IT/Web og Support i Vestland
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Vestland
Avsluttet
Oppdrag - utarbeidelse av kundekonsepter og verdibudskap for Difis fellesløsninger
Difi ønsker en konsulent med erfaring fra å lage løsningskonsepter og verdibudskap (til offentlige virksomheter). Vi har allerede gjennomført dette for eFormidling, og vi ønsker nå å fortsette dette arbeidet også før de øvrige fellesløsningene.
Vi ønsker å gjennomføre dette i 2 bolker i løpet av 2018, og hvor første bolk tar for seg eInnsyn og Digital postkasse, og andre bolk tar for seg id-porten, Kontakt- og reservasjonsregisteret og eSignering. De ulike løsningenes produktstrategi vil være viktig i dette arbeidet, og på den måten sikre et helhetlig og omforent budskap ut til offentlige virksomheter. Vi ønsker også at dette oppdraget skal være med på å skape en mer bevisst bruk av kundeverdier i vår organisasjon.
Vi trenger en konsulent som kan bistå med:
--støtte til rammeverk og metode for å bygge løsningskonsept, verdibudskap og kundecase for våre produkter
--strukturere og forbedre kundebudskap og markedspresentasjoner for våre produkter, som skal brukes både internt og eksternt
--Utfordre arbeidsgruppene på strategiske vurderinger og valg i prosessen og bygge kompetanse i teamet på bruk av valgt metodikk
Tidsplan for oppdraget og tilgjengelighet
Oppstart medio april 2018. Vi legger opp til at arbeidet skal være ferdig innen medio desember 2018, men hvor hoveddelen av arbeidet vil foregå i april-juni for første bolk, og september-desember for andre bolk.
Vi ønsker at konsulenten har oss som sin første prioritet gjennom prosessen selv om vedkommende jobber på andre oppdrag parallelt.
Intervju
Som et ledd i evalueringen kan det gjennomføres intervju av tilbudte konsulenter. De eventuelle intervjuene vil bli gjennomført mandag 19. 03. 18. Vi ber om at tilbyder kommer med forslag til møtetidspunkt i sitt tilbud. Intervjuet vil bli gjennomført via video og innenfor en tidsramme på en time.
Tilbyder forbeholder seg retten til å kunne ha dialog om tilbudet dersom dette er nødvending.
Budsjett
Bistanden har en økonomisk ramme på mellom kr 250 000, - ekskl. Mva. Til kr 350 000, - ekskl. Mva.
Kontrakt
Bistanden reguleres av Statens Standard Avtale ssa-o. Foreløpig dato for kontraktsignering er satt til 4. April 2018.
Deler av oppdraget må gjennomføres i oppdragsgiver sine lokaler på Leikanger. Ellers vil arbeidsformen være videomøter. Tilbyder bes opplyse om tilgang til videoutstyr eller programvare for dette.
Ved innlevering av tilbudet skal det også legges ved en sladdet versjon av tilbudet. Vi viser her til våre retningslinjer for sladding som er vedlagt.
Vi ønsker å gjennomføre dette i 2 bolker i løpet av 2018, og hvor første bolk tar for seg eInnsyn og Digital postkasse, og andre bolk tar for seg id-porten, Kontakt- og reservasjonsregisteret og eSignering. De ulike løsningenes produktstrategi vil være viktig i dette arbeidet, og på den måten sikre et helhetlig og omforent budskap ut til offentlige virksomheter. Vi ønsker også at dette oppdraget skal være med på å skape en mer bevisst bruk av kundeverdier i vår organisasjon.
Vi trenger en konsulent som kan bistå med:
--støtte til rammeverk og metode for å bygge løsningskonsept, verdibudskap og kundecase for våre produkter
--strukturere og forbedre kundebudskap og markedspresentasjoner for våre produkter, som skal brukes både internt og eksternt
--Utfordre arbeidsgruppene på strategiske vurderinger og valg i prosessen og bygge kompetanse i teamet på bruk av valgt metodikk
Tidsplan for oppdraget og tilgjengelighet
Oppstart medio april 2018. Vi legger opp til at arbeidet skal være ferdig innen medio desember 2018, men hvor hoveddelen av arbeidet vil foregå i april-juni for første bolk, og september-desember for andre bolk.
Vi ønsker at konsulenten har oss som sin første prioritet gjennom prosessen selv om vedkommende jobber på andre oppdrag parallelt.
Intervju
Som et ledd i evalueringen kan det gjennomføres intervju av tilbudte konsulenter. De eventuelle intervjuene vil bli gjennomført mandag 19. 03. 18. Vi ber om at tilbyder kommer med forslag til møtetidspunkt i sitt tilbud. Intervjuet vil bli gjennomført via video og innenfor en tidsramme på en time.
Tilbyder forbeholder seg retten til å kunne ha dialog om tilbudet dersom dette er nødvending.
Budsjett
Bistanden har en økonomisk ramme på mellom kr 250 000, - ekskl. Mva. Til kr 350 000, - ekskl. Mva.
Kontrakt
Bistanden reguleres av Statens Standard Avtale ssa-o. Foreløpig dato for kontraktsignering er satt til 4. April 2018.
Deler av oppdraget må gjennomføres i oppdragsgiver sine lokaler på Leikanger. Ellers vil arbeidsformen være videomøter. Tilbyder bes opplyse om tilgang til videoutstyr eller programvare for dette.
Ved innlevering av tilbudet skal det også legges ved en sladdet versjon av tilbudet. Vi viser her til våre retningslinjer for sladding som er vedlagt.
Anbud id:
512502
-
Sted:Sogndal
-
Registrert:Tirsdag 13. Mars 2018
Er du interessert i dette oppdraget?