IT/Web og Support i Vestland
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Vestland
Avsluttet
Portal- og intranettløsning
Kommunene Austrheim, Fedje, Lindås, Masfjorden, Meland, Modalen, Osterøy, Radøy og Vaksdal vil bruke digitale verktøy til å forbedre kvaliteten på forvaltning og tjenester, blant annet ved å åpne for større grad av interaksjon med publikum. En ønsker samtidig å kunne høste økonomisk gevinst gjennom en mer rasjonell saksbehandling, og ved å legge bedre til rette for samarbeid mellom ansatte, både innenfor en kommune og på tvers av kommunegrensene.
Kommunene har etablert et felles driftsselskap, ikt Nordhordland ( iktnh ), med Osterøy kommune som vertskommune.
Kommunene ønsker nå å anskaffe en kommunikasjonsløsning som omfatter nettportal - og intranettløsning.
Intranettløsningen skal være et verktøy for de ansatte slik at de kan etablere rasjonelle arbeidsrutiner, og god samhandling mellom andre ansatte i kommunene.
Vi ønsker en løsning som er slik at en bruker ved pålogging i den grad dette er mulig av sikkerhetsgrunner får tilgang til alle de ressurser vedkommende skal ha tilgang til, inkludert de fagprogrammene som til enhver tid er i bruk i kommunene.
løsningen skal enkelt kunne tilpasses endringer i organisasjonsstruktur, f. Eks der en ansatt får nye funksjoner og skal ha tilgang til nye nettverksressurser, eller der en flytter oppgaver mellom ansatte i ulike kommuner.
Portalløsningen skal være en viktig kontaktflate mot publikum, der det skal være enkelt å publisere informasjon fra kommunen, og der det skal være tilsvarende enkelt for publikum å kunne formidle informasjon til kommunen.
Portalløsningen skal kunne brukes av flest mulig. Det betyr at den skal fungere like godt på ulike media? f. Eks ved at den blir formgitt etter prinsipp for responsive web design.
Informasjonen som blir lagt ut på portalen, skal enkelt kunne endres etter behov. Det skal legges til rette for at den som er faglig eller administrativt ansvarlig for informasjonen, selv skal kunne stå for etablering, publisering og redigering av «sin» informasjon. En forutsetning for dette er at brukergrensesnittet gjøres enkelt, og at arbeid med et innhold ikke kan påvirke annet innhold, eller strukturen på Webområdet.
Portalen skal også tjene som en del av en selvbetjeningsløsning for publikum. Det må etableres en ordning med autentisering.
Portalen vil være en del av kommunens ansikt utad, og skal kunne gis en utforming som bygger opp under kommunens visuelle profil. Brukergrensesnittet frontend må være på nynorsk.
En må også skissere en løsning for hvordan disse løsningene kan brukes til formidling av saksdokumenter til kommunenes politikere.
En legger til grunn at løsningen dekker alle de tekniske krav som er nedfelt i difi sine kvalitetskriterier, og at leverandør kan dokumentere dette.
Denne avtalen er inngått på vegne av de nevnte kommunene, og de skal sammen med kommunale og interkommunale selskap kunne gjøre seg nytte av avtalen.
Kommunene har etablert et felles driftsselskap, ikt Nordhordland ( iktnh ), med Osterøy kommune som vertskommune.
Kommunene ønsker nå å anskaffe en kommunikasjonsløsning som omfatter nettportal - og intranettløsning.
Intranettløsningen skal være et verktøy for de ansatte slik at de kan etablere rasjonelle arbeidsrutiner, og god samhandling mellom andre ansatte i kommunene.
Vi ønsker en løsning som er slik at en bruker ved pålogging i den grad dette er mulig av sikkerhetsgrunner får tilgang til alle de ressurser vedkommende skal ha tilgang til, inkludert de fagprogrammene som til enhver tid er i bruk i kommunene.
løsningen skal enkelt kunne tilpasses endringer i organisasjonsstruktur, f. Eks der en ansatt får nye funksjoner og skal ha tilgang til nye nettverksressurser, eller der en flytter oppgaver mellom ansatte i ulike kommuner.
Portalløsningen skal være en viktig kontaktflate mot publikum, der det skal være enkelt å publisere informasjon fra kommunen, og der det skal være tilsvarende enkelt for publikum å kunne formidle informasjon til kommunen.
Portalløsningen skal kunne brukes av flest mulig. Det betyr at den skal fungere like godt på ulike media? f. Eks ved at den blir formgitt etter prinsipp for responsive web design.
Informasjonen som blir lagt ut på portalen, skal enkelt kunne endres etter behov. Det skal legges til rette for at den som er faglig eller administrativt ansvarlig for informasjonen, selv skal kunne stå for etablering, publisering og redigering av «sin» informasjon. En forutsetning for dette er at brukergrensesnittet gjøres enkelt, og at arbeid med et innhold ikke kan påvirke annet innhold, eller strukturen på Webområdet.
Portalen skal også tjene som en del av en selvbetjeningsløsning for publikum. Det må etableres en ordning med autentisering.
Portalen vil være en del av kommunens ansikt utad, og skal kunne gis en utforming som bygger opp under kommunens visuelle profil. Brukergrensesnittet frontend må være på nynorsk.
En må også skissere en løsning for hvordan disse løsningene kan brukes til formidling av saksdokumenter til kommunenes politikere.
En legger til grunn at løsningen dekker alle de tekniske krav som er nedfelt i difi sine kvalitetskriterier, og at leverandør kan dokumentere dette.
Denne avtalen er inngått på vegne av de nevnte kommunene, og de skal sammen med kommunale og interkommunale selskap kunne gjøre seg nytte av avtalen.
Anbud id:
246038
-
Registrert:Fredag 19. April 2013
Er du interessert i dette oppdraget?