Arkitekt, Elektriker, Entreprenør i Trøndelag
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Trøndelag
Avsluttet
Oppfølging av drift og vedlikehold av infrastruktur for ferger med elektrisk drift - FLAKK - RØRVIK OG VALSET - BREKSTAD
Trfk har etablert landbasert infrastruktur for å understøtte elektrisk drift av ferger for sambandene Flakk - Brekstad og Valset - Brekstad. Denne infrastruktur omfatter anlegg for transformering, lagring og overføring av elektrisk energi til ferger i nevnte samband og er montert i tekniske bygg ved fergeleiene. i tillegg inngår ladetårn, automatisk forankringssystem samt et integrert automatiserings-, kontroll og overvåkningssystem ved hver fergekai.
Drift og vedlikehold av den landbaserte infrastruktur vil bli planlagt og utført av fergerederi.
trfk som eier ser behov for oppfølging av planlegging, gjennomføring av vedlikeholdsplanlegging og utførelse samt rapportering av status til oppdragsgiver (månedlig). Dette for å sikre at de enkelte utstyrsenheter og systemavsnitts miljø- og vedlikeholds krav blir oppfylt, at systemløsningens tilgjengelighet blir opprettholdt på høyt nivå, at alle krav i relevant regelverk blir oppfylt og at alle forutsetninger i TRFKs forsikringsavtaler blir oppfylt.
Denne anskaffelsens formål forventes å inkludere følgende omfang:
· Kvalifisert gjennomgang og verifikasjon av rederienes drifts- og vedlikeholdsplaner, bemanning og oppfølgingsopplegg, mot gjeldende regelverk. Det skal rapporteres om eventuelle mangler og avvik knyttet til gjennomgangen til oppdragsgiver.
· Ved periodiske inspeksjoner skal det under denne kontrakt gjøres oppfølging av rederiets vedlikeholds aktiviteter og ressurser opp mot gjeldende regelverk
· Ansvar for oppfølging av pålagte rapporteringsopplegg fra tilsynsmyndighet til utførende av drifts- og vedlikehold.
· månedlig rapportering til oppdragsgiver (se krav).
· Oppfølging opp mot TRFKs forsikringsavtaler for den landbaserte infrastruktur
· tilstrekkelig dekning
· evt. Dobbeltdekning
· Ved eventuell forsikringssak; avklare ansvar trfk / Rederi og følge opp eventuell forsikringssak for trfk.
· Periodisk innsamling og strukturering av logge-data fra installert utstyr (frekvens på bakgr. Av utstyrets lagringskapasitet, estimert en gang pr måned).
· Behandling av fdv-dokumentasjon for å kvalitetssikre at fdv-dokumentasjon er oppdatert.
· Oppfølging av relevante deler av TRFKs «Beredskapsplan» og bistå trfk under hendelser etter nærmere avtale.
trfk vil etablere en rammekontrakt for oppdraget etter denne utlysning. Tjenester etter denne rammekontrakt vil honoreres etter en medgått tid, med en flat timerate som inkluderer alle kostnader knyttet til utførelsen av arbeidet, timerate spesifiseres av tilbyder. Tilbudt timerate skal være fast for 2019 - evt. Justeringer deretter årlig pr. 1. Januar. Prisregulering på kontrakten skal være iht. 80 % av konsumprisindeksen.
Timeraten skal dekke alle kostnader for engasjert personell, inklusiv sosiale kostnader, kontorhold, nødvendig verneutstyr, it utstyr og systemer og opplæring.
Ved arbeidsutførelse på anlegg (ifm. Inspeksjoner) dekkes reisetid (fra hjemmekontor) etter tilbudt timerate og reisekostnader etter Statens satser.
Estimert nødvendig behov: kvalifisert kapasitet på 400 - 600 timer pr. år eks reisetid for den forspurte tjeneste.
Forvaltning av avtalen ivaretas av Seksjon Eiendom i trfk.
Drift og vedlikehold av den landbaserte infrastruktur vil bli planlagt og utført av fergerederi.
trfk som eier ser behov for oppfølging av planlegging, gjennomføring av vedlikeholdsplanlegging og utførelse samt rapportering av status til oppdragsgiver (månedlig). Dette for å sikre at de enkelte utstyrsenheter og systemavsnitts miljø- og vedlikeholds krav blir oppfylt, at systemløsningens tilgjengelighet blir opprettholdt på høyt nivå, at alle krav i relevant regelverk blir oppfylt og at alle forutsetninger i TRFKs forsikringsavtaler blir oppfylt.
Denne anskaffelsens formål forventes å inkludere følgende omfang:
· Kvalifisert gjennomgang og verifikasjon av rederienes drifts- og vedlikeholdsplaner, bemanning og oppfølgingsopplegg, mot gjeldende regelverk. Det skal rapporteres om eventuelle mangler og avvik knyttet til gjennomgangen til oppdragsgiver.
· Ved periodiske inspeksjoner skal det under denne kontrakt gjøres oppfølging av rederiets vedlikeholds aktiviteter og ressurser opp mot gjeldende regelverk
· Ansvar for oppfølging av pålagte rapporteringsopplegg fra tilsynsmyndighet til utførende av drifts- og vedlikehold.
· månedlig rapportering til oppdragsgiver (se krav).
· Oppfølging opp mot TRFKs forsikringsavtaler for den landbaserte infrastruktur
· tilstrekkelig dekning
· evt. Dobbeltdekning
· Ved eventuell forsikringssak; avklare ansvar trfk / Rederi og følge opp eventuell forsikringssak for trfk.
· Periodisk innsamling og strukturering av logge-data fra installert utstyr (frekvens på bakgr. Av utstyrets lagringskapasitet, estimert en gang pr måned).
· Behandling av fdv-dokumentasjon for å kvalitetssikre at fdv-dokumentasjon er oppdatert.
· Oppfølging av relevante deler av TRFKs «Beredskapsplan» og bistå trfk under hendelser etter nærmere avtale.
trfk vil etablere en rammekontrakt for oppdraget etter denne utlysning. Tjenester etter denne rammekontrakt vil honoreres etter en medgått tid, med en flat timerate som inkluderer alle kostnader knyttet til utførelsen av arbeidet, timerate spesifiseres av tilbyder. Tilbudt timerate skal være fast for 2019 - evt. Justeringer deretter årlig pr. 1. Januar. Prisregulering på kontrakten skal være iht. 80 % av konsumprisindeksen.
Timeraten skal dekke alle kostnader for engasjert personell, inklusiv sosiale kostnader, kontorhold, nødvendig verneutstyr, it utstyr og systemer og opplæring.
Ved arbeidsutførelse på anlegg (ifm. Inspeksjoner) dekkes reisetid (fra hjemmekontor) etter tilbudt timerate og reisekostnader etter Statens satser.
Estimert nødvendig behov: kvalifisert kapasitet på 400 - 600 timer pr. år eks reisetid for den forspurte tjeneste.
Forvaltning av avtalen ivaretas av Seksjon Eiendom i trfk.
Anbud id:
545032
-
Registrert:Fredag 7. September 2018
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Trøndelag
6 anbud
-
Renovering hus/endre romløsning/nytt kjøkken inklud rør og vannbåren varme i gulvEndre bæring/sette opp nytt kjøkken inkludert å avretting og legge vannbåren varme i gulv i stua og kjøkken. Bytte vinduer. Etterisolering. nærmere beskrivelse av jobben: Riving av en bærevegg mellom...
-
Trondheim
-
Fredag 24. Mai 2024
-
-
Omgjøre 20 kvm bod til soverom. Utbedre et gelender på 20 kvm stor uteplass.Tar over nytt hus i Uglavegen på Byåsen 1. Juli og ønsker noen utbedringer. - i enden av huset er det bygget en bod på vel 20 kvm, som vi tenker å omgjøre til soverom. Bod døren må tettes og en ny i...
-
Trondheim
-
Torsdag 23. Mai 2024
-
-
Ny strømmåler i garasjeDelt garasje i tomannsbolig. Skal ha ny strømmåler i tillegg til gamle måleren slik forbruket kan splittes på hver del av garasjen, herunder elbillader. Mulig det må monteres ny kurs for strøm og lys...
-
Trondheim
-
Torsdag 23. Mai 2024
-
-
El-arbeid i forbindelse renovering av kjøkken samt legging av varmefolie i stue.Skal renover kjøkken og i den forbindelse ønsker vi å legger opp flere/nye stikker og vi ønsker å endre til induksjonsplate og trenger dermed sannsynlig ny kurs for dette. Samtidig skal vi også bytte...
-
Trondheim
-
Onsdag 22. Mai 2024
-
-
Støpe nedgang kjeller- Trenger å få støpt nedgang med evt. Trapp. Ser for meg 2x4 er mest realistisk her? - Utgravingen kan jeg stå for selv, men trenger da info hvordan grunnarbeid ønskes gjort for den som utfører jobbe...
-
Trondheim
-
Tirsdag 21. Mai 2024
-