Catering i Vestland
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Vestland
Avsluttet
NOR 001-2022: Rammeavtale kantinedrift Bergen rådhus - åpen tilbudskonkurranse
Rådhuset i Bergen kommune er under rehabilitering, og skal tas i bruk igjen i juni 2022 (med forbehold om endringer). rådhuset har vært stengt fra september 2018.
Det er svært vanskelig å anslå kontraktens verdi på nåværende tidspunkt, fordi man ikke har tallgrunnlag fra de siste to års drift. Eldre tallmateriale er beheftet med usikkerhet. Estimert anskaffelsesverdi per år er på ca 1, 7 mill kr ekskl. Mva, det vil si en estimert anskaffelsesverdi på ca 6, 8 mill kr for en periode på maksimalt 4 år. Total maksimal avtaleverdi over 4 år settes til ca. nok 10 mill (ekskl. Mva.). Estimatet gjelder kun forventede kjøp på kommunens regning, ikke private kjøp foretatt av de ansatte eller besøkende.
For private kjøp er estimatene enda mer usikre, blant annet fordi omsetningen er avhengig av tilbud og etterspørsel. Bergen kommune nevner derfor kun relevante parametre for evaluering av denne omsetningen: Ca 450 personer har sin arbeidsplass i rådhuset. i tillegg kommer noen arbeidsplasser andre steder i rådhuskvartalet. Erfaringene viser at mellom 40% og 70% av disse ansatte er til stede samtidig. Dersom halvparten av disse kjøper mat for gjennomsnittlig 60 kr per dag (inkl mva), vil omsetningen for 230 arbeidsdager per år ligge på ca 1, 5 mill inkl mva, dvs ca 1, 24 mill kr eks mva. Private kjøp er ikke medregnet i anskaffelsesverdien.
Kantine og produksjonslokalet vil være innredet med unntak av noe utstyr som kaffemaskin og kasse-/betalingsløsning. En drikkevannsdispenser vil bli installert av oppdragsgiver. Selve kantinen og buffetområdet er alltid åpent for de ansatte, mens kjøkkenet vil være avstengt.
Det er svært vanskelig å anslå kontraktens verdi på nåværende tidspunkt, fordi man ikke har tallgrunnlag fra de siste to års drift. Eldre tallmateriale er beheftet med usikkerhet. Estimert anskaffelsesverdi per år er på ca 1, 7 mill kr ekskl. Mva, det vil si en estimert anskaffelsesverdi på ca 6, 8 mill kr for en periode på maksimalt 4 år. Total maksimal avtaleverdi over 4 år settes til ca. nok 10 mill (ekskl. Mva.). Estimatet gjelder kun forventede kjøp på kommunens regning, ikke private kjøp foretatt av de ansatte eller besøkende.
For private kjøp er estimatene enda mer usikre, blant annet fordi omsetningen er avhengig av tilbud og etterspørsel. Bergen kommune nevner derfor kun relevante parametre for evaluering av denne omsetningen: Ca 450 personer har sin arbeidsplass i rådhuset. i tillegg kommer noen arbeidsplasser andre steder i rådhuskvartalet. Erfaringene viser at mellom 40% og 70% av disse ansatte er til stede samtidig. Dersom halvparten av disse kjøper mat for gjennomsnittlig 60 kr per dag (inkl mva), vil omsetningen for 230 arbeidsdager per år ligge på ca 1, 5 mill inkl mva, dvs ca 1, 24 mill kr eks mva. Private kjøp er ikke medregnet i anskaffelsesverdien.
Kantine og produksjonslokalet vil være innredet med unntak av noe utstyr som kaffemaskin og kasse-/betalingsløsning. En drikkevannsdispenser vil bli installert av oppdragsgiver. Selve kantinen og buffetområdet er alltid åpent for de ansatte, mens kjøkkenet vil være avstengt.
Anbud id:
774947
-
Sted:Bergen
-
Registrert:Søndag 19. Desember 2021
Er du interessert i dette oppdraget?