og i overkant av 160 tilknyttede statlige, fylkeskommunale og kommunale virksomheter.
på begge avtalene er det fastsatt en likelydende avropsmekanisme. Ved avrop under en estimert verdi på 50. 000 nok kan oppdragsgivere avrope direkte etter en fastsatt rangering. Ved avrop med en verdi som er forventet å overstige 50. 000 nok skal oppdragsgivere lyse ut minikonkurranse mellom leverandørene.
Krav til miljø kan være like relevante i tjenesteanskaffelser som i vareanskaffelse. Det kan også være risiko for brudd på lønns- og arbeidsvilkår i enkelte tjenestedeler av vareleveranser, blant annet i tilknytning til transport. Bistand til risikovurderinger av innkjøpsporteføljer og rådgivning i forhold til arbeid med krav knyttet til samfunnsansvar, vil i stor grad være uavhengig av om oppdragsgiver kjøper inn vare- eller tjenestekontrakter.
Oppdragsgiver ønsker derfor dialog med markedet for å kartlegge fordeler og ulemper ved å samle kontraktsområdene.
Anbud id:
577276
-
Sted:Oslo
-
Registrert:Søndag 7. April 2019
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Oslo
2 anbud
-
Regnskapsføring og bankavstemmingEnkeltmannsforetak, omsetning kr 1, 5 – 2 mill. Ingen ansatte, Fiken regnskap med integrasjon mot Altinn og Dnb nettbank. Jeg ønsker en avtale om regnskapsføring samt så trenger jeg hjelp til å avst...
-
Oslo
-
Fredag 13. Desember 2024
-