Rammeavtale for planlegging og prosjektering av vei, gate- og byromsprosjekter for Bymiljøetaten - Med delkontrakter
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
Rammeavtale for planlegging og prosjektering av vei, gate- og byromsprosjekter for Bymiljøetaten - Med delkontrakter
Ny rammeavtale vil omfatte oppdrag som utarbeidelse av konseptvalgutredning (kvu), detalj- og reguleringsplaner inkludert konsekvensutredning, samt byggeplaner og funksjonsbeskrivelser i forbindelse med totalentrepriser, for konkrete vei, gate- og byromprosjekter.
Eksempler på oppdrag kan være utredninger i tidlig fase, områdeplanlegging i byutviklingsområder, forprosjekt, reguleringsplan og prosjektering av veier, gater, gang- og sykkelveier, turveier, torg og møteplasser, grøntarealer, fortau, støttemurer, bruer, kryssutforming, rundkjøringer og diverse trafikksikkerhetstiltak.
Rammeavtalen vil også inkludere støyutredninger og prosjektering/rådgiving for støyskjerm og fasadetiltak. Beplantning, og grøntanlegg, landskapsutforming og estetikk, belysning, overvannsproblematikk og teknisk infrastruktur vil ofte være del av oppdragene. Det kan også være aktuelt med trafikkanalyser, trafikkmodeller og kapasitetsberegninger i forbindelse med vei- og gateprosjekter.
rådgiver skal ha god kompetanse innenfor byggherreforskriften og bidra inn i utarbeidelse av Byggherrens sha, hvor rådgiver normalt har rollen som «koordinator prosjektering» (kp). rådgiver må normalt være ansvarlig søker i forbindelse med byggesøknad. Det kan også være aktuelt med bestilling av uavhengig kontroll som del av rammeavtalen.
Oppdragsgiveren har som intensjon å inngå en rammeavtale med 4 - 6 leverandører. Det stilles krav til at leverandøren tilbyr personell fra alle fagdisipliner som er nødvendig for å levere komplette vei, gate- og byromsprosjekter, enten i eget firma eller gjennom underleverandør
Omfanget av avrop på rammeavtalen antas årlig å beløpe seg til ca. 75 millioner kroner.
Summen er kun et estimat og er ikke bindende for oppdragsgiver. Det presiseres at tallene kun er anslag og at faktisk volum vil kunne variere fra år til år.
Leverandørene må være oppmerksom på at endringer i økonomiske – og/eller politiske rammebetingelser kan medføre at estimerte oppdrag kan økes eller reduseres.
Bymiljøetaten har egne rammeavtaler for innleie av prosjektledelse og byggeledere og slike oppdrag faller dermed utenfor denne rammeavtalen.
Bymiljøetaten har en egen rammeavtale for Prosjektering og rådgivning på byroms-, idretts-, park- og friområdeprosjekter og slike oppdrag faller normalt utenfor denne rammeavtale.
For byromsprosjekter kan man benytte begge rammeavtalene og det er opp til Bymiljøetaten å bestemme hvilken rammeavtale som skal benyttes.
Eksempler på oppdrag kan være utredninger i tidlig fase, områdeplanlegging i byutviklingsområder, forprosjekt, reguleringsplan og prosjektering av veier, gater, gang- og sykkelveier, turveier, torg og møteplasser, grøntarealer, fortau, støttemurer, bruer, kryssutforming, rundkjøringer og diverse trafikksikkerhetstiltak.
Rammeavtalen vil også inkludere støyutredninger og prosjektering/rådgiving for støyskjerm og fasadetiltak. Beplantning, og grøntanlegg, landskapsutforming og estetikk, belysning, overvannsproblematikk og teknisk infrastruktur vil ofte være del av oppdragene. Det kan også være aktuelt med trafikkanalyser, trafikkmodeller og kapasitetsberegninger i forbindelse med vei- og gateprosjekter.
rådgiver skal ha god kompetanse innenfor byggherreforskriften og bidra inn i utarbeidelse av Byggherrens sha, hvor rådgiver normalt har rollen som «koordinator prosjektering» (kp). rådgiver må normalt være ansvarlig søker i forbindelse med byggesøknad. Det kan også være aktuelt med bestilling av uavhengig kontroll som del av rammeavtalen.
Oppdragsgiveren har som intensjon å inngå en rammeavtale med 4 - 6 leverandører. Det stilles krav til at leverandøren tilbyr personell fra alle fagdisipliner som er nødvendig for å levere komplette vei, gate- og byromsprosjekter, enten i eget firma eller gjennom underleverandør
Omfanget av avrop på rammeavtalen antas årlig å beløpe seg til ca. 75 millioner kroner.
Summen er kun et estimat og er ikke bindende for oppdragsgiver. Det presiseres at tallene kun er anslag og at faktisk volum vil kunne variere fra år til år.
Leverandørene må være oppmerksom på at endringer i økonomiske – og/eller politiske rammebetingelser kan medføre at estimerte oppdrag kan økes eller reduseres.
Bymiljøetaten har egne rammeavtaler for innleie av prosjektledelse og byggeledere og slike oppdrag faller dermed utenfor denne rammeavtalen.
Bymiljøetaten har en egen rammeavtale for Prosjektering og rådgivning på byroms-, idretts-, park- og friområdeprosjekter og slike oppdrag faller normalt utenfor denne rammeavtale.
For byromsprosjekter kan man benytte begge rammeavtalene og det er opp til Bymiljøetaten å bestemme hvilken rammeavtale som skal benyttes.
Anbud id:
584824
-
Sted:
-
Registrert:Lørdag 18. Mai 2019
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
BiltransportPris på frakt av en Toyota Hiace (langversjon) kjørbar fra 4322 Sandnes til Trondheim
-
Trondheim
-
Søndag 26. Januar 2025
-
-
Frakt fra Eydehavn til VærøyTrenger å frakte et lite brukt kjøkken fra Eydehavn til værøy.
-
Værøy
-
Søndag 26. Januar 2025
-
-
Ny taklampe og bytte 15 strømuttakDra strømkabel og installere dimmer for ny taklampe. + Installere 15 jordade strømuttak och dra ca 50 meter kabel til sikringskap. Gammel bygård från 1890. Alla kablar festes utanpå veggen.
-
Oslo
-
Søndag 26. Januar 2025
-