Combined Shape Group 13 Combined Shape anbudstorget_logo Group 2 Group 6 Path 2 shutterstock_584449174 Shape

Skolebidragsindikatorer i videregående skole

Formidlede anbud
  • 0
    Siste år
  • 0
    Siste 3 mnd
  • 0
    Aktive nå
Avsluttet

Skolebidragsindikatorer i videregående skole

Kunnskap om forskjeller mellom fylker når det gjelder skolers bidrag til læring er viktig styringsinformasjon for både statlige og fylkeskommunale utdanningsmyndigheter og for den enkelte skole. Slike forskjeller gir informasjon om potensialet for endring i den videregående opplæringen, og kan også danne grunnlaget for mer målrettet innsats. Skolebidragsindikatorer sier noe om hvor mye den enkelte videregående skole bidrar til elevenes læring. Skolebidragsindikatorer er ment å gi svar på følgende spørsmål: "Hva ville resultatforskjellene mellom skoler vært dersom de hadde hatt det samme elevgrunnlaget? Senter for økonomisk forskning (sØf) publiserte i 2016 analyser av skolebidragsindikatorer for videregående skoler. Analysen tar utgangspunkt i tidligere analyser og er en oppdatering av disse. Analysene beregnet skolebidragsindikatorer for videregående skoler i Norge. i oppdraget som nå lyses ut, ønsker vi en oppdatering og videreutvikling av analysene i sØf-rapporten fra 2016, og oppdragstaker skal foreslå hvilke indikatorer som er best egnet til å gi skoler og skoleeiere informasjon om skolebidraget i videregående opplæring. Analysene som bestilles i dette prosjektet skal brukes i dialogen med skoleeierne (fylkeskommunene) i forbindelse med regjeringens satsing mot frafall, Program for bedre gjennomføring. Dersom skolebidragsindikatorer vurderes som robuste og at de gir nyttig informasjon, er det aktuelt med regelmessig publisering av disse. Arbeidet med analysene skal også bidra til at Utdanningsdirektoratet får oppdatert kompetanse på feltet.
Anbud id:
436451
  • Sted:
  • Registrert:
    Lørdag 15. Oktober 2016
Er du interessert i dette oppdraget?

Lignende oppdrag i

6 anbud