Elektriker, Entreprenør, IT/Web og Support i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
Teknisk utstyr i rettssaler og møterom
Anskaffelsens formål
da arbeider på mange plan med å legge til rette for en digitalisert arbeidsflyt i domstolene. Denne anskaffelsen har som formål å sørge for tilgang til løsninger som støtter dette i rettssaler og møterom. Dette er omfatter blant annet, men er ikke begrenset til, anlegg for lyd, tolking, videokonferanse, visning/deling av digitale dokumenter/filer, signaldistribusjon og styringspanel for funksjonene. Det er ønskelig å etablere ett felles brukergrensesnitt (likt fra sal til sal og domstol til domstol).
i Domstolene i Norge er det i dag til sammen vel 400 rettssaler. Disse er i ulik grad utstyrt for gjennomføring av digitale rettsmøter. i tillegg kommer om lag 550 møterom som vurderes utrustet med skjerm og/eller videokonferanse.
Kontrakten som kommer ut av denne anskaffelsen skal dekke behovene som er beskrevet i anskaffelsesdokumentene gjennom utførelse av konkrete bestillinger, herunder prosjekt-/leveranseledelse, planlegging og befaring, design av løsning, dokumentasjon, utstyr, montering, overvåkning/monitorering og service og support.
Leverandøren skal være domstolenes partner i arbeidet med teknisk utrustning i rettssaler og møterom, og kunne levere rådgivning og konsulentoppdrag på området.
Anskaffelsens verdi og innhold
da anslår at verdien på kontrakten vil være mellom 150 og 320 mnok over kontraktens maksimale varighet.
Domstolenes virksomhet finansieres over statsbudsjettet, og aktiviteten styres av årlige bevilgninger. Dette skaper usikkerhet rundt samlet volum på kontrakten. Imidlertid treffer denne anskaffelsen sentralt i satsningen på en digitalisert produksjon, og ambisjonen er derfor høy.
Verdiestimatets øvre grense baserer seg på at ¾ av dagens vel 400 rettssaler skal utstyres med nytt og hensiktsmessig utstyr og at dette representerer en investering på anslagsvis 320 mnok. Den laveste verdien baserer seg på det vi minimum antar kan disponeres til formålet de nærmeste årene.
Vi vurderer det som mest hensiktsmessig å etablere løsninger i en slik takt at det eldste utstyret til enhver tid ikke er eldre enn forsvarlig teknisk levetid (eller den tid utstyret kan garanteres å ha tilstrekkelig driftssikkerhet).
Oppdragsgiver benytter fellesavtaler for pc, pc-skjermer, mobiler og nettbrett inngått av Statens innkjøpssenter, og utstyr under disse avtalene inngår derfor ikke i anskaffelsen.
Hovedtyngden av det som skal anskaffes er beskrevet i avtalens Bilag 1 som behov relatert til ulike rom. Det vil allikevel kunne være behov for å kjøpe enkeltstående utstyr som ikke inngår i beskrevne behov.
da arbeider på mange plan med å legge til rette for en digitalisert arbeidsflyt i domstolene. Denne anskaffelsen har som formål å sørge for tilgang til løsninger som støtter dette i rettssaler og møterom. Dette er omfatter blant annet, men er ikke begrenset til, anlegg for lyd, tolking, videokonferanse, visning/deling av digitale dokumenter/filer, signaldistribusjon og styringspanel for funksjonene. Det er ønskelig å etablere ett felles brukergrensesnitt (likt fra sal til sal og domstol til domstol).
i Domstolene i Norge er det i dag til sammen vel 400 rettssaler. Disse er i ulik grad utstyrt for gjennomføring av digitale rettsmøter. i tillegg kommer om lag 550 møterom som vurderes utrustet med skjerm og/eller videokonferanse.
Kontrakten som kommer ut av denne anskaffelsen skal dekke behovene som er beskrevet i anskaffelsesdokumentene gjennom utførelse av konkrete bestillinger, herunder prosjekt-/leveranseledelse, planlegging og befaring, design av løsning, dokumentasjon, utstyr, montering, overvåkning/monitorering og service og support.
Leverandøren skal være domstolenes partner i arbeidet med teknisk utrustning i rettssaler og møterom, og kunne levere rådgivning og konsulentoppdrag på området.
Anskaffelsens verdi og innhold
da anslår at verdien på kontrakten vil være mellom 150 og 320 mnok over kontraktens maksimale varighet.
Domstolenes virksomhet finansieres over statsbudsjettet, og aktiviteten styres av årlige bevilgninger. Dette skaper usikkerhet rundt samlet volum på kontrakten. Imidlertid treffer denne anskaffelsen sentralt i satsningen på en digitalisert produksjon, og ambisjonen er derfor høy.
Verdiestimatets øvre grense baserer seg på at ¾ av dagens vel 400 rettssaler skal utstyres med nytt og hensiktsmessig utstyr og at dette representerer en investering på anslagsvis 320 mnok. Den laveste verdien baserer seg på det vi minimum antar kan disponeres til formålet de nærmeste årene.
Vi vurderer det som mest hensiktsmessig å etablere løsninger i en slik takt at det eldste utstyret til enhver tid ikke er eldre enn forsvarlig teknisk levetid (eller den tid utstyret kan garanteres å ha tilstrekkelig driftssikkerhet).
Oppdragsgiver benytter fellesavtaler for pc, pc-skjermer, mobiler og nettbrett inngått av Statens innkjøpssenter, og utstyr under disse avtalene inngår derfor ikke i anskaffelsen.
Hovedtyngden av det som skal anskaffes er beskrevet i avtalens Bilag 1 som behov relatert til ulike rom. Det vil allikevel kunne være behov for å kjøpe enkeltstående utstyr som ikke inngår i beskrevne behov.
Anbud id:
613247
-
Sted:Hele Norge
-
Registrert:Mandag 14. Oktober 2019
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Oslo
6 anbud
-
Sjekk varmekabler og sikring på badVarmekablene fungerer ikke. Lyset og vifte kan slå seg av tilfeldigvis. Det er et lite bad knyttet til et soverrom med egen sikringsboks.
-
Asker
-
Tirsdag 5. November 2024
-
-
VarmepumpeHei. må få lagt inn strømmen inn i veggen. nå er strømmen til varmepumpen på utsiden av huset og har en forlanger som ligger på utsiden.
-
Nesodden
-
Tirsdag 5. November 2024
-
-
Ny kurs til garasje for elbil-laderTrenger å få lagt en ny kurs inn til min garasje for lader til elbil. Avstand fra koblingsskap til garasje er ca 3 meter. Det må bores hull i en betongvegg for gjennomføring av kabel. 16-20 a kurs med...
-
Inderøy
-
Fredag 1. November 2024
-
-
ElektrikerØnsker å få montert 2 doble stikk-kontakter ute, en på veranda og en ved inngangsdør. Samt 1 dobbel inne i entreen. Hva vil det koste og når kan det gjøres?
-
Oslo
-
Tirsdag 5. November 2024
-
-
Utbedre avvik etter EL-tilsynDet ble gjennomført ELtilsyn i min leilighet. Etter tilsyn har vi fått vedtam om å utbedre 4 avvik. Se vedlagte dokument for avvik. Trenger bistand med å utbedre disse. påviste avvik/mangler må utbedr...
-
Oslo
-
Tirsdag 5. November 2024
-
-