IT/Web og Support i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
Rammeavtale Kjøp av vedlikeholds- og rådgivningstjenester for ivaretagelse av TTP-rollen i AutoPASS
Oppdragsgiver ønsker tilbud på levering av vedlikeholds- og rådgivningstjenester relatert til ikt-sikkerhet for håndtering av kryptografiske nøkler i forvaltningen av elektronisk bompengebetaling i Norge (AutoPASS). Rollen som forvalter av kryptografiske nøkler i AutoPASS kalles ttp-rollen (Rollen som tiltrodd tredjepart) som navnet tilsier skal det være en uavhengig rolle som ivaretar tilliten til at kryptografiske nøkler blir forvaltet på en hensiktsmessig måte. Formålet med anskaffelsen er: Anskaffe en leverandør som kan sikre ivaretagelsen av ttp-rollen fremover. Anskaffelsen er delt opp to deler/arbeidsområder. Begge delene er obligatoriske ved levering av tilbud. Arbeidsområde a går på systemforvalting og drift og en arbeidsområde b som går på faglig bistand på sikkerhet i utøvelse av ttp-rollen. For Arbeidsområde a vil Statens vegvesen stille til rådighet et ikt-system for nøkkelhåndtering (kalt kms). Leverandøren vil få opplæring i systemet og arbeidsprosesser knyttet til systemet for å kunne utføre jobben med forvaltning av (info fjernet) om systemet: kms er skrevet i Java og er et offline system som kun utveksler informasjon ved hjelp av manuelle prosesser og usb lagringsenheter. kms skal kun være i bruk til konkrete arbeidsprosesser anslagsvis en gang pr. måned. Utenom bruk skal kms maskinen være avslått og trygt nedlåst i en safe. Leverandøren vil også være ansvarlig for videreutvikle programvaren for kms i forhold til eksisterende teknologi. Leverandøren vil få tilgang til kildekode og dokumentasjon «as-is» for eksisterende kms. Dette må leverandøren benytte som utgangspunkt for vedlikehold og videreutvikling. Arbeidsområde b går på faglig bistand på sikkerhet/revisjon. Hovedsakelig i forhold til å følge opp utstyrsleverandører til AutoPASS. Det forventes at utstyrsleverandører til AutoPASS bruker egne tekniske systemer for nøkkelhåndtering. Den faglige bistanden skal så kunne gi oppdragsgiver en tillit til at utstyrsleverandørene behandler kryptografiske nøkler på et tilstrekkelig sikker måte. Avtalens omfang er: 1) Avtaleperioden er 2 år regnet fra kontraktsignering med mulighet for å forlenge rammeavtalen med 1 + 1 år, slik at total mulig avtalelengde blir 4 år. Innenfor avtaleperioden kan det bli tegnet avrop på avtaler, disse avtalene følger Statens standardavtaler, ssa-b og ssa-v. Opsjoner på arbeidsområder: 2) Drift av ftp server. 3) Arbeidsområde b. Innløsning av opsjoner på arbeidsområder, må gjøres innen 1 måned etter kontraktsignering, etter den tid vil de respektive arbeidsområdene enten være del av rammekontrakten eller falle utenfor rammekontrakten. Antall leverandører: For denne anskaffelsen vil det bli inngått kontrakt med 1 leverandør. nærmere beskrivelse av anskaffelsen fremgår av Konkurransegrunnlagets bilag v og b “Beskrivelse/Kravspesifikasjon”.
Anbud id:
382711
-
Sted:Oslo
-
Registrert:Onsdag 28. Oktober 2015
Er du interessert i dette oppdraget?