Combined Shape Group 13 Combined Shape anbudstorget_logo Group 2 Group 6 Path 2 shutterstock_584449174 Shape

Betong, Elektriker, Entreprenør, Maskinentreprenør, Stålarbeider i Rogaland

Formidlede anbud
  • 0
    Siste år
  • 0
    Siste 3 mnd
  • 0
    Aktive nå
Rogaland
Avsluttet

Rv.13 Ferjekaiene Hjelmeland og Nesvik

Det skal bygges nye doble ferjepirer på Hjelmeland og Nesvik med nødvendig infrastruktur på kaiområdet på land. på begge kaiene skal det legges til rette for el-lading av ferjene. på Nesvik skal sprenges det ut ca. 17 000 faste kubikk som skal fraktes over og benyttes i fylling på Hjelmeland. Det skal også bygges ny hurtigbåtkai på Nesvik. Dagens ferjedrift skal opprettholdes i hele byggeperioden. Ferjesambandet Hjelmeland- Nesvik- Skipavik er en del av riksvegsambandet og krysser Hjelmelandsfjorden og Ombofjorden. Stortingsmelding 25 (2015-2016) legger opp til at alle ferjestrekninger, der dette er mulig og kan gjennomføres, elektrifiseres innen 2030. Dette sambandet er utpekt som et utviklingsprosjekt for hydrogen-elektrisk ferjedrift. Prosjektet er basert på reguleringsplanene R170 «Sande Ferjekai – Rv. 13 – Hjelmeland, gnr. 62 bnr. 20 m. Fl» og R171 «Nesvik Ferjekai – Rv. 13 – Nesvik, gnr. 19 bnr. 20, 21 m. Fl» med tilhørende reguleringsbestemmelser. Prosjektet skal gjennomføres tegningsbasert. Nytt kaianlegg må være ferdig bygget til neste ferjekontrakt innføres 1. Mars 2021. Ferjepiren på Skipavik skal brukes slik den ligger i dag.
Anbud id:
587782
  • Sted:
    Hjelmeland
  • Registrert:
    Lørdag 1. Juni 2019