IT/Web og Support i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
System for elektroniske spørreundersøkelser og kvalitetsoppfølging
Utviklingen innen våre tjenester til innbyggerne og kravene til oppfølging av kvalitet gjør at etaten vurderer å anskaffe et system med høyere funksjonalitet enn en ordinær elektronisk spørreundersøkelse.
Et av etatens viktigste behov er god funksjonalitet på analyse og rapportering, f. Eks:
• Et spørreverktøy som har en relasjonsdatabase med tilstrekkelig kapasitet til å håndtere større mengder data, da etaten ønsker å samle datafangst over flere år.
• Systemet må via databasens funksjonalitet på en enkel måte kunne analysere svar på spørsmål og bakgrunnsvariabler via sammenligninger/krysstabeller på like spørsmål for å sammenligne resultater og utvikling over tid.
• Systemet bør ha databasefunksjonalitet etter en relasjonell modell for data management, som forenkler spørring av data fra analyseverktøy og reduserer behovet for å «rydde dataene» i forkant av en analyse.
Bruken av systemet skal for eksempel gjelde følgende områder:
• Oppfølging av kvaliteten på tjenester til innbyggerne levert av eksterne leverandører innen boliger og rustiltak
• Oppfølging av kvaliteten på tjenester levert av kommunale institusjoner
• Brukerundersøkelser for bydelene, f. Eks innen nav-systemet
• Interne undersøkelser rettet mot Velferdsetatens medarbeidere
Et av etatens viktigste behov er god funksjonalitet på analyse og rapportering, f. Eks:
• Et spørreverktøy som har en relasjonsdatabase med tilstrekkelig kapasitet til å håndtere større mengder data, da etaten ønsker å samle datafangst over flere år.
• Systemet må via databasens funksjonalitet på en enkel måte kunne analysere svar på spørsmål og bakgrunnsvariabler via sammenligninger/krysstabeller på like spørsmål for å sammenligne resultater og utvikling over tid.
• Systemet bør ha databasefunksjonalitet etter en relasjonell modell for data management, som forenkler spørring av data fra analyseverktøy og reduserer behovet for å «rydde dataene» i forkant av en analyse.
Bruken av systemet skal for eksempel gjelde følgende områder:
• Oppfølging av kvaliteten på tjenester til innbyggerne levert av eksterne leverandører innen boliger og rustiltak
• Oppfølging av kvaliteten på tjenester levert av kommunale institusjoner
• Brukerundersøkelser for bydelene, f. Eks innen nav-systemet
• Interne undersøkelser rettet mot Velferdsetatens medarbeidere
Anbud id:
496799
-
Sted:Oslo
-
Registrert:Tirsdag 14. November 2017
Er du interessert i dette oppdraget?