Rammeavtale på kjøp av læremidler, bøker og faglitteratur i Trøndelag
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Trøndelag
Avsluttet
Rammeavtale på kjøp av læremidler, bøker og faglitteratur
Anskaffelsen omfatter en rammeavtale for levering av læremidler, bøker og faglitteratur til Kommunene; Levanger, Verdal, Inderøy og Steinkjer, Verran. Snåsa kommune har opsjon på å tiltre avtalen.
Anskaffelsen
Anskaffelsen omfatter en rammeavtale for levering av læremidler og fagliteratur for grunnskole, sfo, barnehager og voksenopplæring, men også for de ulike fagprofesjonene i kommunene. Anskaffelsen har som formål er å sikre at oppdragsgiver i henhold til gjeldende regelverk, oppnår et kostnadseffektiv og rasjonelt innkjøp, og forbruk av læremidler samt forenkle innkjøpene, og oppnå en bedre totaløkonomi.
Ved valg av leverandør forutsettes det at leverandøren har kapasitet til å dekke oppdragsgivers behov på en tilfredsstillende måte. Det forutsettes at oppdragsgiver blir en prioritert kunde for den leverandøren det blir inngått avtale med.
Anskaffelsen er delt opp i følgende produktgrupper:
Produktgruppe 1: Trykte og digitale bøker for skole og barnehage - lærebøker, engangsbøker, arbeidsbøker, lærerveiledninger, oppgavehefter, fasit, og kopieringsoriginaler til disse bøkene, samt digitale og trykte læringsressurser som er en del av, eller supplement til, det aktuelle læreverket.
Produktgruppe 2: Fagbøker og lærebøker i henhold til bokavtalen (bokgruppe 2).
Produktgruppe 3: bøker i bokgruppene 3-9 i henhold til bokavtalen (sakprosa, skjønnlitteratur, billigbøker, verk, kommisjonsbøker, lover, forskningsrapporter og lignende samt lydbøker, e-bøker og elektroniske innholdsprodukter, annen litteratur).
Produktgruppe 4: Pedagogisk konkretiseringsmateriell (ikke leker eller formingsmateriell) og læremidler som gir mulighet til mangfold i læringsstiler og differensiering.
Opsjon:
Digitale læremidler som ikke faller under gruppe 1, det vil si som ikke er spesifikt knyttet til et læreverk, men er knyttet til arbeidet med kompetansemål i fag. Herunder e-bøker, nettjenester og fullverdige digitale læremidler (listen er ikke uttømmende).
Digitale læremidler er i dag et vidt begrep i utdanningssektoren. Et digitalt læremiddel kan f. Eks være en tilleggsressurs til de trykte læreverkene. Denne type komponenter kan enten være vedlagt læreboken og inkludert i bokens pris, ha en henvisning til forlagets tilhørende gratis nettsted, eller selges som elev- og/eller lærerlisens til en gitt pris. Et digitalt læremiddel kan også være frittstående produkter som f. Eks. Digitale ordbøker, talesynteser, e-bøker / digitale lærebøker og tavleressurser. Man bruker også begrepet digitale læremidler når man snakker om elektroniske lærerveiledninger og øvrige digitale ressurser som benyttes i norske skoler.
Utviklingen på dette området går raskt, Leverandør må kunne tilby bøker og læremidler som omhandler og benytter oppdatert informasjons-og kommunikkasjonsteknologi.
Tilbyderne bør inngi tilbud på disse digitale læremidlene, men det vil være en opsjon for oppdragsgiver hvorvidt man vil inngå avtale for kjøp av disse. Det vil ikke bli evaluert på denne del av tjenesten, og avtale om digitale læremidler kan eventuelt inngås med leverandøren som tilbys kontrakten. For digitale læremidler skal produktutvalg, priser, rabatter og eventuelle løsninger for lisenshåndtering og administrasjon av de digitale læremidlene beskrives.
Se del 2 kravspesifikasjon for mer informasjon.
Anskaffelsen
Anskaffelsen omfatter en rammeavtale for levering av læremidler og fagliteratur for grunnskole, sfo, barnehager og voksenopplæring, men også for de ulike fagprofesjonene i kommunene. Anskaffelsen har som formål er å sikre at oppdragsgiver i henhold til gjeldende regelverk, oppnår et kostnadseffektiv og rasjonelt innkjøp, og forbruk av læremidler samt forenkle innkjøpene, og oppnå en bedre totaløkonomi.
Ved valg av leverandør forutsettes det at leverandøren har kapasitet til å dekke oppdragsgivers behov på en tilfredsstillende måte. Det forutsettes at oppdragsgiver blir en prioritert kunde for den leverandøren det blir inngått avtale med.
Anskaffelsen er delt opp i følgende produktgrupper:
Produktgruppe 1: Trykte og digitale bøker for skole og barnehage - lærebøker, engangsbøker, arbeidsbøker, lærerveiledninger, oppgavehefter, fasit, og kopieringsoriginaler til disse bøkene, samt digitale og trykte læringsressurser som er en del av, eller supplement til, det aktuelle læreverket.
Produktgruppe 2: Fagbøker og lærebøker i henhold til bokavtalen (bokgruppe 2).
Produktgruppe 3: bøker i bokgruppene 3-9 i henhold til bokavtalen (sakprosa, skjønnlitteratur, billigbøker, verk, kommisjonsbøker, lover, forskningsrapporter og lignende samt lydbøker, e-bøker og elektroniske innholdsprodukter, annen litteratur).
Produktgruppe 4: Pedagogisk konkretiseringsmateriell (ikke leker eller formingsmateriell) og læremidler som gir mulighet til mangfold i læringsstiler og differensiering.
Opsjon:
Digitale læremidler som ikke faller under gruppe 1, det vil si som ikke er spesifikt knyttet til et læreverk, men er knyttet til arbeidet med kompetansemål i fag. Herunder e-bøker, nettjenester og fullverdige digitale læremidler (listen er ikke uttømmende).
Digitale læremidler er i dag et vidt begrep i utdanningssektoren. Et digitalt læremiddel kan f. Eks være en tilleggsressurs til de trykte læreverkene. Denne type komponenter kan enten være vedlagt læreboken og inkludert i bokens pris, ha en henvisning til forlagets tilhørende gratis nettsted, eller selges som elev- og/eller lærerlisens til en gitt pris. Et digitalt læremiddel kan også være frittstående produkter som f. Eks. Digitale ordbøker, talesynteser, e-bøker / digitale lærebøker og tavleressurser. Man bruker også begrepet digitale læremidler når man snakker om elektroniske lærerveiledninger og øvrige digitale ressurser som benyttes i norske skoler.
Utviklingen på dette området går raskt, Leverandør må kunne tilby bøker og læremidler som omhandler og benytter oppdatert informasjons-og kommunikkasjonsteknologi.
Tilbyderne bør inngi tilbud på disse digitale læremidlene, men det vil være en opsjon for oppdragsgiver hvorvidt man vil inngå avtale for kjøp av disse. Det vil ikke bli evaluert på denne del av tjenesten, og avtale om digitale læremidler kan eventuelt inngås med leverandøren som tilbys kontrakten. For digitale læremidler skal produktutvalg, priser, rabatter og eventuelle løsninger for lisenshåndtering og administrasjon av de digitale læremidlene beskrives.
Se del 2 kravspesifikasjon for mer informasjon.
Anbud id:
549981
-
Sted:Levanger
-
Registrert:Fredag 5. Oktober 2018
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Trøndelag
6 anbud
-
Pusse/slette ut pipeEtter fjerning av åpen peis er det ønskelig å pusse og få en slett pipe samt. Tette røykrør der peisen har stått.
-
Levanger
-
Tirsdag 19. November 2024
-
-
Full vask av sokkelHei. Pga ulike helseutfordringer så er det blitt vanskelig å komme ovenpå med husvask. Ønsker noen som kommer å vasker ned hele sokkelen, da inkludert vinduer og vegger etc. Som en flyttevask.
-
Levanger
-
Fredag 15. November 2024
-
-
Service varmeanleggØnsker utført service på varmeanlegget i huset. Luft til vann-pumpe m. m.
-
Levanger
-
Søndag 10. November 2024
-
-
Transport av spisebordTransport av spisebord fra 7602 Levanger til 3186 Horten. Bordet har følgende mål: Lengde 2, 75, med klaffer 3, 65 Bredde 100 høyde 76 Vekt ca 280 kg
-
Horten
-
Søndag 10. November 2024
-