Alarm og sikkerhet i Østfold
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Østfold
Avsluttet
Rammeavtale for teknisk drift av trygghetsalarmer og nøkkelbokser
Oppdraget
Oppdragsgiver skal inngå rammeavtale om teknisk drift av trygghetsalarmer med tilhørende utstyr, samt nøkkelboksordning.
Oppdraget omfatter alle deler av den tekniske driften trygghetsalarm- og nøkkelboksordningen, jf. Punkt 2. 3 nedenfor.
Utrykningene til brukere utføres av oppdragsgivers eget personell i hjemmetjenesten.
Alarmer med tilhørende utstyr skal kunne brukes sammen med eksisterende utstyr. Alternativt skal ny operatør selv bære kostnaden med utskifting av eksisterende alarmer med tilhørende utstyr.
Bakgrunn
i Drammen kommune benyttes trygghetsalarmer som ett av flere lavterskeltilbud til alle over 80 år, og som ønsker dette tilbudet. Dvs. At alle i denne aldersgruppen blir innvilget tjenesten uavhengig av funksjonsnivå.
For brukere under 80 år kan trygghetsalarm innvilges etter følgende kriterier:
? Sykdom eller tilstand som medfører akutt behov for hjelp
? Reell fare for fall
? Problemer knyttet til utrygghet og engstelse. Trygghetsalarm forutsetter at fasttelefon er installert, samt at hjemmesykepleien må få nøkkel til boligen. Tjenesten tildeles av Drammen kommunes kontor for tjenestetildeling.
Hjemmesykepleien i Drammen er organisert i 9 avdelinger. Det vil normalt være minst 4 ansatte i hver avdeling på vakt.
Kommunen har for noen brukere installert fallalarm knyttet til trygghetsalarmer. Det er også i enkelte tilfeller knyttet røykvarslere til trygghetsalarmer.
røykvarslere skal styres direkte til 110 sentralen.
Alarmmottak ligger i hjemmesykepleien hos oppdragsgiver, men den tekniske driften av alarmtjenesten utføres av tjenesteleverandør (operatør).
Oppdragets omfang
? Drift av alarmsentral som mottar, og automatisk viderebefordrer, alarmoppkall fra brukere til hjemmetjenesten.
? Innkjøp, service og lagerhold av utstyr på oppdragsivers vegne.
? Installere og avinstallere alarmer, nøkkelbokser, røykvarslere og eventuelle fallalarmer som er knyttet til trygghetsalarmene eller trygghetsalarmtjenesten, samt utdeling av bærbare alarmsendere.
? Opplæring av bruker og eventuelt pårørende i bruken av utstyret.
? Funksjonskontroll og vedlikehold av teknisk utstyr knyttet til tjenesten
? nøkkeladministrasjon
? Registrering og rapportering av statistisk informasjon
Oppdragsgiver skal inngå rammeavtale om teknisk drift av trygghetsalarmer med tilhørende utstyr, samt nøkkelboksordning.
Oppdraget omfatter alle deler av den tekniske driften trygghetsalarm- og nøkkelboksordningen, jf. Punkt 2. 3 nedenfor.
Utrykningene til brukere utføres av oppdragsgivers eget personell i hjemmetjenesten.
Alarmer med tilhørende utstyr skal kunne brukes sammen med eksisterende utstyr. Alternativt skal ny operatør selv bære kostnaden med utskifting av eksisterende alarmer med tilhørende utstyr.
Bakgrunn
i Drammen kommune benyttes trygghetsalarmer som ett av flere lavterskeltilbud til alle over 80 år, og som ønsker dette tilbudet. Dvs. At alle i denne aldersgruppen blir innvilget tjenesten uavhengig av funksjonsnivå.
For brukere under 80 år kan trygghetsalarm innvilges etter følgende kriterier:
? Sykdom eller tilstand som medfører akutt behov for hjelp
? Reell fare for fall
? Problemer knyttet til utrygghet og engstelse. Trygghetsalarm forutsetter at fasttelefon er installert, samt at hjemmesykepleien må få nøkkel til boligen. Tjenesten tildeles av Drammen kommunes kontor for tjenestetildeling.
Hjemmesykepleien i Drammen er organisert i 9 avdelinger. Det vil normalt være minst 4 ansatte i hver avdeling på vakt.
Kommunen har for noen brukere installert fallalarm knyttet til trygghetsalarmer. Det er også i enkelte tilfeller knyttet røykvarslere til trygghetsalarmer.
røykvarslere skal styres direkte til 110 sentralen.
Alarmmottak ligger i hjemmesykepleien hos oppdragsgiver, men den tekniske driften av alarmtjenesten utføres av tjenesteleverandør (operatør).
Oppdragets omfang
? Drift av alarmsentral som mottar, og automatisk viderebefordrer, alarmoppkall fra brukere til hjemmetjenesten.
? Innkjøp, service og lagerhold av utstyr på oppdragsivers vegne.
? Installere og avinstallere alarmer, nøkkelbokser, røykvarslere og eventuelle fallalarmer som er knyttet til trygghetsalarmene eller trygghetsalarmtjenesten, samt utdeling av bærbare alarmsendere.
? Opplæring av bruker og eventuelt pårørende i bruken av utstyret.
? Funksjonskontroll og vedlikehold av teknisk utstyr knyttet til tjenesten
? nøkkeladministrasjon
? Registrering og rapportering av statistisk informasjon
Anbud id:
176901
-
Sted:Drammen
-
Registrert:Onsdag 14. Desember 2011
Er du interessert i dette oppdraget?