Scenarier for fremtidens arbeidsliv i statlig tariffområde i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
Scenarier for fremtidens arbeidsliv i statlig tariffområde
Den partssammensatte ia-gruppen i staten har etablert et prosjekt som skal se på fremtidens rammebetingelser og arbeidsliv i statlig tariffområde. Ambisjonen er å ha gjennomført prosjektet innen utgangen av 2022. Som en del av prosjektet utlyser kmd et oppdrag om å fasilitere selve scenariodelen av prosjektet. på vegne av partene er kmd kontraktspart i avtalen.
Koronasituasjonen har utfordret måten vi jobber på. Det gjelder f. Eks. Bruk av hjemmekontor, nye kommunikasjons- og samarbeidsplattformer, regelverk (jf. Hjemmekontorforskriften, hms, mv.), timeføringer (fleksitidsavtalen), fjernledelse, digitalisering, mv. Det stilles også spørsmål om arbeidsplasskonsepter som f. Eks. åpent landskap, aktivitetsbasert arbeidsplass og arealnormer. Staten har også etablert fire pilotkommuner som skal teste ut en ny modell; "Statens Hus". i tillegg jobbes det med et rammeverk for "Stedsuavhengig arbeid" i staten.
Mye tyder på at ovennevnte utviklingstrekk også vil påvirke arbeidslivet når vi er tilbake i en normalsituasjon – uten en pandemi. Trepartssamarbeidet, topartssamarbeidet i staten og dfØ/Arbeidsgiverportalen har allerede satt i gang prosesser knyttet til regulering, praktisering og oppfølging av hjemmekontor, arbeidsmiljø og fjernledelse.
Som en del av det partsinitierte prosjektet om fremtidens rammebetingelser og arbeidsliv i statlig tariffområde utlyser kmd et oppdrag om å fasilitere selve scenariodelen av prosjektet. Leveranse skal bestå av følgende tre elementer:
1. Utarbeide en oppstartrapport som dokumenterer status og mulig utviklingstrekk på fremtidens arbeidsliv i statlig tariffområde.
2. Fasilitere en scenarioprosess på fremtidens arbeidsliv i statlig tariffområde gjennom kvalitative tilnærminger med partene i staten og faglige ressurspersoner.
3. Dokumentere oppdraget, rammebetingelser, drivkrefter og scenarioene i en sluttrapport.
Oppdraget skal gjennomføres i perioden fra kontraktsignering til 30. April 2022.
Anskaffelsens øvre økonomiske ramme er 1, 2 million kr. Ekskl. Mva inkl. Opsjon. Innenfor denne rammen har Oppdragsgiver satt av inntil 1 million ekskl. Mva. Til å gjennomføre selve Oppdraget inkl. Oppdragstakers gjennomføring/fasilitering av all datainnsamling/aktiviteter. Oppdragsgiver har videre satt av inntil 200. 000 kroner ekskl. Mva. Til en eventuell opsjon. Opsjonen skal i utgangspunktet brukes til å dekke kostnader knyttet til å arrangere workshops/dialogkonferanser o. l. Det kan f. Eks. være kostnader knyttet til leie av lokaler, forpleining og overnatting for deltakere. i tillegg kan det være aktuelt å dekke honorar til eksterne ressurspersoner som trekkes inn i workshops/dialogkonferanser. Det kan også være aktuelt å bruke opsjonen til å finansiere ytterligere formidling av rapporten digitalt/foredrag etter avsluttet oppdrag. Vi gjør oppmerksom på at Oppdragstakers planlegging av, og deltakelse i ev. Workshop/dialogkonferanser inngår i selve Oppdraget (dvs. Finansieres ikke gjennom opsjonen).
For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til kontrakt (Oppdragsgivers beskrivelse av oppdraget).
Koronasituasjonen har utfordret måten vi jobber på. Det gjelder f. Eks. Bruk av hjemmekontor, nye kommunikasjons- og samarbeidsplattformer, regelverk (jf. Hjemmekontorforskriften, hms, mv.), timeføringer (fleksitidsavtalen), fjernledelse, digitalisering, mv. Det stilles også spørsmål om arbeidsplasskonsepter som f. Eks. åpent landskap, aktivitetsbasert arbeidsplass og arealnormer. Staten har også etablert fire pilotkommuner som skal teste ut en ny modell; "Statens Hus". i tillegg jobbes det med et rammeverk for "Stedsuavhengig arbeid" i staten.
Mye tyder på at ovennevnte utviklingstrekk også vil påvirke arbeidslivet når vi er tilbake i en normalsituasjon – uten en pandemi. Trepartssamarbeidet, topartssamarbeidet i staten og dfØ/Arbeidsgiverportalen har allerede satt i gang prosesser knyttet til regulering, praktisering og oppfølging av hjemmekontor, arbeidsmiljø og fjernledelse.
Som en del av det partsinitierte prosjektet om fremtidens rammebetingelser og arbeidsliv i statlig tariffområde utlyser kmd et oppdrag om å fasilitere selve scenariodelen av prosjektet. Leveranse skal bestå av følgende tre elementer:
1. Utarbeide en oppstartrapport som dokumenterer status og mulig utviklingstrekk på fremtidens arbeidsliv i statlig tariffområde.
2. Fasilitere en scenarioprosess på fremtidens arbeidsliv i statlig tariffområde gjennom kvalitative tilnærminger med partene i staten og faglige ressurspersoner.
3. Dokumentere oppdraget, rammebetingelser, drivkrefter og scenarioene i en sluttrapport.
Oppdraget skal gjennomføres i perioden fra kontraktsignering til 30. April 2022.
Anskaffelsens øvre økonomiske ramme er 1, 2 million kr. Ekskl. Mva inkl. Opsjon. Innenfor denne rammen har Oppdragsgiver satt av inntil 1 million ekskl. Mva. Til å gjennomføre selve Oppdraget inkl. Oppdragstakers gjennomføring/fasilitering av all datainnsamling/aktiviteter. Oppdragsgiver har videre satt av inntil 200. 000 kroner ekskl. Mva. Til en eventuell opsjon. Opsjonen skal i utgangspunktet brukes til å dekke kostnader knyttet til å arrangere workshops/dialogkonferanser o. l. Det kan f. Eks. være kostnader knyttet til leie av lokaler, forpleining og overnatting for deltakere. i tillegg kan det være aktuelt å dekke honorar til eksterne ressurspersoner som trekkes inn i workshops/dialogkonferanser. Det kan også være aktuelt å bruke opsjonen til å finansiere ytterligere formidling av rapporten digitalt/foredrag etter avsluttet oppdrag. Vi gjør oppmerksom på at Oppdragstakers planlegging av, og deltakelse i ev. Workshop/dialogkonferanser inngår i selve Oppdraget (dvs. Finansieres ikke gjennom opsjonen).
For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til kontrakt (Oppdragsgivers beskrivelse av oppdraget).
Anbud id:
753761
-
Sted:Oslo
-
Registrert:Onsdag 15. September 2021
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Oslo
6 anbud
-
Montere stråleovn badVarmekablene har røket, og kan ikke repareres. Jeg ønsker å montere en stråle ovn på badet oppunder taket. Strømmen må hentes fra bryterpanelet på utsiden av døren. Som betyr å bore gjennom flisene p...
-
Oslo
-
Onsdag 22. Januar 2025
-
-
Transport av 3 steinplaterTransportoppdrag fredag 24 jan kl 12 3 steinplater med tykkelse 2 cm - 207x36 cm - 56x38 cm - 30x90 cm Hente: Lengrenn Naturstein, Rudssletta, 1351 Rud i bærum Levering: Trosterudveien, 0778 Oslo
-
Oslo
-
Tirsdag 21. Januar 2025
-
-
Frakt av 4 stoler fra Trondheim til OsloTrenger å frakte fire kjøkkenstoler fra Trondheim til Oslo. Stolene kan stables og tar ikke mye plass.
-
Oslo
-
Tirsdag 21. Januar 2025
-
-
Ny eller fikse dør til næringslokaleJeg har et næringslokale i Oslo sentrum hvor jeg ønsker å pusse opp eller bytte ut døren, helst til en som har samme fasong. Dette er for å unngå en søknadsprosess hos Plan- og bygningsetaten. Grunne...
-
Oslo
-
Tirsdag 21. Januar 2025
-
-
Bygge en lettveggBygge en lettvegg (ca 210cm lengde) i bolig, inkl innsetting av dørkarm/dør og lydisolasjon (feks glava).
-
Oslo
-
Tirsdag 21. Januar 2025
-