IT/Web og Support i Nordland
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Nordland
Avsluttet
Medieovervåking og pressemeldingsutsendelser
Formålet med oppdraget er å dekke Utdanningsdirektoratets behov for medieovervåkning og medieanalyse, inkludert sosiale medier. Utdanningsdirektoratet ønsker én leverandør av medieovervåkning og medieanalyse.
Utdanningsdirektoratet ønsker døgnkontinuerlig medieovervåkning av riks-, regional-, lokal-, bransje-, og sosiale medier, samt offentlige myndigheters og organisasjoners nettsteder. Medieanalysen skal gi en strukturert oversikt over Utdanningsdirektoratets medieeksponering, innsikt i hvilke sakskompleks som har gitt positiv eller negativ publisitet, og innenfor hvilke områder og analyse av hvordan Utdanningsdirektoratets kommunikasjonsarbeid og talspersoner har påvirket mediebildet. Det er behov for å se hvordan utspill fra direktoratet fanges opp i media og overvåke debatter på utdanningsområdet.
Det er også behov for større kvalitative og kvantitative analyser av mediesaker. Dette kan for eksempel være saker som omhandler et enkelt tema, men også jevnlige undersøkelser av direktoratets helhetlige profil i media. Analysene skal gi direktoratet grunnlag til å evaluere og justere kommunikasjonsstrategier. Utdanningsdirektoratet har en bred og variert målgruppe for sin kommunikasjon.
Vi ønsker også mulighet for å kunne dele dagens mediebilde som en tilpassset(rss)-feed eller tilsvarende, slik at vi kan dele med alle ansatte alle ukedager på vårt SharePoint-intranett.
Avtaleperioden vil være tre år med opsjon på ytterligere ett år.
Pressemeldingsutsendelser
Direktoratet har behov for effektiv distribusjon av våre pressemeldinger til komplette og oppdaterte kontaktlister til ulike medier/redaksjoner.
Fullstendig beskrivelse av leveransen følger av punkt 4 - Kravspesifikasjon.
Utdanningsdirektoratet tar forbehold om politiske beslutninger som kan medføre endringer i oppdragets omfang.
Utdanningsdirektoratet ønsker døgnkontinuerlig medieovervåkning av riks-, regional-, lokal-, bransje-, og sosiale medier, samt offentlige myndigheters og organisasjoners nettsteder. Medieanalysen skal gi en strukturert oversikt over Utdanningsdirektoratets medieeksponering, innsikt i hvilke sakskompleks som har gitt positiv eller negativ publisitet, og innenfor hvilke områder og analyse av hvordan Utdanningsdirektoratets kommunikasjonsarbeid og talspersoner har påvirket mediebildet. Det er behov for å se hvordan utspill fra direktoratet fanges opp i media og overvåke debatter på utdanningsområdet.
Det er også behov for større kvalitative og kvantitative analyser av mediesaker. Dette kan for eksempel være saker som omhandler et enkelt tema, men også jevnlige undersøkelser av direktoratets helhetlige profil i media. Analysene skal gi direktoratet grunnlag til å evaluere og justere kommunikasjonsstrategier. Utdanningsdirektoratet har en bred og variert målgruppe for sin kommunikasjon.
Vi ønsker også mulighet for å kunne dele dagens mediebilde som en tilpassset(rss)-feed eller tilsvarende, slik at vi kan dele med alle ansatte alle ukedager på vårt SharePoint-intranett.
Avtaleperioden vil være tre år med opsjon på ytterligere ett år.
Pressemeldingsutsendelser
Direktoratet har behov for effektiv distribusjon av våre pressemeldinger til komplette og oppdaterte kontaktlister til ulike medier/redaksjoner.
Fullstendig beskrivelse av leveransen følger av punkt 4 - Kravspesifikasjon.
Utdanningsdirektoratet tar forbehold om politiske beslutninger som kan medføre endringer i oppdragets omfang.
Anbud id:
558851
-
Registrert:Fredag 30. November 2018
Er du interessert i dette oppdraget?