Bedriftsrådgivning i Oslo
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
P 03-22 Prekvalifisering - Klagebehandling økonomisk sosialhjelp
Kort oppsummering av anskaffelsenBakgrunnen for etablering av prosjektet er utfordringer knyttet til saksbehandlingen på tvers av kommunal og statlig (info fjernet) å utforske mulige forbedringer ønsker vi i dette prosjektet å ta utgangspunkt i en konkret case: Samarbeidet og samhandlingen rundt klagebehandling på økonomisk sosialhjelp. Vi har valgt dette caset fordi det gir et godt innblikk i mange av utfordringene statsforvalterne og kommunene møter i samhandlingen. Det er også et saksområde som veldig tydelig får frem brukerperspektivet og brukerens (info fjernet) mener brukerne må vente unødvendig lenge, og ønsker sammen med statsforvalterne, kommuner og andre samarbeidspartnere å jobbe for at det som i dag fremstår som tre prosesser uten felles prosesseiere eller støttesystem, kan behandles som en sammenhengende prosess. ProsjektetDe viktigste samarbeidspartnere i prosjektet er statsforvalterne og kommunal nav (kommuner). Statsforvalterembetene er representert av embetene Trøndelag, Vestfold og Telemark og møre og Romsdal. Kommunal nav ivaretar kommunens oppgaver på sosiale tjenester, som blant annet økonomisk sosialhjelp. Kommunal nav er representert med Horten, Bergen og Hustadvika kommuner. Kommunene som er representert har ulikt antall innbyggere, og kan bidra med ulike erfaringer med både brukere, rutiner og systemProsjektarbeidet er videre forankret med ks og Digitaliseringsdirektoratet som er de to sentrale premissleverandørene for digital samhandling på kommunal og statlig side. Arkiv- og fagsystemleverandørene Sikri, Visma og TietoEvry, som leverer de sentrale verktøyene statsforvalterne og kommunene bruker til saksbehandling, er godt orientert om prosjektet og vil bidra i det videre arbeidet. mål for anskaffelsenGjennom denne anskaffelsen ønsker vi å få inn riktig kompetanse for å få gjennomført et godt Stimulab-prosjekt. Alle Stimulab- prosjekter skal følge den triple diamanten og leverandøren må tilby kompetanse på gjennomføring av alle diamantene, selv om vi ved oppstart av prosjektet ikke vet hva leveransen er. Diagnosefasen vil avdekke hva leveransen vil være og hvor langt man kommer i implementering. Siden prosjektet er en del av Stimulab, skal det ha en åpen og eksperimenterende tilnærming og det er derfor ikke gitt på forhånd hva den konkrete leveransen i hvert prosjekt vil være. Men prosjektene skal resultere i en forankret og forpliktet løsning som enten er implementert eller skal implementeres, eller en plattform for videreutvikling. Dette vil avhenge av prosjektets kompleksitet og størrelse og avdekkes nærmere i diagnosefasen. Roller og ansvarOppdragsgiver i anskaffelsen er: Statsforvalterens fellestjenester (staf). Oppdragsgivere er kontraktspart og skal signere avtale med leverandør som tildeles kontrakt. Digitaliseringsdirektoratet (Digdir) gjennomfører denne anskaffelsen på vegne av og i samarbeid med oppdragsgivere, som en del av Stimulab. Budsjett: kr. 2 500 000 + opsjon på inntil kr. 2 500 000 ekskl. Mva. Avtalens varighet: Avtalen vil trolig ha en varighet på inntil 12 måneder. Automatisk forlengelse etter sluttdatoAvtalen forlenges automatisk med seks (6) måneder etter sluttdato med mindre Kunden skriftlig varsler Leverandør om at den ikke vil forlenges. i denne perioden vil Kunden vurdere om opsjoner skal tas i bruk. Opsjon ytterligere forlengelser av avtalen: Kunden har rett til å forlenge kontrakten med inntil 24 måneder og sette en ny sluttdato. Kunden vil varsle forlengelser skriftlig minst 1 måned før sluttdato.
-
Sted:Hele Norge
-
Registrert:Torsdag 18. August 2022