IT/Web og Support i Østfold
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Østfold
Avsluttet
Medisinsk avstandsoppfølging av epilepsipasienter ved nevrologisk avdeling, Vestre Viken HF/HSØ
Veksten blant kronisk syke pasienter er økende og helseforetaket ønsker i den forbindelse å teste ut nye måter å jobbe på som innebærer at oppfølgingen av pasientene skjer uten at pasienten møter fysisk opp på sykehuset. Det er også et ønske om å kunne levere et tilbud som i større grad er styrt av pasientens behov, der en tilpasser tilbudet gjennom å øke tilgjengeligheten og fleksibiliteten i oppfølgingen. Den forespurte løsningen skal bredde grunnen for medisinsk avstandsoppfølging, og hvor behovet nå primært er funksjonalitet for kommunikasjon med- og rapportering fra pasient utenfor sykehuset.
For å kunne realisere dette tiltaket er helseforetaket avhengig av en løsning som legger til rette for digital kommunikasjon mellom pasient og kliniker og som kan forbedre arbeidsprosessene med klinisk beslutningstøtte. løsningen må kunne opprette, sende ut, motta og tolke elektroniske oppgaver/ skjema og håndtere sensitive persondata med sikker pålogging og lagring. Den må også kunne håndtere regelstyrt oppfølging initiert av systemet eller helsepersonell, samt at pasienten selv må kunne initiere kontakt når behovet oppstår. Systemet må kunne generere rapporter som viser status og utvikling/ trend, både pr. Pasient og for grupper av pasienter.
Helseforetaket ønsker å understøtte ambisjonen om at innbygger skal ha én inngang til helsetjenesten, og det er derfor nødvendig at løsningen kan integreres med innbyggerportalen (info fjernet). Den må også kunne fungere som en selvstendig løsning uten integrasjon med innbyggerportalen eller andre fagsystemer.
Anskaffelsen er en del av et mindre innovasjonsprosjekt der formålet er å teste ut løsning for digital oppfølging av pasienter og få erfaring med nye måter å jobbe på, som igjen skal brukes til å bredde tilsvarende løsninger til andre deler av foretakets somatiske virksomhet. Pilotprosjektet skal gjennomføres i sin helhet i 2019 og behovet må derfor kunne dekkes i sin helhet gjennom eksisterende løsninger (det er ikke tid til teknologisk utvikling som del av prosjektet).
Avhengig av hvor mange tilbydere som melder sin interesse, planlegges det å avholde én-til-én møter med leverandørene. møtene planlegges avholdt ved Drammen sykehus, torsdag 7. Og mandag 11. Mars 2019.
Aktuelle leverandører bes om å melde sin interesse ved å sende inn en kort beskrivelse av sin løsning med utgangspunkt i behovene som er skissert over. Dokumentet sendes inn via kommunikasjonsmodulen i Mercell innen 27. Februar 2019 kl 10: 00.
i møtet ønskes det at løsningen presenteres og at det demonstreres hvordan den løser oppgaven som beskrevet over. i tillegg ønskes det en beskrivelse av hvordan løsningen er tenkt etablert i helseforetaket sin it-infrastruktur inkludert avhengigheter og kompatibilitet til os versjoner mm, samt mulighetene for api for integrasjon mot fagsystem som epj. Til slutt er det ønskelig at man sier noe om hvor raskt løsningen kan leveres, hvilke planer som foreligger for videreutvikling samt oppgir referanser til kunder som i dag benytter løsningen som presenteres.
For å kunne realisere dette tiltaket er helseforetaket avhengig av en løsning som legger til rette for digital kommunikasjon mellom pasient og kliniker og som kan forbedre arbeidsprosessene med klinisk beslutningstøtte. løsningen må kunne opprette, sende ut, motta og tolke elektroniske oppgaver/ skjema og håndtere sensitive persondata med sikker pålogging og lagring. Den må også kunne håndtere regelstyrt oppfølging initiert av systemet eller helsepersonell, samt at pasienten selv må kunne initiere kontakt når behovet oppstår. Systemet må kunne generere rapporter som viser status og utvikling/ trend, både pr. Pasient og for grupper av pasienter.
Helseforetaket ønsker å understøtte ambisjonen om at innbygger skal ha én inngang til helsetjenesten, og det er derfor nødvendig at løsningen kan integreres med innbyggerportalen (info fjernet). Den må også kunne fungere som en selvstendig løsning uten integrasjon med innbyggerportalen eller andre fagsystemer.
Anskaffelsen er en del av et mindre innovasjonsprosjekt der formålet er å teste ut løsning for digital oppfølging av pasienter og få erfaring med nye måter å jobbe på, som igjen skal brukes til å bredde tilsvarende løsninger til andre deler av foretakets somatiske virksomhet. Pilotprosjektet skal gjennomføres i sin helhet i 2019 og behovet må derfor kunne dekkes i sin helhet gjennom eksisterende løsninger (det er ikke tid til teknologisk utvikling som del av prosjektet).
Avhengig av hvor mange tilbydere som melder sin interesse, planlegges det å avholde én-til-én møter med leverandørene. møtene planlegges avholdt ved Drammen sykehus, torsdag 7. Og mandag 11. Mars 2019.
Aktuelle leverandører bes om å melde sin interesse ved å sende inn en kort beskrivelse av sin løsning med utgangspunkt i behovene som er skissert over. Dokumentet sendes inn via kommunikasjonsmodulen i Mercell innen 27. Februar 2019 kl 10: 00.
i møtet ønskes det at løsningen presenteres og at det demonstreres hvordan den løser oppgaven som beskrevet over. i tillegg ønskes det en beskrivelse av hvordan løsningen er tenkt etablert i helseforetaket sin it-infrastruktur inkludert avhengigheter og kompatibilitet til os versjoner mm, samt mulighetene for api for integrasjon mot fagsystem som epj. Til slutt er det ønskelig at man sier noe om hvor raskt løsningen kan leveres, hvilke planer som foreligger for videreutvikling samt oppgir referanser til kunder som i dag benytter løsningen som presenteres.
Anbud id:
568955
-
Sted:Drammen
-
Registrert:Mandag 18. Februar 2019
Er du interessert i dette oppdraget?