Rammeavtale - Avlastnings- og heldøgnstilbud til barn og unge med nedsatt funksjonsevne i Østfold
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Østfold
Avsluttet
Rammeavtale - Avlastnings- og heldøgnstilbud til barn og unge med nedsatt funksjonsevne
Anskaffelsen gjelder kjøp av avlastnings- og heldøgnstilbud til barn og unge under 18 år i henhold til lov om kommunale helse- og omsorgstjenester av 24. Juni 2011 nr. 30. Slike kjøp gjøres etter lovens § 3-2 nr. 5; sosial, psykososial og medisinsk habiliteten og rehabilitering, og § 3-2 nr. 6; andre helse – og omsorgstjenester.
Aktuelle brukere er barn som har behov for helse - og omsorgstjenester av kort eller lang varighet, og hvor kommunes tilbud ikke er det rette, eller at bistandsbehovet er av en slik karakter at det ikke kan dekkes av kommunens ordinære tilbud. Det kan for eksempel dreie seg om personer med langvarige psykiske lidelser, personer med større atferdsproblemer eller personer med spesielle helse - og omsorgs behov. Avtalen gjelder bare nye bistandsbehov. Barn og unge som i dag mottar helse- og omsorgstjenester fortsetter med nåværende tjenester.
Formålet med tjenestene er å bidra til at bruker får leve og bo mest mulig selvstendig og til å ha en mest mulig meningsfylt tilværelse, jfr. Lov om helse og omsorgstjenester § 1-1.
Oppdragsgiver skal etablere kontrakt med aktører som kan tilby tjenester som kommunene har behov for, og som kommunene selv ikke har etablert, eller kommunene har kortsiktig mangel på.
Anskaffelsen skal dekke følgende tjenestekategorier:
1. Heldøgn bo- og omsorgstjenester
2. døgnavlastning
3. Timeavlastning
Det kan leveres inn tilbud på én eller flere av ovennevnte tjenester. Tjenestekategoriene vil bli evaluert hver for seg.
Oppdragsgiver ønsker å inngå rammeavtaler med inntil tre -3- leverandører i hver tjenestekategori. Antall rammeavtaleleverandører forutsetter at det finnes tilstrekkelig antall tilbydere som tilfredsstiller kravene satt til denne konkurransen.
Tjenesten skal være tilgjengelig maksimalt 1, 5 timers kjøretid fra Drammens rådhus, Engene 1, 3015 Drammen.
Øvrige opplysninger om anskaffelsen finnes i tilbudsskjemaet (vedlegg 1).
tildeling av oppdrag
Tildeling foretas etter at det er iverksatt ny konkurranse mellom leverandørene (minikonkurranse).
Konkurransen gjennomføres etter følgende kriterier:
• Best pris, og /eller
• Best egnethet
• Kompetanse
• Responstid (når kan tiltaket iverksettes)
• Brukers behov med hensyn til bemanning (spesifiseres etter følgende klassifisering):
Dag
o 1 ansatt pr bruker
o 1 ansatt pr 2 brukere
o 1 ansatt pr 3 brukere
Natt
o våken nattevakt
1 ansatt pr 3 brukere
1 ansatt pr 5 brukere
o Hvilende nattevakt
1 ansatt pr 3 brukere
1 ansatt pr 5 brukere
Det skal utarbeides en enkel kravspesifikasjon hvor det oppgis hva som skal anskaffes og hvilke av kriteriene som blir vektlagt i valg av vinner av minikonkurransen.
- Oppdragsgiver vil foreta en individuell vurdering av behovet til den enkelte bruker med hensyn til gjennomføring av minnekonkurransene
- Oppdragsgiver kan gi kort tilbudsfrist i minikonkurransen
-Oppdragsgiver skal ved forespørsel oppgi en saklig begrunnelse for valg av vinner av minikonkurransen iht. De oppgitte kriteriene
Tallene er basert på hvor mange barn som benytter slike tjenester pr. i dag:
--
Heldøgn bo og omsorgstjenester: ca. 3 barn pr. år.
--
døgnavlastning: ca. 15 – 20 barn pr. år.
--
Timeavlastning: ca. 150 timer pr år.
Volum er basert på historiske tall fra de tre kommunene. Vi kan ikke si noe sikkert om antall for den kommende rammeavtaleperioden.
Aktuelle brukere er barn som har behov for helse - og omsorgstjenester av kort eller lang varighet, og hvor kommunes tilbud ikke er det rette, eller at bistandsbehovet er av en slik karakter at det ikke kan dekkes av kommunens ordinære tilbud. Det kan for eksempel dreie seg om personer med langvarige psykiske lidelser, personer med større atferdsproblemer eller personer med spesielle helse - og omsorgs behov. Avtalen gjelder bare nye bistandsbehov. Barn og unge som i dag mottar helse- og omsorgstjenester fortsetter med nåværende tjenester.
Formålet med tjenestene er å bidra til at bruker får leve og bo mest mulig selvstendig og til å ha en mest mulig meningsfylt tilværelse, jfr. Lov om helse og omsorgstjenester § 1-1.
Oppdragsgiver skal etablere kontrakt med aktører som kan tilby tjenester som kommunene har behov for, og som kommunene selv ikke har etablert, eller kommunene har kortsiktig mangel på.
Anskaffelsen skal dekke følgende tjenestekategorier:
1. Heldøgn bo- og omsorgstjenester
2. døgnavlastning
3. Timeavlastning
Det kan leveres inn tilbud på én eller flere av ovennevnte tjenester. Tjenestekategoriene vil bli evaluert hver for seg.
Oppdragsgiver ønsker å inngå rammeavtaler med inntil tre -3- leverandører i hver tjenestekategori. Antall rammeavtaleleverandører forutsetter at det finnes tilstrekkelig antall tilbydere som tilfredsstiller kravene satt til denne konkurransen.
Tjenesten skal være tilgjengelig maksimalt 1, 5 timers kjøretid fra Drammens rådhus, Engene 1, 3015 Drammen.
Øvrige opplysninger om anskaffelsen finnes i tilbudsskjemaet (vedlegg 1).
tildeling av oppdrag
Tildeling foretas etter at det er iverksatt ny konkurranse mellom leverandørene (minikonkurranse).
Konkurransen gjennomføres etter følgende kriterier:
• Best pris, og /eller
• Best egnethet
• Kompetanse
• Responstid (når kan tiltaket iverksettes)
• Brukers behov med hensyn til bemanning (spesifiseres etter følgende klassifisering):
Dag
o 1 ansatt pr bruker
o 1 ansatt pr 2 brukere
o 1 ansatt pr 3 brukere
Natt
o våken nattevakt
1 ansatt pr 3 brukere
1 ansatt pr 5 brukere
o Hvilende nattevakt
1 ansatt pr 3 brukere
1 ansatt pr 5 brukere
Det skal utarbeides en enkel kravspesifikasjon hvor det oppgis hva som skal anskaffes og hvilke av kriteriene som blir vektlagt i valg av vinner av minikonkurransen.
- Oppdragsgiver vil foreta en individuell vurdering av behovet til den enkelte bruker med hensyn til gjennomføring av minnekonkurransene
- Oppdragsgiver kan gi kort tilbudsfrist i minikonkurransen
-Oppdragsgiver skal ved forespørsel oppgi en saklig begrunnelse for valg av vinner av minikonkurransen iht. De oppgitte kriteriene
Tallene er basert på hvor mange barn som benytter slike tjenester pr. i dag:
--
Heldøgn bo og omsorgstjenester: ca. 3 barn pr. år.
--
døgnavlastning: ca. 15 – 20 barn pr. år.
--
Timeavlastning: ca. 150 timer pr år.
Volum er basert på historiske tall fra de tre kommunene. Vi kan ikke si noe sikkert om antall for den kommende rammeavtaleperioden.
Anbud id:
484696
-
Sted:Drammen
-
Registrert:Lørdag 2. September 2017
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Østfold
6 anbud
-
Bytte ut plate eventuelt buet inngangEr hull på platen på ene siden. Ønsker å få byttet ut denne. On det ikke lar seg gjøre, så må hele byttes ut. Ønsker pris for både materiell og arbeid. Ønsker også dokumentasjon på utført arbeidd
-
Drammen
-
Fredag 3. Januar 2025
-
-
Elektriker jobb i oppussingsobjektElektriker- jobb i Drammen sentrum
-
Drammen
-
Torsdag 2. Januar 2025
-
-
Snømåking av gårdsplass.Ønsker hjelp til snømåking av gårdsplassen som er på rundt 190m2 denne vintersesongen. Gjerne også strøing hvis mulig.
-
Drammen
-
Torsdag 2. Januar 2025
-
-
Snørydding og strøing av ca 150 m vei ved behovSnørydding og strøing av ca 150 m vei ved behov
-
Drammen
-
Onsdag 1. Januar 2025
-
-
Bytte fra 10a til 16a sikringer i 2 leiligheter i samme blokkLeilighet 91: Trenger å bytte 2 sikringer fra 10a til 16a (begge går til kjøkkenet). Har en 3. Sikring som kan oppdateres hvis det er plass i trekkerør og det ikke blir for dyrt, men den går til sove...
-
Drammen
-
Tirsdag 31. Desember 2024
-
-
Bytte dusjsett på bad i leilighetFjerne den gamle dusjen og sette opp nytt dusjsett (armatur med takdusj). Jeg regner med at de gamle hullene ikke passer den nye dusjen, men armatur skal være standard. Dusj er montert rett på flisve...
-
Drammen
-
Tirsdag 31. Desember 2024
-