IT/Web og Support i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
Rammeavtale for kjøp av tjenester relatert til IKT-sikkerhet som tiltrodd tredjepart for AutoPASS
Oppdragsgiver ønsker tilbud på levering av tjenester relatert til ikt-sikkerhet som tiltrodd tredjepart (ttp-tjenester) til bruk i systemer for elektronisk bompengebetaling. Kontrakten omfatter anskaffelse av tjenester til AutoPASS-systemet, dvs. Samordnet betaling av bompenger.
Formålet med anskaffelsen er å sørge for en forsvarlig administrasjon av sikkerhet knyttet til bompengebrikker.
Hovedtjenestene er:
Rammeavtale - Konkurransegrunnlag for tjenestekjøp - del b
Side 4 av 22
? håndtering av brikkenøkler (kryptografiske nøkler).
? Registre informasjon om bl. a. Sikkerhetsrelatert utstyr benyttet i norske bompengeanlegg (utførelsen av registratorrollen).
? Kvalitetsoppfølging av sikkerheten.
¿ Revisjon/sertifisering av tilknyttede aktører.
Leverandøren skal etablere teknisk infrastruktur (rom i bygning, utstyr og programvare) og applikasjoner/brukergrensesnitt for å kunne levere tjenestene. Statens vegvesen vil stille til rådighet et ikt-system for nøkkelhåndteringssystem kms (Key Management System) som ttp-tjenesteyteren skal benytte for å utføre sine tjenester. Teknisk drift og vedlikehold på dette ikt-systemet er en del av leveransen.
Fra kontrakten signeres og frem til 3. September 2013 er det en oppstartsperiode, deretter skal selve tjenesten utføres i perioden 3. September 2013 til 3. September 2015. Oppdragsgiver har opsjon på å forlenge avtalen med 1 + 1 år slik at avtalen maksimalt kan vare frem til 3. September 2017.
Tidsplan er beskrevet nærmere i ttp-Krav til Driftsavtalen kapittel 2. 4. 3.
Kontrakten er en rammeavtale som inngås med én leverandør. Kontraktens pris har en fast del i tillegg til enhetspriser for utførte tjenester.
nærmere beskrivelse av anskaffelsen fremgår av Konkurransegrunnlagets del d? Beskrivelse/Kravspesifikasjon.
Formålet med anskaffelsen er å sørge for en forsvarlig administrasjon av sikkerhet knyttet til bompengebrikker.
Hovedtjenestene er:
Rammeavtale - Konkurransegrunnlag for tjenestekjøp - del b
Side 4 av 22
? håndtering av brikkenøkler (kryptografiske nøkler).
? Registre informasjon om bl. a. Sikkerhetsrelatert utstyr benyttet i norske bompengeanlegg (utførelsen av registratorrollen).
? Kvalitetsoppfølging av sikkerheten.
¿ Revisjon/sertifisering av tilknyttede aktører.
Leverandøren skal etablere teknisk infrastruktur (rom i bygning, utstyr og programvare) og applikasjoner/brukergrensesnitt for å kunne levere tjenestene. Statens vegvesen vil stille til rådighet et ikt-system for nøkkelhåndteringssystem kms (Key Management System) som ttp-tjenesteyteren skal benytte for å utføre sine tjenester. Teknisk drift og vedlikehold på dette ikt-systemet er en del av leveransen.
Fra kontrakten signeres og frem til 3. September 2013 er det en oppstartsperiode, deretter skal selve tjenesten utføres i perioden 3. September 2013 til 3. September 2015. Oppdragsgiver har opsjon på å forlenge avtalen med 1 + 1 år slik at avtalen maksimalt kan vare frem til 3. September 2017.
Tidsplan er beskrevet nærmere i ttp-Krav til Driftsavtalen kapittel 2. 4. 3.
Kontrakten er en rammeavtale som inngås med én leverandør. Kontraktens pris har en fast del i tillegg til enhetspriser for utførte tjenester.
nærmere beskrivelse av anskaffelsen fremgår av Konkurransegrunnlagets del d? Beskrivelse/Kravspesifikasjon.
Anbud id:
234362
-
Sted:Oslo
-
Registrert:Torsdag 31. Januar 2013
Er du interessert i dette oppdraget?