Combined Shape Group 13 Combined Shape anbudstorget_logo Group 2 Group 6 Path 2 shutterstock_584449174 Shape

IT/Web og Support i Oslo

Formidlede anbud
  • 0
    Siste år
  • 0
    Siste 3 mnd
  • 0
    Aktive nå
Oslo
Avsluttet

Nettbasert kompetanseutviklingstilbud i vurdering for instruktører, faglige ledere og prøvenemder


Den nasjonale satsingen på Vurdering for læring[1] har pågått siden 2010, og ble videreført i fire nye år fra 2013, jf tiltak i Meld. St. 20 (2012-2013) på rett vei – Kvalitet og mangfold i fellesskolen. Satsingen skal bidra til å øke lærernes og instruktørenes vurderingskompetanse, spesielt når det gjelder læringsfremmende underveisvurdering. i tillegg skal den bidra til å styrke sammenhengen mellom underveis- og sluttvurdering.
Som en del av den nasjonale satsingen på Vurdering for læring er det blant annet utviklet et skolebasert nettilbud - SkoleVfl-mooc - som er rettet mot skolene.[2]
i oppdragsbrev 07/16, som er en del av strategien Yrkesfaglærerløftet – for fremtidens fagarbeidere, ber Kunnskapsdepartementet Utdanningsdirektoratet (Udir) om å vurdere å utvide kompetansetiltaket Vurdering for læring ved lage en egen modul som er skreddersydd for fagopplæringen. Departementet ber også Udir om å vurdere behovet for og eventuelt sette i gang kompetanseutviklingstilbud for prøvenemnder. Udir ønsker i den forbindelse å utvikle et nettbasert tilbud som skal bidra til å øke vurderingskompetansen til instruktører, faglige ledere og prøvenemndene. Dette konkurransegrunnlaget beskriver føringene for et slikt tilbud
[1] Det overordnede målet for den nasjonale satsingen Vurdering for læring er at skoleeeiere, skoler og lærebedrifter skal videreutvikle en vurderingskultur og en vurderingspraksis med læring som mål.
[2] Mer informasjon: (info fjernet)
Anbud id:
466001
  • Sted:
    Hele Norge
  • Registrert:
    Torsdag 11. Mai 2017
Er du interessert i dette oppdraget?