Anleggsgartner, Arkitekt, Betong, Elektriker, Entreprenør, Maskinentreprenør, Murer, Snekker i Trøndelag
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Trøndelag
Avsluttet
MetroBuss Strindheimkrysset omstigningspunkt
Utbygning av Metro Buss stasjoner ligger i 3 forskjellige strekninger. Metro Buss er et høystandard kollektivsystem med høy frekvens og kvalitet på materiell og infrastruktur.
Prosjekt avklarer også håndtering av sykkelveger/fortau/gang- og sykkelveger som benyttes ved alle Metro Buss linjene. Noen steder er det kombinert gang- og sykkelveg, andre steder sykkelveg med fortau, og de stedlige forhold varierer fra bynære gater til mellomlandet og boligområdene. De tre Metro Buss linjene går på både riksveger, fylkesveger og kommunale veger.
Det er lagt stor vekt på at Metro Buss stasjoner skal være funksjonelle og attraktive for alle. Stasjonene skal være lagt til rette uten fysiske hindringer eller nivåforskjeller og skal være lette å finne og komme til og fra. Stasjonene skal utformes med like prinsipper slik at det er lett å kjenne seg igjen fra stasjon.
Plattformkant er høy og kantstein er glatt slik at bussens gulv kan komme helt inntil uten trinn eller gap. Alt utstyr, informasjon og sanntidsskjermer skal være plassert, tilpasset og belyst slik at det er tilgjengelig, brukbart og godt synlig. For blinde og svaksynte er innganger og ferdselsareal markert med tydelig kontrast i belegning og utstyr. Inngang til bussens første dør er markert med egen ledelinje. i tillegg er det tilrettelagt for taleinformasjon i leskuret og langs plattformkanten er det varselindikatorsone som sikkerhet mot bussens oppstilling.
Prosjektet omfatter bygging av 4 nye metrobussholdeplasser. De er:
Innherredsveien til sentrum, plattformlengde 60 meter, leskurlengde 24 meter
Innherredsveien fra sentrum, plattformlengde 60 meter, leskurlengde 24 meter
Bromstadveien til sentrum, plattformlengde 55 meter, leskurlengde 21 meter
Bromstadveien fra sentrum, plattformlengde 45 meter, leskurlengde 21 meter
Alle stasjonene i entreprisen skal ha varmekabler (snøsmelteanlegg) på plattformen.
Plattformbredde min 3, 5 m. Bredde tilpasset uu-krav til fri ferdselsbredde.
Tilrettelegging for sykling bak leskur
Tilrettelegging for gange bak leskur dersom gjennomgående gangtrafikk
Solid materialbruk, tilpasset stor slitasje og hyppig vedlikehold. Betongheller og ledelinjer av støpejern.
Solide prefabrikkerte leskur-seksjoner a ca. 3m. Takbredde min 1. 8m.
høy vedlikeholdsstandard: Universell utforming hele året.
Sanntidsskjermer, taleinfo, billett/valideringsautomat og informasjonsmateriale
Sitteplasser, sykkelstativ og søppelkasser
Prosjekt avklarer også håndtering av sykkelveger/fortau/gang- og sykkelveger som benyttes ved alle Metro Buss linjene. Noen steder er det kombinert gang- og sykkelveg, andre steder sykkelveg med fortau, og de stedlige forhold varierer fra bynære gater til mellomlandet og boligområdene. De tre Metro Buss linjene går på både riksveger, fylkesveger og kommunale veger.
Det er lagt stor vekt på at Metro Buss stasjoner skal være funksjonelle og attraktive for alle. Stasjonene skal være lagt til rette uten fysiske hindringer eller nivåforskjeller og skal være lette å finne og komme til og fra. Stasjonene skal utformes med like prinsipper slik at det er lett å kjenne seg igjen fra stasjon.
Plattformkant er høy og kantstein er glatt slik at bussens gulv kan komme helt inntil uten trinn eller gap. Alt utstyr, informasjon og sanntidsskjermer skal være plassert, tilpasset og belyst slik at det er tilgjengelig, brukbart og godt synlig. For blinde og svaksynte er innganger og ferdselsareal markert med tydelig kontrast i belegning og utstyr. Inngang til bussens første dør er markert med egen ledelinje. i tillegg er det tilrettelagt for taleinformasjon i leskuret og langs plattformkanten er det varselindikatorsone som sikkerhet mot bussens oppstilling.
Prosjektet omfatter bygging av 4 nye metrobussholdeplasser. De er:
Innherredsveien til sentrum, plattformlengde 60 meter, leskurlengde 24 meter
Innherredsveien fra sentrum, plattformlengde 60 meter, leskurlengde 24 meter
Bromstadveien til sentrum, plattformlengde 55 meter, leskurlengde 21 meter
Bromstadveien fra sentrum, plattformlengde 45 meter, leskurlengde 21 meter
Alle stasjonene i entreprisen skal ha varmekabler (snøsmelteanlegg) på plattformen.
Plattformbredde min 3, 5 m. Bredde tilpasset uu-krav til fri ferdselsbredde.
Tilrettelegging for sykling bak leskur
Tilrettelegging for gange bak leskur dersom gjennomgående gangtrafikk
Solid materialbruk, tilpasset stor slitasje og hyppig vedlikehold. Betongheller og ledelinjer av støpejern.
Solide prefabrikkerte leskur-seksjoner a ca. 3m. Takbredde min 1. 8m.
høy vedlikeholdsstandard: Universell utforming hele året.
Sanntidsskjermer, taleinfo, billett/valideringsautomat og informasjonsmateriale
Sitteplasser, sykkelstativ og søppelkasser
Anbud id:
534284
-
Sted:Trondheim
-
Registrert:Fredag 6. Juli 2018
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Trøndelag
6 anbud
-
MikrosementVil gjerne ha anbud på legging av mikrosement på et ganske stort baderom. Vet ikke helt hvor mange kvm det er snakk om så du må komme på befaring.
-
Trondheim
-
Tirsdag 11. Februar 2025
-
-
15 tonns gravemaskin Trondheim (7580 Selbu) til Stavanger (4058 Tananger)Frakt av gravemaskin Kobelco sk 140 srlc - 7 (info fjernet)? Finnkode=(info fjernet)9
-
Sola
-
Tirsdag 11. Februar 2025
-
-
Bytte til ut gamle skrusikringer med evihetssikringer, det er 6 kurser + hovedsikring.Skapet er i en yttergang ved siden av inngangsdøren, trenger ikke noe å stå på. Ønsker pris.
-
Trondheim
-
Mandag 10. Februar 2025
-
-
Rørfornying?Har brudd på kloakkrør rett utenfor husveggen. Det må graves opp og kanskje skifte en liten del av røret, men ellers satse på rørfornying. Det bør utføres raskt, og nå er det mildvær.
-
Trondheim
-
Mandag 10. Februar 2025
-
-
Skifte avløpsrør utvendigHar fått avdekket skade på avløpsrør utvendig i min bolig i Trondheim. Det må graves opp inntil husveggen der både inntak av vann og inntak av hovedkabel for strøm er. så må den delen av røret som er...
-
Trondheim
-
Mandag 10. Februar 2025
-
-
Verneverdig bygård - vedlikehold/ skifte av vinduerVerneverdig bygård (klasse c) med behov for vedlikehold og potensiell utskiftning av inntil 75 vinduer. Styret ønsker i første omgang befaring av fagpersonell/ vurdering av omfang og pristilbud. Tilby...
-
Trondheim
-
Lørdag 8. Februar 2025
-