Arkitekt, Elektriker, Entreprenør i Trøndelag
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Trøndelag
Avsluttet
Oppfølging av drift og vedlikehold av infrastruktur for ferger med elektrisk drift - FLAKK - RØRVIK OG VALSET - BREKSTAD
Trfk har etablert landbasert infrastruktur for å understøtte elektrisk drift av ferger for sambandene Flakk - Brekstad og Valset - Brekstad. Denne infrastruktur omfatter anlegg for transformering, lagring og overføring av elektrisk energi til ferger i nevnte samband og er montert i tekniske bygg ved fergeleiene. i tillegg inngår ladetårn, automatisk forankringssystem samt et integrert automatiserings-, kontroll og overvåkningssystem ved hver fergekai.
Drift og vedlikehold av den landbaserte infrastruktur vil bli planlagt og utført av fergerederi.
trfk som eier ser behov for oppfølging av planlegging, gjennomføring av vedlikeholdsplanlegging og utførelse samt rapportering av status til oppdragsgiver (månedlig). Dette for å sikre at de enkelte utstyrsenheter og systemavsnitts miljø- og vedlikeholds krav blir oppfylt, at systemløsningens tilgjengelighet blir opprettholdt på høyt nivå, at alle krav i relevant regelverk blir oppfylt og at alle forutsetninger i TRFKs forsikringsavtaler blir oppfylt.
Denne anskaffelsens formål forventes å inkludere følgende omfang:
· Kvalifisert gjennomgang og verifikasjon av rederienes drifts- og vedlikeholdsplaner, bemanning og oppfølgingsopplegg, mot gjeldende regelverk. Det skal rapporteres om eventuelle mangler og avvik knyttet til gjennomgangen til oppdragsgiver.
· Ved periodiske inspeksjoner skal det under denne kontrakt gjøres oppfølging av rederiets vedlikeholds aktiviteter og ressurser opp mot gjeldende regelverk
· Ansvar for oppfølging av pålagte rapporteringsopplegg fra tilsynsmyndighet til utførende av drifts- og vedlikehold.
· månedlig rapportering til oppdragsgiver (se krav).
· Oppfølging opp mot TRFKs forsikringsavtaler for den landbaserte infrastruktur
· tilstrekkelig dekning
· evt. Dobbeltdekning
· Ved eventuell forsikringssak; avklare ansvar trfk / Rederi og følge opp eventuell forsikringssak for trfk.
· Periodisk innsamling og strukturering av logge-data fra installert utstyr (frekvens på bakgr. Av utstyrets lagringskapasitet, estimert en gang pr måned).
· Behandling av fdv-dokumentasjon for å kvalitetssikre at fdv-dokumentasjon er oppdatert.
· Oppfølging av relevante deler av TRFKs «Beredskapsplan» og bistå trfk under hendelser etter nærmere avtale.
trfk vil etablere en rammekontrakt for oppdraget etter denne utlysning. Tjenester etter denne rammekontrakt vil honoreres etter en medgått tid, med en flat timerate som inkluderer alle kostnader knyttet til utførelsen av arbeidet, timerate spesifiseres av tilbyder. Tilbudt timerate skal være fast for 2019 - evt. Justeringer deretter årlig pr. 1. Januar. Prisregulering på kontrakten skal være iht. 80 % av konsumprisindeksen.
Timeraten skal dekke alle kostnader for engasjert personell, inklusiv sosiale kostnader, kontorhold, nødvendig verneutstyr, it utstyr og systemer og opplæring.
Ved arbeidsutførelse på anlegg (ifm. Inspeksjoner) dekkes reisetid (fra hjemmekontor) etter tilbudt timerate og reisekostnader etter Statens satser.
Estimert nødvendig behov: kvalifisert kapasitet på 400 - 600 timer pr. år eks reisetid for den forspurte tjeneste.
Forvaltning av avtalen ivaretas av Seksjon Eiendom i trfk.
Drift og vedlikehold av den landbaserte infrastruktur vil bli planlagt og utført av fergerederi.
trfk som eier ser behov for oppfølging av planlegging, gjennomføring av vedlikeholdsplanlegging og utførelse samt rapportering av status til oppdragsgiver (månedlig). Dette for å sikre at de enkelte utstyrsenheter og systemavsnitts miljø- og vedlikeholds krav blir oppfylt, at systemløsningens tilgjengelighet blir opprettholdt på høyt nivå, at alle krav i relevant regelverk blir oppfylt og at alle forutsetninger i TRFKs forsikringsavtaler blir oppfylt.
Denne anskaffelsens formål forventes å inkludere følgende omfang:
· Kvalifisert gjennomgang og verifikasjon av rederienes drifts- og vedlikeholdsplaner, bemanning og oppfølgingsopplegg, mot gjeldende regelverk. Det skal rapporteres om eventuelle mangler og avvik knyttet til gjennomgangen til oppdragsgiver.
· Ved periodiske inspeksjoner skal det under denne kontrakt gjøres oppfølging av rederiets vedlikeholds aktiviteter og ressurser opp mot gjeldende regelverk
· Ansvar for oppfølging av pålagte rapporteringsopplegg fra tilsynsmyndighet til utførende av drifts- og vedlikehold.
· månedlig rapportering til oppdragsgiver (se krav).
· Oppfølging opp mot TRFKs forsikringsavtaler for den landbaserte infrastruktur
· tilstrekkelig dekning
· evt. Dobbeltdekning
· Ved eventuell forsikringssak; avklare ansvar trfk / Rederi og følge opp eventuell forsikringssak for trfk.
· Periodisk innsamling og strukturering av logge-data fra installert utstyr (frekvens på bakgr. Av utstyrets lagringskapasitet, estimert en gang pr måned).
· Behandling av fdv-dokumentasjon for å kvalitetssikre at fdv-dokumentasjon er oppdatert.
· Oppfølging av relevante deler av TRFKs «Beredskapsplan» og bistå trfk under hendelser etter nærmere avtale.
trfk vil etablere en rammekontrakt for oppdraget etter denne utlysning. Tjenester etter denne rammekontrakt vil honoreres etter en medgått tid, med en flat timerate som inkluderer alle kostnader knyttet til utførelsen av arbeidet, timerate spesifiseres av tilbyder. Tilbudt timerate skal være fast for 2019 - evt. Justeringer deretter årlig pr. 1. Januar. Prisregulering på kontrakten skal være iht. 80 % av konsumprisindeksen.
Timeraten skal dekke alle kostnader for engasjert personell, inklusiv sosiale kostnader, kontorhold, nødvendig verneutstyr, it utstyr og systemer og opplæring.
Ved arbeidsutførelse på anlegg (ifm. Inspeksjoner) dekkes reisetid (fra hjemmekontor) etter tilbudt timerate og reisekostnader etter Statens satser.
Estimert nødvendig behov: kvalifisert kapasitet på 400 - 600 timer pr. år eks reisetid for den forspurte tjeneste.
Forvaltning av avtalen ivaretas av Seksjon Eiendom i trfk.
Anbud id:
545032
-
Registrert:Fredag 7. September 2018
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Trøndelag
6 anbud
-
Utbedring av avvik på elektrisk anlegg i blokkEtter eltilsyn er det påvist avvik som må utbedres. Ønsker å få tilbud på pris (timepris) for å utføre arbeidet
-
Trondheim
-
Fredag 3. Mai 2024
-
-
Drenering rundt halvpart/graving 120 m2 gårdsplass + Takplater og renner (+ev. isolering YV)Jobb 1 - Drenering/graving: Graving og legging av nye drensrør etc. Rundt hoveddel og tilbygg, samt ved garasje. Totalt ca. 50 m, hvorav ca. 15 m er ved kjeller (full gravedybde) og ca. 35 m rundt k...
-
Trondheim
-
Onsdag 1. Mai 2024
-
-
Skifte 5 spotterTrenger hjelp til å skifte boksene til spottene. Har kjøpt fem nye spotter som ikke passer de gamle boksene.
-
Trondheim
-
Tirsdag 30. April 2024
-
-
Fjerning av støttemurVi ønsker å få fjernet en støttemur. Denne er lagt til av forrige eier, men den er ikke lenger ønsket. Muren er omtrent 2 m høy og 4 m bred. når det er fjernet, kan landet settes tilbake til det nor...
-
Trondheim
-
Mandag 29. April 2024
-
-
Montering av granitt trappØnsker pris på montering av trappetrinn i granitt. Totalt 18 trinn.
-
Trondheim
-
Onsdag 24. April 2024
-
-
Nye garasjeporter i borettslagBorettslaget Carl Schjetnans vei 6-8-10 i Sjetnemarka i Trondheim, planlegger å bytte ut samtlige 12 garasjeporter med nye moderne porter, elektriske portåpnere og fornye bindingsverk som omkranser...
-
Trondheim
-
Tirsdag 23. April 2024
-