Pilot and VTS Resource Management Course (CRM) (pre-kval)
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
Pilot and VTS Resource Management Course (CRM) (pre-kval)
FNs sjøfartsorgan, International Maritime Organisation imo, havarikommisjoner og andre internasjonale grupper har skapt et økt fokus på menneskelige faktorer innenfor den maritime bransjen. En konkret fremvekst av dette er Bridge Resource Management (brm). brm ble bygget på luftfartens krav om Crew Resource Management (crm) trening. crm er definert som effektiv utnyttelse av alle tilgjengelige menneskelige og materielle ressurser for å oppnå sikker og effektiv operasjon.
crm dekker også viktige elementer utenfor broen og fartøyet. Hensiktsmessig crm hjelper mannskapet, los og vts til å jobbe sammen som et sikkert og effektivt team ved å etablere god kommunikasjon, samarbeid og fornuftig allokering av ressurser. Kystverket forventer høy årvåkenhet og dyktig operativt lederskap i alle våre operasjoner.
Hovedhensikten med utdanningsprogrammet (kurset) er å øke sjøsikkerheten i norske farvann ved å forbedre samarbeid, samhandling og kommunikasjon mellom loser, trafikkledere og involverte fartøyer (brobesetninger). Sekundære effekter er;
- kvalitetssikring og utvikling av interne prosedyrer for Kystverket
- kunnskap om sjøtrafikkforskriften og lospliktforskriften
- inngående kunnskap om de operative prosedyrene og instruksene
- å legge til rette for en faglig og personlig utvikling hos den enkelte deltaker
Kurset skal gi deltakerne en økt forståelse for Kystverkets prosedyrer, instrukser og rutiner knyttet mot samhandling, samarbeid og kommunikasjon mellom de ulike aktører i et maritimt miljø. Kurset skal sette deltakerne i stand til å forstå hvordan menneskelige faktorer, sammen med gjeldene regelverk, prosedyrer, instrukser og rutiner, påvirker de beslutninger og valg som tas i operative maritime miljø.
Basert på erfaringer fra dagens kurs (balanse mellom teori, praksis (simulering), pauser og tid til forberedelser og refleksjon), bør kurset ha en varighet på 4 dager.
Leverandør skal ved innlevering av tilbud levere;
- et forslag til timeplan, kursbeskrivelse og praktiske forhold
-- inklusive en oversikt (skisse) over de lokaler som skal benyttes (simulatorer, klasserom etc.)
- beskrivelse av metoder og pedagogiske prinsipper;
-- metodikk for gjennomføring av simulatorøvelser
-- metodikk for briefing og debriefing
- beskrivelse av simulatorøvelser. Leverandør utarbeider et forslag som følger tilbudet, og deretter vil det også bli et samarbeid med Kystverket på justeringer av innhold og rammer for å treffe brukergruppen best mulig
- beskrivelse/forslag til kurskompendium
- beskrivelse av kompetanse og tilgjengelige ressurser (personer), og hvordan og i hvilken grad kompetansen vil benyttes for gjennomføringen av kurset
- maler for evalueringer
Disse dokumentene vil danne grunnlaget for tildelingen av kontrakt og for et samarbeid om endelig utarbeidet kursbeskrivelse og plan for gjennomføring. Innholdet i kurset skal tilpasses Kystverkets instrukser og prosedyrer (vedlegg 1 til bilag 1). Innholdet i kurset skal medvirke til at Kystverket har høy standard og fokus på menneskelige faktorer i våre operasjoner og oppdrag. Kurset må derfor inkludere fokus på individ, organisasjon, trening, oppfølging og menneskelige faktorer i gjeldende rutiner, prosedyrer og instrukser.
Per i dag er det 292 loser og 68 trafikkledere som skal ha kursing henholdsvis hvert 5 år (los) og hvert 4 år (vts). Kystverket har god erfaring med 6 loser og 2 trafikkledere per kurs. Det kan estimeres mellom 8 -10 kurs per år for å få alle loser (hvert 5 år) og vts operatører (hvert 4 år) gjennom en syklus ved 6 + 2 deltakere per kurs.
Leverandør skal sørge for kursdeltakernes reise til kurssted (fra nærmeste flyplass), hjemreise (til nærmeste flyplass) og ev. Reise mellom kurssted og hotell/innlosjering.
Leverandør skal sørge for undervisningsfasiliteter og kursmateriell.
crm dekker også viktige elementer utenfor broen og fartøyet. Hensiktsmessig crm hjelper mannskapet, los og vts til å jobbe sammen som et sikkert og effektivt team ved å etablere god kommunikasjon, samarbeid og fornuftig allokering av ressurser. Kystverket forventer høy årvåkenhet og dyktig operativt lederskap i alle våre operasjoner.
Hovedhensikten med utdanningsprogrammet (kurset) er å øke sjøsikkerheten i norske farvann ved å forbedre samarbeid, samhandling og kommunikasjon mellom loser, trafikkledere og involverte fartøyer (brobesetninger). Sekundære effekter er;
- kvalitetssikring og utvikling av interne prosedyrer for Kystverket
- kunnskap om sjøtrafikkforskriften og lospliktforskriften
- inngående kunnskap om de operative prosedyrene og instruksene
- å legge til rette for en faglig og personlig utvikling hos den enkelte deltaker
Kurset skal gi deltakerne en økt forståelse for Kystverkets prosedyrer, instrukser og rutiner knyttet mot samhandling, samarbeid og kommunikasjon mellom de ulike aktører i et maritimt miljø. Kurset skal sette deltakerne i stand til å forstå hvordan menneskelige faktorer, sammen med gjeldene regelverk, prosedyrer, instrukser og rutiner, påvirker de beslutninger og valg som tas i operative maritime miljø.
Basert på erfaringer fra dagens kurs (balanse mellom teori, praksis (simulering), pauser og tid til forberedelser og refleksjon), bør kurset ha en varighet på 4 dager.
Leverandør skal ved innlevering av tilbud levere;
- et forslag til timeplan, kursbeskrivelse og praktiske forhold
-- inklusive en oversikt (skisse) over de lokaler som skal benyttes (simulatorer, klasserom etc.)
- beskrivelse av metoder og pedagogiske prinsipper;
-- metodikk for gjennomføring av simulatorøvelser
-- metodikk for briefing og debriefing
- beskrivelse av simulatorøvelser. Leverandør utarbeider et forslag som følger tilbudet, og deretter vil det også bli et samarbeid med Kystverket på justeringer av innhold og rammer for å treffe brukergruppen best mulig
- beskrivelse/forslag til kurskompendium
- beskrivelse av kompetanse og tilgjengelige ressurser (personer), og hvordan og i hvilken grad kompetansen vil benyttes for gjennomføringen av kurset
- maler for evalueringer
Disse dokumentene vil danne grunnlaget for tildelingen av kontrakt og for et samarbeid om endelig utarbeidet kursbeskrivelse og plan for gjennomføring. Innholdet i kurset skal tilpasses Kystverkets instrukser og prosedyrer (vedlegg 1 til bilag 1). Innholdet i kurset skal medvirke til at Kystverket har høy standard og fokus på menneskelige faktorer i våre operasjoner og oppdrag. Kurset må derfor inkludere fokus på individ, organisasjon, trening, oppfølging og menneskelige faktorer i gjeldende rutiner, prosedyrer og instrukser.
Per i dag er det 292 loser og 68 trafikkledere som skal ha kursing henholdsvis hvert 5 år (los) og hvert 4 år (vts). Kystverket har god erfaring med 6 loser og 2 trafikkledere per kurs. Det kan estimeres mellom 8 -10 kurs per år for å få alle loser (hvert 5 år) og vts operatører (hvert 4 år) gjennom en syklus ved 6 + 2 deltakere per kurs.
Leverandør skal sørge for kursdeltakernes reise til kurssted (fra nærmeste flyplass), hjemreise (til nærmeste flyplass) og ev. Reise mellom kurssted og hotell/innlosjering.
Leverandør skal sørge for undervisningsfasiliteter og kursmateriell.
Anbud id:
735146
-
Sted:
-
Registrert:Tirsdag 29. Juni 2021
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
Løfte på plass boblebadKommer bil med (info fjernet). 1200 (info fjernet) løftes av bil og plasseres på platting 5 meter fra parkering. Trangt på plassen. bør befares.
-
Nord-Odal
-
Søndag 17. November 2024
-
-
Installere dieselvarmer i bilØnskelig med bistand til installering av dieselvarmer i lasterom på en varebil, Toyota SV56265. Ikke tiltenkt å installere den til tanken til bilen, men ha en ekstern dieseltank. Det er allerede ins...
-
Bergen
-
Tirsdag 19. November 2024
-
-
Prisforespørsel for camelon folie på bmw x5 og Ford ranger pickupHei hva koster camelon folie på en bmw x5. Eventuelt en Ford ranger pickup Mvh Leif.
-
Karmøy
-
Tirsdag 19. November 2024
-
-
Transport av møblerTrenger prisanslag på frakt av sofa samt spisebord m/6 stoler fra Tiller via Elgeseter til Mebonden i Selbu.
-
Trondheim
-
Tirsdag 19. November 2024
-