IT/Web og Support i Østfold

Oppdrag formidlet via Anbudstorget

409 Siste år
260 Siste 3 mnd
32 Aktive nå

Uforpliktende pristilbud?

Leverandører fra ditt nærområde svarer deg raskt.
Registrer en gratis forespørsel på 2 minutter.

Oppvekstadministrativt fagsystem

Registrert Dato: Torsdag 25. Juni 2020

Formålet med anskaffelsen er å få:
- tilrettelagt for digital samhandling med brukerne i sikre kanaler.
- Optimalisert, samordnet og forenklet administrasjonen av barnehagene og skolene med SFO ordningen.
- Effektivisert arbeidet gjennom det mest moderne systemet som vi mener gir den beste brukerdialogen
- Eliminert arbeidsoppgaver og -operasjoner som i dag gjøres dobbelt/flere ganger.
- Gjenbruk av kontaktinformasjon slik at brukeren ved neste pålogging får tilbud om gjenbruk av tidligere registrerte data.
- Et system som oppfyller alle krav og lover ved arkivering av alle typer dokumenter som sektoren behandler uansett grad av sensitivitet
- Oppdragsgiver ønsker derfor først og fremst et system som ivaretar samtlige oppgaver vi trenger for å administrere alle barn som Oppvekstseksjonen har ansvar for, alderen 0 -16 år til de overføres til den videregående skolen.
- Vårt anliggende er at systemet skal oppleves som ett sømløst system både for de ansatte og for de som kommuniserer med sektoren utenfra.
- Systemet integreres mot kommunens andre systemer. Administrative oppgaver gjøres i dag i flere forskjellige systemer og det er begrenset eller ingen utveksling av data mellom dem. I nytt system skal brukerne ha en helhetsopplevelse; med alle de tilgangene som er definert for brukeren. Det skal være et system som effektiviserer arbeidsoppgavene på alle nivå. Endres informasjon en plass i systemet skal samme informasjon i nåtid, kunne hentes ut fra en annen modul.
- Likeledes skal systemet kommunisere digitalt med andre relevante eksterne fagsystemer, samt også enkelte offentlige registre/systemer.
- Alle brukere; ansatte, elever, foresatte og andre, skal oppleve systemet som en ressurs. Brukersnittet må derfor være selvforklarende og intuitivt.
- Tilgangen og oppgavene som brukerne blir møtt med blir definert gjennom brukerens pålogg - om det er fra Feide, Microsoft AD eller ID-porten.


Referansenummer:  20/2218

Er du interessert i slike oppdrag? Registrer Din Bedrift