Scenarier for fremtidens arbeidsliv i statlig tariffområde i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
Scenarier for fremtidens arbeidsliv i statlig tariffområde
Den partssammensatte ia-gruppen i staten har etablert et prosjekt som skal se på fremtidens rammebetingelser og arbeidsliv i statlig tariffområde. Ambisjonen er å ha gjennomført prosjektet innen utgangen av 2022. Som en del av prosjektet utlyser kmd et oppdrag om å fasilitere selve scenariodelen av prosjektet. på vegne av partene er kmd kontraktspart i avtalen.
Koronasituasjonen har utfordret måten vi jobber på. Det gjelder f. Eks. Bruk av hjemmekontor, nye kommunikasjons- og samarbeidsplattformer, regelverk (jf. Hjemmekontorforskriften, hms, mv.), timeføringer (fleksitidsavtalen), fjernledelse, digitalisering, mv. Det stilles også spørsmål om arbeidsplasskonsepter som f. Eks. åpent landskap, aktivitetsbasert arbeidsplass og arealnormer. Staten har også etablert fire pilotkommuner som skal teste ut en ny modell; "Statens Hus". i tillegg jobbes det med et rammeverk for "Stedsuavhengig arbeid" i staten.
Mye tyder på at ovennevnte utviklingstrekk også vil påvirke arbeidslivet når vi er tilbake i en normalsituasjon – uten en pandemi. Trepartssamarbeidet, topartssamarbeidet i staten og dfØ/Arbeidsgiverportalen har allerede satt i gang prosesser knyttet til regulering, praktisering og oppfølging av hjemmekontor, arbeidsmiljø og fjernledelse.
Som en del av det partsinitierte prosjektet om fremtidens rammebetingelser og arbeidsliv i statlig tariffområde utlyser kmd et oppdrag om å fasilitere selve scenariodelen av prosjektet. Leveranse skal bestå av følgende tre elementer:
1. Utarbeide en oppstartrapport som dokumenterer status og mulig utviklingstrekk på fremtidens arbeidsliv i statlig tariffområde.
2. Fasilitere en scenarioprosess på fremtidens arbeidsliv i statlig tariffområde gjennom kvalitative tilnærminger med partene i staten og faglige ressurspersoner.
3. Dokumentere oppdraget, rammebetingelser, drivkrefter og scenarioene i en sluttrapport.
Oppdraget skal gjennomføres i perioden fra kontraktsignering til 30. April 2022.
Anskaffelsens øvre økonomiske ramme er 1, 2 million kr. Ekskl. Mva inkl. Opsjon. Innenfor denne rammen har Oppdragsgiver satt av inntil 1 million ekskl. Mva. Til å gjennomføre selve Oppdraget inkl. Oppdragstakers gjennomføring/fasilitering av all datainnsamling/aktiviteter. Oppdragsgiver har videre satt av inntil 200. 000 kroner ekskl. Mva. Til en eventuell opsjon. Opsjonen skal i utgangspunktet brukes til å dekke kostnader knyttet til å arrangere workshops/dialogkonferanser o. l. Det kan f. Eks. være kostnader knyttet til leie av lokaler, forpleining og overnatting for deltakere. i tillegg kan det være aktuelt å dekke honorar til eksterne ressurspersoner som trekkes inn i workshops/dialogkonferanser. Det kan også være aktuelt å bruke opsjonen til å finansiere ytterligere formidling av rapporten digitalt/foredrag etter avsluttet oppdrag. Vi gjør oppmerksom på at Oppdragstakers planlegging av, og deltakelse i ev. Workshop/dialogkonferanser inngår i selve Oppdraget (dvs. Finansieres ikke gjennom opsjonen).
For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til kontrakt (Oppdragsgivers beskrivelse av oppdraget).
Koronasituasjonen har utfordret måten vi jobber på. Det gjelder f. Eks. Bruk av hjemmekontor, nye kommunikasjons- og samarbeidsplattformer, regelverk (jf. Hjemmekontorforskriften, hms, mv.), timeføringer (fleksitidsavtalen), fjernledelse, digitalisering, mv. Det stilles også spørsmål om arbeidsplasskonsepter som f. Eks. åpent landskap, aktivitetsbasert arbeidsplass og arealnormer. Staten har også etablert fire pilotkommuner som skal teste ut en ny modell; "Statens Hus". i tillegg jobbes det med et rammeverk for "Stedsuavhengig arbeid" i staten.
Mye tyder på at ovennevnte utviklingstrekk også vil påvirke arbeidslivet når vi er tilbake i en normalsituasjon – uten en pandemi. Trepartssamarbeidet, topartssamarbeidet i staten og dfØ/Arbeidsgiverportalen har allerede satt i gang prosesser knyttet til regulering, praktisering og oppfølging av hjemmekontor, arbeidsmiljø og fjernledelse.
Som en del av det partsinitierte prosjektet om fremtidens rammebetingelser og arbeidsliv i statlig tariffområde utlyser kmd et oppdrag om å fasilitere selve scenariodelen av prosjektet. Leveranse skal bestå av følgende tre elementer:
1. Utarbeide en oppstartrapport som dokumenterer status og mulig utviklingstrekk på fremtidens arbeidsliv i statlig tariffområde.
2. Fasilitere en scenarioprosess på fremtidens arbeidsliv i statlig tariffområde gjennom kvalitative tilnærminger med partene i staten og faglige ressurspersoner.
3. Dokumentere oppdraget, rammebetingelser, drivkrefter og scenarioene i en sluttrapport.
Oppdraget skal gjennomføres i perioden fra kontraktsignering til 30. April 2022.
Anskaffelsens øvre økonomiske ramme er 1, 2 million kr. Ekskl. Mva inkl. Opsjon. Innenfor denne rammen har Oppdragsgiver satt av inntil 1 million ekskl. Mva. Til å gjennomføre selve Oppdraget inkl. Oppdragstakers gjennomføring/fasilitering av all datainnsamling/aktiviteter. Oppdragsgiver har videre satt av inntil 200. 000 kroner ekskl. Mva. Til en eventuell opsjon. Opsjonen skal i utgangspunktet brukes til å dekke kostnader knyttet til å arrangere workshops/dialogkonferanser o. l. Det kan f. Eks. være kostnader knyttet til leie av lokaler, forpleining og overnatting for deltakere. i tillegg kan det være aktuelt å dekke honorar til eksterne ressurspersoner som trekkes inn i workshops/dialogkonferanser. Det kan også være aktuelt å bruke opsjonen til å finansiere ytterligere formidling av rapporten digitalt/foredrag etter avsluttet oppdrag. Vi gjør oppmerksom på at Oppdragstakers planlegging av, og deltakelse i ev. Workshop/dialogkonferanser inngår i selve Oppdraget (dvs. Finansieres ikke gjennom opsjonen).
For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til kontrakt (Oppdragsgivers beskrivelse av oppdraget).
Anbud id:
753761
-
Sted:Oslo
-
Registrert:Onsdag 15. September 2021
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Oslo
6 anbud
-
Nytt el på kjøkkenNytt elektrisk anlegg på kjøkken i forbindelse med bygging av nytt kjøkken. 9 punkt. 2 plejd. Led lys under hylle. Komfyrvakt. 25 ampers kurs. 15 ampers.
-
Oslo
-
Torsdag 21. November 2024
-
-
Flytte tredemølle fra Oslo til HamarJeg kjøper en tredemølle av modellen sole TT8, og trenger denne fraktet hjem til meg. Det kreves at de som tar jobben er fullstendig klar over hva de driver med slik at de ikke risikere slagskader et...
-
Hamar
-
Torsdag 21. November 2024
-
-
Montering el-billaderVi har to tilstøtende pakerings plasser i en felles garasje anlegg. Vi ønsker å montere en el-billade på en av de to pakerings plassene. Vi foretrekker å ha el-billade ( defa Power 22kW med display og...
-
Oslo
-
Torsdag 21. November 2024
-
-
Installere utestikk på forsideJeg skulle gjerne hatt stikkontakt ute på fremside til å koble i julelys på og evt annet. Alt av sikringsskap og ledninger på rekkehuset er fra 2023.
-
Oslo
-
Torsdag 21. November 2024
-
-
Skifte ut elektrisk kabelsett til airbag på sjåførsiden på Tesla S85 (2015)Lampe for airbag på sjåførsiden lyser. Tidligere har Tesla-verkstedet kun justert på koblingen under setet og fikset problemet. nå har Tesla brukt timer på å undersøke ny lampefeil og de anbefaler å b...
-
Oslo
-
Torsdag 21. November 2024
-