Scenarier for fremtidens arbeidsliv i statlig tariffområde i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
Scenarier for fremtidens arbeidsliv i statlig tariffområde
Den partssammensatte ia-gruppen i staten har etablert et prosjekt som skal se på fremtidens rammebetingelser og arbeidsliv i statlig tariffområde. Ambisjonen er å ha gjennomført prosjektet innen utgangen av 2022. Som en del av prosjektet utlyser kmd et oppdrag om å fasilitere selve scenariodelen av prosjektet. på vegne av partene er kmd kontraktspart i avtalen.
Koronasituasjonen har utfordret måten vi jobber på. Det gjelder f. Eks. Bruk av hjemmekontor, nye kommunikasjons- og samarbeidsplattformer, regelverk (jf. Hjemmekontorforskriften, hms, mv.), timeføringer (fleksitidsavtalen), fjernledelse, digitalisering, mv. Det stilles også spørsmål om arbeidsplasskonsepter som f. Eks. åpent landskap, aktivitetsbasert arbeidsplass og arealnormer. Staten har også etablert fire pilotkommuner som skal teste ut en ny modell; "Statens Hus". i tillegg jobbes det med et rammeverk for "Stedsuavhengig arbeid" i staten.
Mye tyder på at ovennevnte utviklingstrekk også vil påvirke arbeidslivet når vi er tilbake i en normalsituasjon – uten en pandemi. Trepartssamarbeidet, topartssamarbeidet i staten og dfØ/Arbeidsgiverportalen har allerede satt i gang prosesser knyttet til regulering, praktisering og oppfølging av hjemmekontor, arbeidsmiljø og fjernledelse.
Som en del av det partsinitierte prosjektet om fremtidens rammebetingelser og arbeidsliv i statlig tariffområde utlyser kmd et oppdrag om å fasilitere selve scenariodelen av prosjektet. Leveranse skal bestå av følgende tre elementer:
1. Utarbeide en oppstartrapport som dokumenterer status og mulig utviklingstrekk på fremtidens arbeidsliv i statlig tariffområde.
2. Fasilitere en scenarioprosess på fremtidens arbeidsliv i statlig tariffområde gjennom kvalitative tilnærminger med partene i staten og faglige ressurspersoner.
3. Dokumentere oppdraget, rammebetingelser, drivkrefter og scenarioene i en sluttrapport.
Oppdraget skal gjennomføres i perioden fra kontraktsignering til 30. April 2022.
Anskaffelsens øvre økonomiske ramme er 1, 2 million kr. Ekskl. Mva inkl. Opsjon. Innenfor denne rammen har Oppdragsgiver satt av inntil 1 million ekskl. Mva. Til å gjennomføre selve Oppdraget inkl. Oppdragstakers gjennomføring/fasilitering av all datainnsamling/aktiviteter. Oppdragsgiver har videre satt av inntil 200. 000 kroner ekskl. Mva. Til en eventuell opsjon. Opsjonen skal i utgangspunktet brukes til å dekke kostnader knyttet til å arrangere workshops/dialogkonferanser o. l. Det kan f. Eks. være kostnader knyttet til leie av lokaler, forpleining og overnatting for deltakere. i tillegg kan det være aktuelt å dekke honorar til eksterne ressurspersoner som trekkes inn i workshops/dialogkonferanser. Det kan også være aktuelt å bruke opsjonen til å finansiere ytterligere formidling av rapporten digitalt/foredrag etter avsluttet oppdrag. Vi gjør oppmerksom på at Oppdragstakers planlegging av, og deltakelse i ev. Workshop/dialogkonferanser inngår i selve Oppdraget (dvs. Finansieres ikke gjennom opsjonen).
For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til kontrakt (Oppdragsgivers beskrivelse av oppdraget).
Koronasituasjonen har utfordret måten vi jobber på. Det gjelder f. Eks. Bruk av hjemmekontor, nye kommunikasjons- og samarbeidsplattformer, regelverk (jf. Hjemmekontorforskriften, hms, mv.), timeføringer (fleksitidsavtalen), fjernledelse, digitalisering, mv. Det stilles også spørsmål om arbeidsplasskonsepter som f. Eks. åpent landskap, aktivitetsbasert arbeidsplass og arealnormer. Staten har også etablert fire pilotkommuner som skal teste ut en ny modell; "Statens Hus". i tillegg jobbes det med et rammeverk for "Stedsuavhengig arbeid" i staten.
Mye tyder på at ovennevnte utviklingstrekk også vil påvirke arbeidslivet når vi er tilbake i en normalsituasjon – uten en pandemi. Trepartssamarbeidet, topartssamarbeidet i staten og dfØ/Arbeidsgiverportalen har allerede satt i gang prosesser knyttet til regulering, praktisering og oppfølging av hjemmekontor, arbeidsmiljø og fjernledelse.
Som en del av det partsinitierte prosjektet om fremtidens rammebetingelser og arbeidsliv i statlig tariffområde utlyser kmd et oppdrag om å fasilitere selve scenariodelen av prosjektet. Leveranse skal bestå av følgende tre elementer:
1. Utarbeide en oppstartrapport som dokumenterer status og mulig utviklingstrekk på fremtidens arbeidsliv i statlig tariffområde.
2. Fasilitere en scenarioprosess på fremtidens arbeidsliv i statlig tariffområde gjennom kvalitative tilnærminger med partene i staten og faglige ressurspersoner.
3. Dokumentere oppdraget, rammebetingelser, drivkrefter og scenarioene i en sluttrapport.
Oppdraget skal gjennomføres i perioden fra kontraktsignering til 30. April 2022.
Anskaffelsens øvre økonomiske ramme er 1, 2 million kr. Ekskl. Mva inkl. Opsjon. Innenfor denne rammen har Oppdragsgiver satt av inntil 1 million ekskl. Mva. Til å gjennomføre selve Oppdraget inkl. Oppdragstakers gjennomføring/fasilitering av all datainnsamling/aktiviteter. Oppdragsgiver har videre satt av inntil 200. 000 kroner ekskl. Mva. Til en eventuell opsjon. Opsjonen skal i utgangspunktet brukes til å dekke kostnader knyttet til å arrangere workshops/dialogkonferanser o. l. Det kan f. Eks. være kostnader knyttet til leie av lokaler, forpleining og overnatting for deltakere. i tillegg kan det være aktuelt å dekke honorar til eksterne ressurspersoner som trekkes inn i workshops/dialogkonferanser. Det kan også være aktuelt å bruke opsjonen til å finansiere ytterligere formidling av rapporten digitalt/foredrag etter avsluttet oppdrag. Vi gjør oppmerksom på at Oppdragstakers planlegging av, og deltakelse i ev. Workshop/dialogkonferanser inngår i selve Oppdraget (dvs. Finansieres ikke gjennom opsjonen).
For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til kontrakt (Oppdragsgivers beskrivelse av oppdraget).
Anbud id:
753761
-
Sted:Oslo
-
Registrert:Onsdag 15. September 2021
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Oslo
6 anbud
-
Skifte terrassebord på bakongFjerne gamle og legge nye terrassebord på en balkong ca 6 kvadratmeter
-
Oslo
-
Søndag 28. April 2024
-
-
Asfaltering av privat adkomstvei til boligAsfaltering av privat adkomstvei til bolig Beskrivelse Vi har en privat adkomstvei til en (To boliger) bolig på Bjerke i Oslo. Veien er ca 57 meter lang og 3 meter bred i gjennomsnitt. i 2022 fikk vi...
-
Oslo
-
Søndag 28. April 2024
-
-
Enkel jobb: Borre hull i betongvegg for å feste bildeHei, Jeg trenger hjelp til å henge opp et bilde på betongvegg. Har ikke slagbor og kommer derfor ikke videre. Hilsen Ane Marte
-
Oslo
-
Søndag 28. April 2024
-
-
Transport av kjøkken fra Hafrsfjord til LurøyKjøkken pakket på 3 stk europaller Fra: 4044 Hafrsfjord Til: 8766 Lurøy
-
Oslo
-
Søndag 28. April 2024
-
-
Frakt av baderomsmøbel fra Næroset (Ringsaker kommune) til Trondheim1) baderomsinnredning 190cm lengde dybde 57cm. 2) høgskap på 170cm høgde x 40 cm bredde og 55cm dybde. 3) Et mindre skap på 30x 60 cm over vasken Henteadresse: Bokrudstad Gard Ellevsætervegen 963 236...
-
Oslo
-
Søndag 28. April 2024
-
-
ServicekontrollHei! Hva koster det for service kontroll på bil Renault Zoe 2019. på forhånd takk for snarlig svar. Mvh Chi ((info fjernet))
-
Oslo
-
Søndag 28. April 2024
-