IT/Web og Support i Oslo
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Rammeavtale for vedlikehold og kjøp av BMC Helix (tidligere Remedy) programvare «eller tilsvarende»
Formålet med denne anskaffelsen er å etablere en ikke-eksklusiv rammeavtale med én leverandør for å dekke forsvarssektorens samlede behov for vedlikehold og support på eksisterende service management løsninger, basert på bmc helix (tidligere remedy) «eller tilsvarende». Anskaffelsen skal også sikre migrering av "myit digital workplace" til "bmc helix digital workplace advanced" "eller tilsvarende". i tillegg inkluderer anskaffelsen mulighet for nykjøp av ytterligere lisenser av nevnte programvare «eller tilsvarende» ved behov. Forsvarssektorens service management løsninger basert på bmc helix (remedy) har pr. i dag ca. 4000 brukere i form av saksbehandlere som betjener ca. 20. 000 sluttbrukere i forsvarssektoren innenfor ulike prosesser/områder. i tillegg til å være en service management løsning som understøtter prosesser som incident management, problem management, change management, configuration management, release management og service level management, benyttes bmc helix (remedy) programvare også innenfor bestilling/kundeoppfølging av regionale støttefunksjoner (for eksempel forpleining), samt hendelsesrapportering for fly i luftforsvaret. Oppdragsgiver har en rekke programvarelisenser for programvare fra bmc helix (remedy), og ønsker derfor en leverandør som kan levere både programvarevedlikehold til eksisterende produktportefølje, samt ytterligere kompletterende lisenser ved behov. Det vises til "2. 1. 2 - del 2 - ssa r vedlegg 1 - kravspesifikasjon" for nærmere angivelse av anskaffelsens omfang. Rammeavtalens varighet vil være 2 år. Oppdragsgiver skal ha opsjon på forlengelse av rammeavtalen opptil to (2) ganger på ett (1) år, totalt i ytterligere 2 år. Avtalens maksimale varighet inkludert opsjoner vil være 4 år.
-
Registrert:Mandag 6. Mars 2023