Combined Shape Group 13 Combined Shape anbudstorget_logo Group 2 Group 6 Path 2 shutterstock_584449174 Shape

Bedriftsrådgivning, IT/Web og Support i Oslo

Formidlede anbud
  • 0
    Siste år
  • 0
    Siste 3 mnd
  • 0
    Aktive nå
Oslo
Avsluttet

Rammeavtale for kjøp av kommunikasjonstjenester

Varierte kommunikasjonsbehov:
Difi har mange ulike kommunikasjonsbehov og -prosjekter, med ulike størrelser, målgrupper og tidsperspektiv. Vi kan ha behov for kommunikasjonsbistand som kan settes inn når det er behov for ekstra ressurser. Dette kan for eksempel være generell kommunikasjonsrådgivning, støtte, utvikling og gjennomføring av kampanjer, rådgivning ved krisehåndtering, eller bistand til å utvikle ulike kommunikasjonstiltak eller prosjekter.
Leverandøren skal ha god kompetanse og erfaring i kommunikasjonstjenester og skal kunne tilby kompetanse på minimum følgende fagområder:
--Strategisk kommunikasjonsrådgivning, inkludert kommunikasjonsstrategi, kommunikasjonsplaner, pr-rådgiving og målgruppeanalyse
--Redaksjonelle tjenester og budskapsutvikling
--Klart språk
--Medierådgiving og krisekommunikasjon
--Presentasjoner
--Digital kommunikasjon
--Sosiale medier
--Design
--Visuelle virkemidler som videoer, illustrasjoner og modeller
--Rapporter og årsrapporter
--Universell utforming
--Trykking og produksjon av ulike kommunikasjonsvirkemidler
Design og visuell kommunikasjon:
Difi har som ambisjon å kommunisere visuelt i større grad. Det betyr at flere oppdrag og delleveranser vil handle om illustrasjoner, videoer eller andre pedagogiske fremstillinger. i designoppdrag forventer vi at leverandøren kan levere design og ulike produksjoner til alle kommunikasjonsflater, også digitale.
Klarspråk og universell utforming:
i Difi er klarspråk og universell utforming i alle våre kommunikasjonstiltak en selvfølge. Vi forventer at alle våre leverandører har kompetanse på klarspråk og universell utforming.
Samarbeid på tvers:
Vi forutsetter at leverandørene er innstilt på fleksible samarbeidsformer, primært med Difis egne kommunikasjonsressurser, men også med andre leverandører Difi benytter seg av om det er hensiktsmessig. Vi har avtaler med leverandører innen blant annet streaming, ux/webrådgivning og oversettelse/språkvask, som det kan bli aktuelt å samarbeide med i noen prosjekter.
Gjennomføring:
Kommunikasjonsavdelingen har hovedansvaret for anskaffelsen og rammeavtalen. Kommunikasjonsavdelingen er involvert i alle bestillinger og oppdrag under rammeavtalen, men store deler av arbeidet kan foregå mellom leverandøren og Difis fagressurser. Hele Difi kan benytte seg av rammeavtalen.
Oppdrag skal alltid ha en brief som beskriver behovet, og vi ønsker å utfordre leverandøren til å finne den beste løsningen på behovet. Vi ønsker vanligvis en debrief med beskrivelse av oppdragsforståelse og løsningsforslag i retur. Vi jobber gjerne sammen med leverandørene for å spisse oppdraget og utvikle løsningsforslaget når det er ønskelig og nødvendig.
De fleste oppdrag som rammeavtalen vil dekke, skal løse et definert kommunikasjonsbehov hvor løsningen ikke er gitt på forhånd. Leverandørene skal altså omsette kommunikasjonsbehovet til innovative, smarte og brukervennlige kommunikasjonsløsninger som bidrar til at Difi når sine strategiske mål på en kostnadseffektiv måte. De aller fleste oppdrag og leveranser vil kreve at leverandøren setter sammen ulik kompetanse, som rådgivning, design, redaksjonelle tjenester, prosjektledelse og kompetanse på ulike kommunikasjonskanaler og -flater. Derfor er det ikke formålstjenlig å dele opp rammeavtalen i flere delkontrakter.
Anbud id:
483365
  • Sted:
    Oslo
  • Registrert:
    Fredag 25. August 2017