Arkitekt, Entreprenør, Maskinentreprenør i Østfold
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Østfold
Avsluttet
Prosjektleder Ny Renseløsning Noresund
Det skal bygge ny renseanlegg i Noresund. Kommunen skal engasjere prosjektleder, fra et selskap med et miljø som kjenner prosjektledelse og industribygg, til å lede/gjennomføre nødvendige aktiviteter til man har et ferdigstilt renseanlegg.
Anskaffelsens formål og omfang
Konkurransen gjelder avtale om levering av prosjektledertjenester ifm utbygging av nytt renseanlegg i Noresund.
For å gjennomføre prosjektet søkes det etter en erfaren prosjektleder. Prosjektlederen skal styre prosjektet på vegne av byggherren og sørge for at det gjennomføres i henhold til gjeldende krav, lover og forskrifter. Prosjektleder rapporterer til sektorleder for teknisk drift og utbygging.
Prosjektlederen skal ha erfaring med å styre tilsvarende byggeprosesser. Det legges vekt på erfaring fra renseanlegg av tilsvarende størrelser, va-ledningsnett og industrianlegg med omfattende tekniske installasjoner. Prosjektleder må også ha kjennskap til offentlige anskaffelser, sha, planverk og organisering opp mot ulike offentlige etater.
Kostnadsrammen for selve ombyggingen er kalkulert til ca 110 mill inkl mva. Det er utarbeidet et forprosjekt som er (info fjernet) nærmere informasjon viser vi til del 2, kravspesifikasjon.
Det opplyses om at prosjekt planlegges endelig vedtatt i kommunestyret høsten 2017. Kontrakt vil bli tildelt og skrevet under først etter endelig politisk vedtak, forutsatt offentlig godkjenning av prosjektet og økonomisk finansiering.
Deltilbud og alternative tilbud
Det er ikke adgang til å gi tilbud på deler av oppdraget, og ei heller alternative tilbud.
Oppdragsgiver har vurdert å dele opp denne kontrakten, iht. Forskriftens §19-4, men har kommet til å at det ikke er gjennomførbart.
(espd: Del iv b. 58-3) Øvrige økonomiske og finansielle krav: Økonomisk og finansiell stilling
Krav knyttet til leverandørens økonomiske og finansielle stilling: Det kreves økonomisk kapasitet til å gjennomføre kontrakten.
Dokumentasjonskrav:
1)Årsregnskap, inkl. Styrets årsberetning og revisorerklæring
Eller
2) Kredittvurdering, ikke eldre enn 3 måneder, fra et velrennomert kredittvurderingsbyrå.
Dersom leverandøren ikke kan godtgjøre sin økonomiske stilling i tråd med ovennevnte dokumentasjonskrav, vil oppdragsgiver vurdere annen egnet dokumentasjon.
(espd: Del ii a. e) Attester for skatt og mva
Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsbetaling.
Dokumentasjonskrav: Krav til attest for betalt merverdiavgift, skatt og trygdeavgift. Attest utstedt av den kompetente myndighet i medlemslandet, som bekrefter at leverandøren har oppfylt sine forpliktelser med hensyn til betaling av merverdiavgift, skatter og trygdeavgifter i det landet hvor leverandøren/entreprenøren hører hjemme (norsk attest for skatt og mva er felles og bestilles fra (info fjernet), tidligere rf-1244) i samsvar med lovbestemmelsene i landet. Attesten må ikke være eldre enn 6 måneder.
Anskaffelsens formål og omfang
Konkurransen gjelder avtale om levering av prosjektledertjenester ifm utbygging av nytt renseanlegg i Noresund.
For å gjennomføre prosjektet søkes det etter en erfaren prosjektleder. Prosjektlederen skal styre prosjektet på vegne av byggherren og sørge for at det gjennomføres i henhold til gjeldende krav, lover og forskrifter. Prosjektleder rapporterer til sektorleder for teknisk drift og utbygging.
Prosjektlederen skal ha erfaring med å styre tilsvarende byggeprosesser. Det legges vekt på erfaring fra renseanlegg av tilsvarende størrelser, va-ledningsnett og industrianlegg med omfattende tekniske installasjoner. Prosjektleder må også ha kjennskap til offentlige anskaffelser, sha, planverk og organisering opp mot ulike offentlige etater.
Kostnadsrammen for selve ombyggingen er kalkulert til ca 110 mill inkl mva. Det er utarbeidet et forprosjekt som er (info fjernet) nærmere informasjon viser vi til del 2, kravspesifikasjon.
Det opplyses om at prosjekt planlegges endelig vedtatt i kommunestyret høsten 2017. Kontrakt vil bli tildelt og skrevet under først etter endelig politisk vedtak, forutsatt offentlig godkjenning av prosjektet og økonomisk finansiering.
Deltilbud og alternative tilbud
Det er ikke adgang til å gi tilbud på deler av oppdraget, og ei heller alternative tilbud.
Oppdragsgiver har vurdert å dele opp denne kontrakten, iht. Forskriftens §19-4, men har kommet til å at det ikke er gjennomførbart.
(espd: Del iv b. 58-3) Øvrige økonomiske og finansielle krav: Økonomisk og finansiell stilling
Krav knyttet til leverandørens økonomiske og finansielle stilling: Det kreves økonomisk kapasitet til å gjennomføre kontrakten.
Dokumentasjonskrav:
1)Årsregnskap, inkl. Styrets årsberetning og revisorerklæring
Eller
2) Kredittvurdering, ikke eldre enn 3 måneder, fra et velrennomert kredittvurderingsbyrå.
Dersom leverandøren ikke kan godtgjøre sin økonomiske stilling i tråd med ovennevnte dokumentasjonskrav, vil oppdragsgiver vurdere annen egnet dokumentasjon.
(espd: Del ii a. e) Attester for skatt og mva
Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsbetaling.
Dokumentasjonskrav: Krav til attest for betalt merverdiavgift, skatt og trygdeavgift. Attest utstedt av den kompetente myndighet i medlemslandet, som bekrefter at leverandøren har oppfylt sine forpliktelser med hensyn til betaling av merverdiavgift, skatter og trygdeavgifter i det landet hvor leverandøren/entreprenøren hører hjemme (norsk attest for skatt og mva er felles og bestilles fra (info fjernet), tidligere rf-1244) i samsvar med lovbestemmelsene i landet. Attesten må ikke være eldre enn 6 måneder.
Anbud id:
497426
-
Sted:Krødsherad
-
Registrert:Lørdag 18. November 2017
Er du interessert i dette oppdraget?