Combined Shape Group 13 Combined Shape anbudstorget_logo Group 2 Group 6 Path 2 shutterstock_584449174 Shape

Tolketjenester

Formidlede anbud
  • 0
    Siste år
  • 0
    Siste 3 mnd
  • 0
    Aktive nå
Avsluttet

Tolketjenester

Oppdragsgiver ønsker tilbud på levering av døgnkontinuerlige tolketjenester til institusjonene i Helse Bergen samt Haraldsplass Diakonale sykehus. Anskaffelsen omfatter fremmøte-, telefon- og skjermtolking samt tekstoversettelse. Volum: Oppdragsgiver foretok i 2013 over 4000 bestillinger av tolketjenester, hvorav ca 70 % av bestillingene gjaldt fremmøtetolk, og 30 % gjaldt telefontolk. De foretatte bestillingene omfattet tolketjenester innen 58 ulike språk. Over 90 % av bestillingene gjaldt imidlertid de 20 mest benyttede språkene, se vedlagt statistikk for nærmere informasjon. i 2013 ble det utført omkring 90 oppdrag utenfor Bergen Kommune. Omkring 60 av disse ble gjennomført ved Kysthospitalet Hagavik. Oppdragsgiver har så langt ikke benyttet skjermtolk. Basert på den generelle samfunnsutviklingen knytett til bruk av ikt-utstyr antar Oppdragsgiver at bruken av skjermtolk i avtaleperioden vil være økende. Det er benyttet omkring kr 70 000 på tekstoversettelse i 2013. Det er benyttet kr 2 350 000 på fremmøttetolk, og omkring kr 450 000 på telefontolk. Basert på priser og bruk i 2013 har anskaffelsen en beregnet verdi på omkring kr 3 000 000 eks mva per år. Oppdragsgiver har da lagt til grunn et beskjedent tillegg i forhold til dagens bruk som følge av økt bruk av skjermtolk. Estimatet inkluderer både tolketjenester og tekstoversettelse. Avtaleform: Oppdragsgiver ønsker å inngå to paralelle rammeavtaler innen hvert deltilbud. Tilbyderne vil bli rangert på bakgrunn av tildelingskriteriene oppgitt i konkurransegrunnlagets punkt 5. 1. Tilbyderen som blir rangert som nummer en innen det aktuelle deltilbudet vil være hovedleverandør. Tilbyderen som blir rangert som nummer to, vil bare bli benyttet dersom tilbyderen som er rangert som nummer en ikke kan levere tolk til det aktuelle oppdraget. Bestilling av tjenesten: Oppdragsgiver ønsker at tjenesten skal bestilles via Oppdragsgivers interne elektroniske bestillingssystem. For bestillinger gjort i bestillingssystemet vil systemet sendes som e-post som sendes til leverandøren. Tilbyderne må derfor betrakte bestillingen som mottatt via e-post. Øvrig informasjon: Oppdragsgiver har avtale på tolketjenester frem til 01. 02. 2015. Avtalen vil derfor først tre i kraft fra dette tidspunkt, selv om anskaffelsesprosessen vil bli ferdigstilt på et tidligere tidspunkt. Vi viser for øvrig til Del 2 Vedlegg 2 – Kravspesifikasjon for mer detaljert informasjon.
Anbud id:
304235
  • Sted:
  • Registrert:
    Lørdag 17. Mai 2014
Er du interessert i dette oppdraget?

Lignende oppdrag i

6 anbud