Oppfølging av brannsikring og sikringsanlegg i stavkirkene - Med delkontrakter
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
Oppfølging av brannsikring og sikringsanlegg i stavkirkene - Med delkontrakter
Oppdraget gjelder teknisk og organisatorisk oppfølging av drift og vedlikehold for tekniske anlegg og organisatoriske ordninger knyttet til brannsikkerheten i stavkirker. Dette oppdraget omtales i dagligtale som dv-avtale, og leverandøren som Riksantikvaren inngår kontrakt med omtales som dv-rådgiver. Riksantikvaren inngår selv driftsavtales som innbefatter kontroll og service av tekniske anlegg for den enkelte stavkirke med ulike firma (heretter omtalt som dv-entreprenører) på de forskjellige anlegg.
Oppdraget gjelder derfor teknisk oppfølging av anlegg for å sikre at driftsavtalenes oppgaver blir gjennomført, og påpeke feil og mangler.
Leverandør (heretter omtalt som dv - rådgiver) vil ha bl. a. Ha oppgaver som følger (ikke uttømmende liste):
- Vakttelefon
- Styre informasjonsflyt mellom dv - rådgiver og tilsynshaver/kirkeeier, og mellom dv - rådgiver og Riksantikvaren
- Opplæring av lokale tilsynshavere ved hver kirke og kontakt med lokale brannvesen
- Utarbeide og oppdatere rutiner for teknisk og organisatorisk sikkerhet slik at disse tilfredsstiller forskriftskrav og krav fra Riksantikvaren
- Kontrollfunksjon ift ekstern drift og vedlikehold og reparasjonsarbeider utført av dv-entreprenører (aktører som har inngått avtaler med Riksantikvaren for servise av alarm, video sprinkler mm), samt årlige tilstandsbefaringer.
- Varsle Riksantikvaren umiddelbart ved svikt i teknisk eller organisatorisk sikkerhet
- Rapportering inn i Riksantikvarens fdv-web
- Forelå «nye» tiltak for å tilfredsstille sikringen iht dagens krav og forskrifter.
- Opsjon: Sikkerhetsplanlegging på konseptnivå/detaljnivå, etter avtale med Riksantikvaren
- Opsjon: Styre evt oppgraderingsarbeider etter avtale med Riksantikvaren
Oppdraget gjelder derfor teknisk oppfølging av anlegg for å sikre at driftsavtalenes oppgaver blir gjennomført, og påpeke feil og mangler.
Leverandør (heretter omtalt som dv - rådgiver) vil ha bl. a. Ha oppgaver som følger (ikke uttømmende liste):
- Vakttelefon
- Styre informasjonsflyt mellom dv - rådgiver og tilsynshaver/kirkeeier, og mellom dv - rådgiver og Riksantikvaren
- Opplæring av lokale tilsynshavere ved hver kirke og kontakt med lokale brannvesen
- Utarbeide og oppdatere rutiner for teknisk og organisatorisk sikkerhet slik at disse tilfredsstiller forskriftskrav og krav fra Riksantikvaren
- Kontrollfunksjon ift ekstern drift og vedlikehold og reparasjonsarbeider utført av dv-entreprenører (aktører som har inngått avtaler med Riksantikvaren for servise av alarm, video sprinkler mm), samt årlige tilstandsbefaringer.
- Varsle Riksantikvaren umiddelbart ved svikt i teknisk eller organisatorisk sikkerhet
- Rapportering inn i Riksantikvarens fdv-web
- Forelå «nye» tiltak for å tilfredsstille sikringen iht dagens krav og forskrifter.
- Opsjon: Sikkerhetsplanlegging på konseptnivå/detaljnivå, etter avtale med Riksantikvaren
- Opsjon: Styre evt oppgraderingsarbeider etter avtale med Riksantikvaren
Anbud id:
577160
-
Sted:
-
Registrert:Lørdag 6. April 2019
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
Frakte 2 seter sofa fra Moss til Romsås-OsloSofaen er hvit og må ikke bli skitten 2 m bred bæres i trapper
-
Moss
-
Lørdag 8. Februar 2025
-
-
Befaring og prisoverslag for veiarbeid på MelhusPå vegne av Øran veglag på Melhus. Ønsker befaring med påfølgende prisoverslag for korrigering av vei etter sig i fylling (ca. 100 m), oppretting/resetting av stolper til autovern og montering av aut...
-
Melhus
-
Lørdag 8. Februar 2025
-
-
Oppheng av TV (75´´´The Frame) og div bilder på veggVi flytter inn i ny leilighet, og ønsker hjelp til å henge opp tv og bilder trygt på vegg.
-
Bærum
-
Lørdag 8. Februar 2025
-
-
Nøkler til leilighet i Hjetlands bakkane3 nøkler til mitt husvære som er leilighet 42 i hjetlands bakkane.
-
Høyanger
-
Lørdag 8. Februar 2025
-