Prosjektleder i Oslo

Oppdrag formidlet via Anbudstorget

721 Siste år
154 Siste 3 mnd
47 Aktive nå

Uforpliktende pristilbud?

Leverandører fra ditt nærområde svarer deg raskt.
Registrer en gratis forespørsel på 2 minutter.

Tilbud arbeidsprosesser

Registrert Dato: Mandag 21. Juni 2010

Fjellinjen har i dag 71 faste ansatte og er delt inn i tre avdelinger: Økonomi, Administrasjon/Kundeservice og IT. De ulike avdelingene er inndelt i til sammen 7 seksjoner.
Tre av seksjonene tilhører avdeling Kundeservice. Kundesenteret betjener alle innkommende henvendelser per telefon. Kundestøtte håndterer skriftlige henvendelser, mens Kundesak håndterer tyngre saksbehandling. I tillegg er det ytterligere to seksjoner som jobber med kunderelaterte henvendelser, men som per dags dato ikke ligger under denne avdelingen.
Fjellinjen får en rekke innkommende henvendelser som blant annet skyldes omlegging til nytt betalingssystem, utfordringer knyttet opp mot faktureringsprosessen og inneffektive arbeidsprosesser.
Arbeidsoppgavene
Fjellinjen ønsker å effektivisere driften av sine avdelinger, og søker i den forbindelse bistand til å kartlegge og effektivisere arbeidsprosesser. Fjellinjen AS trenger en person som kan koordinere og fasilitere prosessen. Fjellinjen skal eie og drive prosessen selv.
Arbeidet som konsulenten skal utføre, starter i Kundeservice og knyttes opp mot kunderelaterte henvendelser. Arbeidsprosesser må analyseres og kartlegges for å sikre en mest mulig effektiv drift av Fjellinjens kundeservice. Målet er å sikre at kunden blir håndtert ved første gangs henvendelse.
Arbeidet består også i å utarbeide en prosjektstruktur, avklare ressursbruk, rapportere fremdrift og etablere en felles fremtidsplan for Fjellinjen også etter at prosjektet er avsluttet.
Etter at arbeidet med Kundeservice er gjennomført, vil Fjellinjen vurdere behovet for bistand for de øvrige avdelinger. Det er mulig at Fjellinjen vil gjennomføre effektiviseringsprosessen i disse avdelinger selv. Dette vil bli avklart underveis i prosessen.
Fremdriften i prosjektet er kritisk da dagens situasjon sliter på organisasjonen og medfører misfornøyde kunder. Det innebærer at tilbudte rådgiver må iverksette arbeidet umiddelbart etter kontraktsinngåelsen.

AVSLUTTET
Er du interessert i lignende oppdrag?Kontakt oppdragsgivere

Prosjektleder

Drift, Omlegging

Oslo, Oslo

Avsluttet: Torsdag 05. August 2010