Samhandlingsplattform med økosystem for applikasjoner til bruk i kommunale helse- og omsorgsstjenester - Med delkontrakter
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Avsluttet
Samhandlingsplattform med økosystem for applikasjoner til bruk i kommunale helse- og omsorgsstjenester - Med delkontrakter
Løsningen skal understøtte sanntids informasjonsflyt i samhandlingssløyfer og pasientoverganger mellom de ulike tjenesteområdene innen helse og omsorg. Den skal også understøtte oppfølging av pasienter innenfor det enkelte tjenesteområde, og gi tjenesteutøver oversikt over spesielle behov for oppfølging og kvalitativ støtte. Det skal være mulig å konfigurere opp løsningen for å tilpasse ulike tjenestesteders individuelle behov, uten nedetid og med høy sikkerhet.
løsningen skal eksempelvis benyttes ved både tjenestekontor, døgnbaserte enheter og hjemmebaserte enheter. De forskjellige virksomhetsområdene som er aktuelle for denne anskaffelsen er ulikt organisert innenfor tjenesteområder. Alle fagområder som utfører disse tjenestene, har behov for oversikt over sine pasienter, status på pasientflyt i tilhørende arbeidsprosesser, og tilgang på ulike ressurser og relevant informasjon. Det er særlig innen områder, hvor man har behov for å kommunisere mellom enhetene, samt dele styringsdata for daglig drift, at det største potensialet for effektivisering ligger. Det er ulike behov ved de ulike tjenestedene og på tvers av virksomheter, og det er viktig å ta høyde for at tjenestene alltid vil være i kontinuerlig utvikling. Informasjonen som fremstilles må kunne begrenses mest mulig for å ha mest mulig relevant informasjonsinnhold ut fra den ansattes behov. løsningen skal være i henhold til enhver tid gjeldende personvernlovgivning. Der det er relevant, skal også tilgang til informasjonsinnholdet kunne være tidsbestemt basert på pasientoverganger
løsningens fleksibilitet for dette og fremtidig utvikling av tjenester er derfor sentralt. Systemet må derfor ha høy grad av fleksibilitet, og være enkelt å administrere for bydelens systemadministrator.
De viktigste behovene som skal dekkes av anskaffelsen er:
-Risikokartlegging og presentasjon av sluttskår
-Understøtte sanntids informasjonsflyt i samhandlingssløyfer og pasientoverganger mellom de ulike tjenesteområdene
-Understøtte oppfølging av pasienter innenfor det enkelte tjenesteområde, og gi tjenesteutøver oversikt over spesielle behov for oppfølging og kvalitativ støtte.
-Registrere og konsumere informasjon
-Sanntids Dashboard tilpasset hvert enkelt tjenestested, men mulighet for konfigurering uten nedetid
-håndtere meldinger/beskjeder innenfor og mellom tjenestesteder. Inkludert plo
-Tilpassede brukerflater for behov
-Rapporter som danner grunnlag for
-Ressursplanlegging (bemanning- og turnusplanlegging)
-Beslutningstøtte
-Oppfølging av tjenesten
-Rapporteringsbehov til ledelse
-Oversikt på trender og utvikling
-Styringsdata/nøkkeltall
-Samhandling om tilgang til informasjon om pasienter
-Kunne dele informasjon internt, mellom tjenester i Oslo kommune og med samarbeidende foretak
-Varsling om nye innsjekk i en tjeneste
-Støtte for tverrfaglig samarbeid og samarbeid med eksterne samhandlingsaktører
-Melding/varsling/oppdatering innenfor hver enkelt prosess, både innenfor og mellom tjenestesteder med visuell framstilling og kvittering. Gjelder også direkte fra en pasientrecord
-Sjekklister med pakkeforløp og kobling mot ansvarlig person
-Regelbaserte handlinger
-Tilpasset pakkeforløp
løsningen skal eksempelvis benyttes ved både tjenestekontor, døgnbaserte enheter og hjemmebaserte enheter. De forskjellige virksomhetsområdene som er aktuelle for denne anskaffelsen er ulikt organisert innenfor tjenesteområder. Alle fagområder som utfører disse tjenestene, har behov for oversikt over sine pasienter, status på pasientflyt i tilhørende arbeidsprosesser, og tilgang på ulike ressurser og relevant informasjon. Det er særlig innen områder, hvor man har behov for å kommunisere mellom enhetene, samt dele styringsdata for daglig drift, at det største potensialet for effektivisering ligger. Det er ulike behov ved de ulike tjenestedene og på tvers av virksomheter, og det er viktig å ta høyde for at tjenestene alltid vil være i kontinuerlig utvikling. Informasjonen som fremstilles må kunne begrenses mest mulig for å ha mest mulig relevant informasjonsinnhold ut fra den ansattes behov. løsningen skal være i henhold til enhver tid gjeldende personvernlovgivning. Der det er relevant, skal også tilgang til informasjonsinnholdet kunne være tidsbestemt basert på pasientoverganger
løsningens fleksibilitet for dette og fremtidig utvikling av tjenester er derfor sentralt. Systemet må derfor ha høy grad av fleksibilitet, og være enkelt å administrere for bydelens systemadministrator.
De viktigste behovene som skal dekkes av anskaffelsen er:
-Risikokartlegging og presentasjon av sluttskår
-Understøtte sanntids informasjonsflyt i samhandlingssløyfer og pasientoverganger mellom de ulike tjenesteområdene
-Understøtte oppfølging av pasienter innenfor det enkelte tjenesteområde, og gi tjenesteutøver oversikt over spesielle behov for oppfølging og kvalitativ støtte.
-Registrere og konsumere informasjon
-Sanntids Dashboard tilpasset hvert enkelt tjenestested, men mulighet for konfigurering uten nedetid
-håndtere meldinger/beskjeder innenfor og mellom tjenestesteder. Inkludert plo
-Tilpassede brukerflater for behov
-Rapporter som danner grunnlag for
-Ressursplanlegging (bemanning- og turnusplanlegging)
-Beslutningstøtte
-Oppfølging av tjenesten
-Rapporteringsbehov til ledelse
-Oversikt på trender og utvikling
-Styringsdata/nøkkeltall
-Samhandling om tilgang til informasjon om pasienter
-Kunne dele informasjon internt, mellom tjenester i Oslo kommune og med samarbeidende foretak
-Varsling om nye innsjekk i en tjeneste
-Støtte for tverrfaglig samarbeid og samarbeid med eksterne samhandlingsaktører
-Melding/varsling/oppdatering innenfor hver enkelt prosess, både innenfor og mellom tjenestesteder med visuell framstilling og kvittering. Gjelder også direkte fra en pasientrecord
-Sjekklister med pakkeforløp og kobling mot ansvarlig person
-Regelbaserte handlinger
-Tilpasset pakkeforløp
Anbud id:
712800
-
Sted:
-
Registrert:Onsdag 14. April 2021
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i
6 anbud
-
Løfte på plass boblebadKommer bil med (info fjernet). 1200 (info fjernet) løftes av bil og plasseres på platting 5 meter fra parkering. Trangt på plassen. bør befares.
-
Nord-Odal
-
Søndag 17. November 2024
-
-
Installere dieselvarmer i bilØnskelig med bistand til installering av dieselvarmer i lasterom på en varebil, Toyota SV56265. Ikke tiltenkt å installere den til tanken til bilen, men ha en ekstern dieseltank. Det er allerede ins...
-
Bergen
-
Tirsdag 19. November 2024
-
-
Prisforespørsel for camelon folie på bmw x5 og Ford ranger pickupHei hva koster camelon folie på en bmw x5. Eventuelt en Ford ranger pickup Mvh Leif.
-
Karmøy
-
Tirsdag 19. November 2024
-
-
Transport av møblerTrenger prisanslag på frakt av sofa samt spisebord m/6 stoler fra Tiller via Elgeseter til Mebonden i Selbu.
-
Trondheim
-
Tirsdag 19. November 2024
-
-
Plugge vannrør badI forbindelse med at jeg skal shine opp et bad, så trenger jeg hjelp fra en rørlegger til å plugge vannrør til toalett og servant.
-
Oslo
-
Tirsdag 22. Oktober 2024
-