Anleggsgartner, Arkitekt, Betong, Elektriker, Entreprenør, Maskinentreprenør, Murer, Riving, Snekker, Stålarbeider i Oslo
Formidlede anbud
-
0Siste år
-
0Siste 3 mnd
-
0Aktive nå
Oslo
Avsluttet
Totalentreprise for oppgradering av fergebrygge på Hovedøya og oppbygging av ny fergebrygge på Gressholmen
Oslo kommune v/ Bymiljøetaten (Oppdragsgiver) inviterer til åpen tilbudskonkurranse (2. Gangs utlysing) i forbindelse med anskaffelse av 126-bym-2020: Totalentreprise for oppgradering av fergebrygge på Hovedøya og oppbygging av ny fergebrygge på Gressholmen.
Oppdragsgiver forvalter fellesarealer som gater, torg, parker, friområder, idrettsanlegg, marka og indre Oslofjord. Anskaffelsen vil bidra til at bryggene ved Hovedøya og Gressholmen blir uu-tilpasset og tilrettelagt for Ruter sine nye el-ferger.
Ruter vil i løpet av neste år bytte ut sine gamle fjordbåter med nye el-ferger. Valgt operatør er Boreal. Disse ny fergene er større (350 pax) enn dagens ferger og er uu-tilrettelagt med hensyn til av- og på-stigninger, samt øvrige fasiliteter om bord (heis, toalett mm). Det at fergene nå blir elektriske, blir større og uu-tilpasset medfører at dagens brygger må bygges om. Blant annet skal fergekaia ved rådhuskai 4 skiftes ut med en ny som gjør at fergene kan bli ladet. For fergebryggene som Bymiljøetaten drifter så betyr det at fergebrygga på Hovedøya og på Gressholmen må bygges om. Det vil bli bygget ny fergebrygge på Langøyene i forbindelse med et pågående rehabiliteringsprosjekt der ute. Oslo Havn har ansvaret for bryggene på de resten av øyene.
Planen er at flytebryggen som i dag ligger på rådhuskai 4 flyttes over til Hovedøya og blir ‘gjenbrukt’ der. For at dette skal kunne skje må innfestingen forsterkes, selve flyteren må også stabiliseres utover tradisjonell bruk av moringer på grunn av svell fra båter og større påvirkning fra bølger/vind. Dagens brygge på Gressholmen tilfredsstiller ikke uu-krav. i tillegg er det ikke mulig å tilrettelegge stien over Gressholmen i henhold til uu-krav uten å ødelegge store deler av den vernede naturen. løsningen på Gressholmen er at det bygges en ny fergekai (utvider) i forbindelse med kaia som er nyoppført nede ved Gressholmen kro. Flyttingen av fergekaia på Gressholmen har Ruter og Boreal godtatt. Fra brygga ved Gressholmen kro er det mulig imøtekomme kravet om uu-tilpasning både for kai og for mulighetene til å komme seg opp fra kaia og videre.
Oppdragsgiver forvalter fellesarealer som gater, torg, parker, friområder, idrettsanlegg, marka og indre Oslofjord. Anskaffelsen vil bidra til at bryggene ved Hovedøya og Gressholmen blir uu-tilpasset og tilrettelagt for Ruter sine nye el-ferger.
Ruter vil i løpet av neste år bytte ut sine gamle fjordbåter med nye el-ferger. Valgt operatør er Boreal. Disse ny fergene er større (350 pax) enn dagens ferger og er uu-tilrettelagt med hensyn til av- og på-stigninger, samt øvrige fasiliteter om bord (heis, toalett mm). Det at fergene nå blir elektriske, blir større og uu-tilpasset medfører at dagens brygger må bygges om. Blant annet skal fergekaia ved rådhuskai 4 skiftes ut med en ny som gjør at fergene kan bli ladet. For fergebryggene som Bymiljøetaten drifter så betyr det at fergebrygga på Hovedøya og på Gressholmen må bygges om. Det vil bli bygget ny fergebrygge på Langøyene i forbindelse med et pågående rehabiliteringsprosjekt der ute. Oslo Havn har ansvaret for bryggene på de resten av øyene.
Planen er at flytebryggen som i dag ligger på rådhuskai 4 flyttes over til Hovedøya og blir ‘gjenbrukt’ der. For at dette skal kunne skje må innfestingen forsterkes, selve flyteren må også stabiliseres utover tradisjonell bruk av moringer på grunn av svell fra båter og større påvirkning fra bølger/vind. Dagens brygge på Gressholmen tilfredsstiller ikke uu-krav. i tillegg er det ikke mulig å tilrettelegge stien over Gressholmen i henhold til uu-krav uten å ødelegge store deler av den vernede naturen. løsningen på Gressholmen er at det bygges en ny fergekai (utvider) i forbindelse med kaia som er nyoppført nede ved Gressholmen kro. Flyttingen av fergekaia på Gressholmen har Ruter og Boreal godtatt. Fra brygga ved Gressholmen kro er det mulig imøtekomme kravet om uu-tilpasning både for kai og for mulighetene til å komme seg opp fra kaia og videre.
Anbud id:
706467
-
Sted:Oslo
-
Registrert:Onsdag 17. Mars 2021
Er du interessert i dette oppdraget?
Lignende oppdrag i Oslo
6 anbud
-
30 m Tuja- hekk stusses en side og toppCa 2, 2 meter høy, 30 m lang, stusses (fjorårets tilvekst), kvast-deponering på egen plen
-
Oslo
-
Tirsdag 23. April 2024
-
-
Grave grøft til 30 meter hekkHei, Vi trenger hjelp til å få gravd opp grøft til å fylle jord og plante hekk. 30 meter. 40cm bred 30 cm dyp 40Må også ta opp noe stubber som står igjen efter vegetasjon som sto langs gjerdet og bl...
-
Oslo
-
Tirsdag 23. April 2024
-
-
Klipp/beskjæring av hagtornhekk ca 50 meterKan kjøre bort avfallet selv
-
Oslo
-
Tirsdag 23. April 2024
-
-
Byggkonsulent betongVannlekkasje gjennom betong til kjeller i bygård i Oslo. Trenger vurdering for hvordan dette skal løses, i første omgang for befaring, senere utbedring/tetting
-
Oslo
-
Tirsdag 23. April 2024
-
-
Ønsker tilbud på fastpris - Bytting av servantHei, Jeg ønsker tilbud på fastpris (inkl. Mva.) på følgende oppdrag: Skifte ut nåværende badeservant med en ny fra Ikea (vedlegger bilde av nåværende servant og link til den nye Ikea-servanten). Ikea...
-
Oslo
-
Tirsdag 23. April 2024
-
-
Kverning av kvister og greinerKverning av hageavfall-kvister og greiner
-
Oslo
-
Tirsdag 23. April 2024
-