IT/Web og Support i Innlandet
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Innlandet
Avsluttet
SMS, kommunikasjonstjenester for ansatte og sentralt internettmottak
Formålet med anskaffelsen er å forsøke samle tjenester innenfor områdene sms, kommunikasjonstjenester for ansatte og sentralt internettmottak som kan dekkes av en eller flere leverandører. nåsituasjonen er at Norsk Tipping har separate avtaler, men dersom det er hensiktsmessig ønsker Norsk Tipping å samle en eller flere av avtalene. Tjenestene innenfor kommunikasjon er nødvendig for å sikre at Norsk Tippings ansatte har kommunikasjonsløsninger og verktøy for å kommunisere med kunder og levere spillprodukter.
Delområde 1 sms tjenester
Norsk Tipping forventer i tråd med den digitale satsningen og utviklingen de senere år, at omfanget i mobilkommunikasjon vil øke, samtidig som den vil bli mer nyansert og tilpasset den enkelte kunde i større og større grad. Norsk Tippings søker å kostnadseffektivisere mobilkommunikasjonen med våre kunder, derav søkes en dreining av bruk av kundetjenester over fra sms til pushmeldinger. Det forventes at meldingstjenestene fortsatt vil være gratis for selskapets kunder, uten at dette kan garanteres.
Delområde 2 Kommunikasjonstjenester for ansatte
i Norsk Tippings digitale satsning spiller elektroniske kommunikasjonsformer med selskapets kunder og ansatte en sentral rolle, og herunder følger behovet for denne anskaffelsen. Selskapets eksisterende avtale med Telenor for dette område utløper 31. 12. 2020 og skal erstattes av en ny avtale. Det er viktig at leverandøren tar et helhetlig ansvar for løsning.
Delområde 3 Pushmeldinger
Norsk Tipping tilbyr i dag push-meldinger for «én til mange»-meldinger som trekningsvarsler, kampanjer og scoringsvarsler. Mere personaliserte meldinger tilbys i hovedsak på sms og telefon. Norsk Tipping ønsker å flytte mer av dette over på push, og å generelt kunne tilby mer personaliserte push-varsler. Norsk Tipping ønsker en løsning som håndterer registrering av mobile enheter for push, samt integrasjon og utsendelser mot de forskjellige plattform-spesifikke push tjenestene. løsningen skal videreformidle meldinger fra forskjellige tjenester som push-meldinger til brukere av Norsk Tippings applikasjoner. i første omgang på Android og iOS, men også gjerne på web.
Delområde 4 Sentralt internettmottak (sik)
Norsk Tipping har til hensikt å inngå avtale med en leverandør for leveranse av høyytelse Internettmottak og tjenester for sikring av dette. Norsk Tipping har i dag høy ytelses Internettmottak fra både Telia og Telenor. Avtalen med Telenor går ut til sommeren og skal derfor konkurranseutsettes på nytt. Mottaket leveres i dag som Internett transitt på fiber med tilnærmet 100% oppetid. Norsk Tipping as (AS202230) har i dag status som lir (Local Internet registry) og har egne offisielle ip adresser for både IPv4 og IPv6. Behovet som skal dekkes er leveranse av Internett-transitt mottak med tilnærmet 100% oppetid. Kapasitet i hele leveransekjeden spesielt i backbone er viktig. Tjenester for sikkerhet er også viktig for å garantere oppetid og kapasitet.
Delområde 1 sms tjenester
Norsk Tipping forventer i tråd med den digitale satsningen og utviklingen de senere år, at omfanget i mobilkommunikasjon vil øke, samtidig som den vil bli mer nyansert og tilpasset den enkelte kunde i større og større grad. Norsk Tippings søker å kostnadseffektivisere mobilkommunikasjonen med våre kunder, derav søkes en dreining av bruk av kundetjenester over fra sms til pushmeldinger. Det forventes at meldingstjenestene fortsatt vil være gratis for selskapets kunder, uten at dette kan garanteres.
Delområde 2 Kommunikasjonstjenester for ansatte
i Norsk Tippings digitale satsning spiller elektroniske kommunikasjonsformer med selskapets kunder og ansatte en sentral rolle, og herunder følger behovet for denne anskaffelsen. Selskapets eksisterende avtale med Telenor for dette område utløper 31. 12. 2020 og skal erstattes av en ny avtale. Det er viktig at leverandøren tar et helhetlig ansvar for løsning.
Delområde 3 Pushmeldinger
Norsk Tipping tilbyr i dag push-meldinger for «én til mange»-meldinger som trekningsvarsler, kampanjer og scoringsvarsler. Mere personaliserte meldinger tilbys i hovedsak på sms og telefon. Norsk Tipping ønsker å flytte mer av dette over på push, og å generelt kunne tilby mer personaliserte push-varsler. Norsk Tipping ønsker en løsning som håndterer registrering av mobile enheter for push, samt integrasjon og utsendelser mot de forskjellige plattform-spesifikke push tjenestene. løsningen skal videreformidle meldinger fra forskjellige tjenester som push-meldinger til brukere av Norsk Tippings applikasjoner. i første omgang på Android og iOS, men også gjerne på web.
Delområde 4 Sentralt internettmottak (sik)
Norsk Tipping har til hensikt å inngå avtale med en leverandør for leveranse av høyytelse Internettmottak og tjenester for sikring av dette. Norsk Tipping har i dag høy ytelses Internettmottak fra både Telia og Telenor. Avtalen med Telenor går ut til sommeren og skal derfor konkurranseutsettes på nytt. Mottaket leveres i dag som Internett transitt på fiber med tilnærmet 100% oppetid. Norsk Tipping as (AS202230) har i dag status som lir (Local Internet registry) og har egne offisielle ip adresser for både IPv4 og IPv6. Behovet som skal dekkes er leveranse av Internett-transitt mottak med tilnærmet 100% oppetid. Kapasitet i hele leveransekjeden spesielt i backbone er viktig. Tjenester for sikkerhet er også viktig for å garantere oppetid og kapasitet.
Anbud id:
638310
-
Sted:Hamar
-
Registrert:Fredag 17. April 2020
Er du interessert i dette oppdraget?