Rammeavtale på kjøp av juridiske tjenester
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
Rammeavtale på kjøp av juridiske tjenester
Oppdragsgiver ønsker tilbud på levering av juridiske tjenester med hovedvekt på offentlige anskaffelser. Områder hvor det også kan bli behov for noe bistand er: •Kontraktsrett, bl. a. ikt-kontrakter, etc. •Immaterialrett •Statsstøtte •Annet Listen over områder er ikke uttømmende og avtalen vil derfor kunne omfatte bistand innenfor andre rettsområder etter behov. Oppdragene og bistanden antas å ville kunne ha ulik karakter og omfang. Det er aktuelt med både mindre avrop i form av generell rådgivning, utarbeidelse av notater, utarbeidelse av spesifikke dokumenter (som for eksempel kontrakter), samt større utredningsoppdrag og bistand i forhandlinger. Det vil også kunne være aktuelt med noe kurs og opplæringsvirksomhet for Oppdragsgivers ansatte. Oppdragsgiver har interne jurister som vanligvis løser juridiske problemstillinger knyttet til Vegdirektoratets oppgaver. i noen tilfeller vil det imidlertid være behov for ekstern juridisk bistand og rådgivning som supplement. Omfanget vil variere ut i fra tilfang av saker, tilgjengelige ressurser og kompetanse internt, samt intern arbeidsbelastning, fravær og permisjoner. Formålet med anskaffelsen er: Tidligere har Vegdirektoratet selv utført bistand til juridisk rådgivning innen offentlige anskaffelser. Dette vil vi fortsette med, men vi har imidlertid sett at vi trenger bistand til juridisk rådgivning hvor vi ikke selv kan utføre arbeidet internt. Oppdragsgiver har egne jurister på området for offentlige anskaffelser. Men som følge av kapasitetsutfordringer i noen perioder, kan det være ønskelig med bistand som kan ytes på kort varsel. Dersom ikke Leverandøren har mulighet til bistand på relativ kort varsel i disse periodene, forbeholder Oppdragsgiver seg retten til å kunne gå utenfor rammeavtalen og anskaffe den aktuelle tjenesten fra andre leverandører. Avtalens omfang er: Omfanget av avtalen er usikkert. Årsaken er at det ikke finnes erfaringstall fra de seinere år fordi vi aldri har hatt en rammeavtale på juridiske tjenester for Vegdirektoratet. Vi har imidlertid en maksimal budsjettramme for 2014 på kr 500 000, -. Hva som blir budsjettrammen for de påfølgende årene vet vi enda ikke. Avtaleperioden er 1 år regnet fra dato da begge parter signerte kontrakten. Oppdragsgiver har opsjon på å forlenge avtalen med 1+1+1 år, slik at total mulig avtalelengde blir 4 år. Antall leverandører: For denne anskaffelsen vil det bli inngått kontrakt med 1 leverandør.
Anbud id:
336901
-
Sted:
-
Registrert:Lørdag 6. Desember 2014
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
Kranbil HaslumHei. Trenger kranbil til løft opp på tak 4 Etg bygg. Skal legge membran på blokker i Burudveien Haslum. Trolig April. 5 turer. Ca 40 løft totalt.
-
Bærum
-
Fredag 3. Januar 2025
-
-
Vaske ved overtakelse av leilighetVi har en 53cm2 leiliget som må vaskes ned før en overtakelse. Leiligheten har stue, bad og soverom. i tillegg har vi veranda hvor døren er glass. Glasset + andre vinduer må også vaskes. må gjøres se...
-
Tromsø
-
Fredag 3. Januar 2025
-
-
Bytte av vinduer, 8 stykkBytte og ny listing av 8 stykk vinduer. 2. Etg: 3 vinduer, a 100 x 100 og 2 vinduer a 100 x 120. 1. Etg: 2 vinduer, a 115 x 145 og 1 vindu a 115 x 120
-
Sola
-
Fredag 3. Januar 2025
-
-
Frakte 8 spisestuestoler fra Bergensområdet til TrondheimJeg skulle gjerne fått fraktet 8 stiler fra 5914 Isdalstø til 7035 Trondheim. Solene er gamle spisestuestoler og i teak. Stolene kan hentes med en gang. De kan stables - men det vet kanskje dere best...
-
Trondheim
-
Fredag 3. Januar 2025
-
-
Frakt stallinnredning fra Skien til Øygarden (Hordaland)Elementer til bokser for hest. Består av 4 faste sidevegger (høyde 219 cm og bredde 240) og fronter med skyvedører (høyde 219 cm og bredde 180 cm). følger også 3 stallvindu gitter 100x120. Transport f...
-
Øygarden
-
Fredag 3. Januar 2025
-