IT/Web og Support i Innlandet
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Nasjonal digital arkivløsning for akuttmedisinsk kjede til Helsetjenestens driftsorganisasjon for nødnett HF
Helsetjenestens driftsorganisasjon for nødnett hf (hdo) skal anskaffe en nasjonal digital arkivløsning for opptak av lyd, bilde, video og andre mediefiler, inkludert metadata, typisk kalt en digital bevishåndteringsløsning (dem). Hdo er ansvarlig for driften av en sentralisert kommunikasjonsløsning for alle amk-sentraler (emcc), legevaktsentraler (gpoc-central) og akuttmottak (aed) innen den akuttmedisinske kjede i norge. Det er denne kommunikasjonsløsningen som mediefilene skal hentes fra og deretter arkiveres i en dem-lø(info fjernet) er i prosess med å anskaffe en ny kommunikasjonsløsning (under kak-prosjektet), som har et grensesnitt mot den nye dem-løsningen. Oppgavene inkluderer sikker logging og arkivering av alle opptak, som i dag løses gjennom en kombinasjon av lokale, regionale og sentraliserte løsninger. Amk-sentralene bruker lokale eller regionale løsninger, mens legevaktsentralene bruker en sentralisert løsning levert av hdo. Alle dagens installasjoner bygger på programvareløsninger nice inform. Formålet med denne anskaffelsen er å erstatte samtlige eksisterende løsninger og etablere én nasjonal digital arkivløsning for den akuttmedisinske kjede i norge. Den nasjonale løsningen skal installeres on-premise i hdo sine datasentre, og distribueres videre til sluttbrukerne via en privat skybasert infrastruktur. Anskaffelsen bygger på statens standardavtaler for ikt-anskaffelser, henholdsvis ssa-t (utvikling- og tilpasningsavtalen) og ssa-v (vedlikeholdsavtalen). Anskaffelsens omfang er estimert til 15 mnok eks. Mva. Varigheten på ssa-t-avtalen er estimert til 2 år, mens minimum varighet på ssa-v-avtalen er 3 år. Se hdo konkurransebestemmelser og tilbudsfasen i mercell for ytterligere informasjon om anskaffelsen.
-
Sted:Gjøvik
-
Registrert:Fredag 24. Mars 2023